Skip to main content

Hoi,

Wij hebben op ons adres internet, TV, telefonie, 4 mobiele abonnementen (waarvan 2 zakelijk), 5 STB-ontvangers en 3 signaalversterkers. 
 

Nu zie ik de prachtige black friday actie voorbijkomen. Alleen nieuwe klanten…. Bestaande klanten krijgen 3 maanden kpn compleet, 3 e-books, 1 gratis film en 5Gb extra data alléén in december. Oke, KPN compleet zit al in ons pakket, lezen doen wij in ons huishouden nauwelijks, films die KPN aanbiedt staan bijna allemaal op netflix, videoland etc. Daarnaast kan die 5GB extra data ons ook gestolen worden. Iedereen werkt thuis, mobiele data wordt nauwelijks verbruikt. 
 

Tijd om over te stappen? Zit serieus in onze overweging. Opzeggen en daarna meteen weer aanmelden een optie? Of kan het ook via de klantenservice geregeld worden? Scheelt wat papierwerk en installatiekosten.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

  1. Muijs

Het is voor nieuwe klanten! Opzeggen en een nieuw abonnement nemen kan maar om nieuwe klant te worden moet je zes maanden geen klant zijn geweest.  Dus dat gaat niet lukken.


De acties gelden inderdaad alleen voor nieuwe klanten. Dat is ook beter anders zou het abonnementsgeld een stuk hoger worden. De cadeautjes moeten toch betaald worden. Je hebt zelf toen je klant werd ook iets gehad neem ik aan. Opzeggen en meteen weer aanmelden gaat je niet helpen. Dat kan namelijk niet. Je bent dan geen nieuwe klant. Voor cadeaus zal je dus naar de concurrent moeten (waar het gras niet groener is). Of je belt naar de afdeling opzeggingen van KPN. Misschien willen ze iets doen. Hier op het forum ga je in ieder geval geen aanbieding krijgen ;-)


Dank voor je reactie.
 

Klopt inderdaad, wij hebben als cadeau het pluspakket gekregen tot opzegging van ons contract. Het pluspakket heeft niet bepaald bijzondere zenders (voor ons althans). Daarnaast wordt er gestrooid met super-wifi punten voor nieuwe klanten. Toen wij ons aansloten bij KPN was/is et draadloze netwerk via het modem van KPN zo dramatisch dat wij zelf een soortgelijk systeem van TP-link hebben aangeschaft. Nu is het draadloze netwerk in het gehele huis en de tuin beschikbaar met zeer goede signaalsterktes. Hiervoor hebben wij nog speciaal ethernetkabels laten trekken naar de plaatsen waar de verschillende wifi-punten werden geplaatst. Dit kost ook niet niks, maar KPN zal je als bestaande klant hier ook niet helpen. 
 

Maar goed, dan ga ik morgen even contact opnemen met de klantenservice.

Fijne avond verder!


Dank voor je reactie.
 

Klopt inderdaad, wij hebben als cadeau het pluspakket gekregen tot opzegging van ons contract. Het pluspakket heeft niet bepaald bijzondere zenders (voor ons althans). Daarnaast wordt er gestrooid met super-wifi punten voor nieuwe klanten. Toen wij ons aansloten bij KPN was/is et draadloze netwerk via het modem van KPN zo dramatisch dat wij zelf een soortgelijk systeem van TP-link hebben aangeschaft. Nu is het draadloze netwerk in het gehele huis en de tuin beschikbaar met zeer goede signaalsterktes. Hiervoor hebben wij nog speciaal ethernetkabels laten trekken naar de plaatsen waar de verschillende wifi-punten werden geplaatst. Dit kost ook niet niks, maar KPN zal je als bestaande klant hier ook niet helpen. 
 

Maar goed, dan ga ik morgen even contact opnemen met de klantenservice.

Fijne avond verder!

Je hebt in ieder geval een goede keuze gemaakt door weg te blijven van de KPN wifi-oplossingen. Sommige klanten hebben een positieve ervaring maar ik hoor toch veel klachten. Ik heb zelf ook TP-Link gehad (3 x EAP245v3) en dat werkte op zich uitstekend. Omdat ik een router van AVM heb (Fritz!box 7590) ben ik met alles overgestapt op AVM. Dat kost inderdaad niet niks maar stabiliteit en een goede verbinding is hier binnen het gezin cruciaal (o.a. thuiswerken, school, pubers, gamen etc.).  

Je hebt nu Pluspakket gratis zeg je. Is dat omdat je Compleet bent? Dan kun je namelijk ook switchen naar FoxSports. Let er wel op dat als je verengt je automatisch op Hussel overgaat. Dat kan gunstiger zijn maar in veel gevallen ook niet! De gratis zender wordt da omgezet in €5 entertainment korting. Eenmaal omgezet naar Hussel kun je NIET meer terug, ook al zou er een fout zijn gemaakt, verkeerde info gegeven zijn of als zelf iets niet goed hebt gedaan.


Beste Sledgehammer. Ik vindt het ook erg vreemd. Ik ben al langer 27 jaar klant toen werden er echt nog geen cadeautjes gegeven. Ik alles van KPN meegemaakt van enkel vast bellen )via koper) naar “Internet + Bellen” naar mobiele nummers naar glasvezel en digitale TV. Ik ben altijd een nette klant geweest altijd keurig op tijd betaald maar nooit iets gekregen. Het komt dan wél heel vreemd over als nieuwe klanten die vaak van provider naar provider hoppen zonder ooit maar één cent betaald te hebben WiFi versterkers, boxen of anderszins aangeboden krijgen.

En als cadeautjes tóch betaald moeten worden zoals jij zegt dan betaal ik  als trouwe klant gegarandeerd mee het het cadeautje van de hopper. Het zou KPN sieren om dan toch eens aan de trouwe klanten te denken.

Fijne jaarwisseling.


Beste Sledgehammer. Ik vindt het ook erg vreemd. Ik ben al langer 27 jaar klant toen werden er echt nog geen cadeautjes gegeven.

Maar je zal niet al 27 jaar hetzelfde abonnement hebben. Tot een aantal jaar geleden was het ook als bestaande klant heel simpel om je abonnement te verlengen met korting. Daar zal u ook vast wel een keer van geprofiteerd hebben. En mogelijk meerdere keren. Daar is KPN nu vanaf gestapt.

Want wat heeft het voor zin als iedereen, al die duizenden klanten, elk jaar opnieuw bellen om te verlengen met korting? Helemaal niets. Het levert alleen maar een enorme belasting op voor de klantenservice. En de abonnementsprijzen moeten er voor omhoog om dat te bekostigen. Netto resultaat is dat niemand daar wat mee op schiet.

Daarom is KPN daar mee gestopt. Verlengen van je thuis abonnement kan nu eigenlijk helemaal niet meer. Aangezien je geen nieuw contract krijgt waar je weer 12 maanden aan vast zit. Je kunt je abonnement alleen aanpassen.

Als je daarbij kiest voor een sneller abonnement, dan kan je soms nog wel 3 maanden lang 10 euro korting krijgen ofzo. Weet niet precies hoe dat werkt, maar ik zie zoiets hier op het forum wel eens voorbij komen.