Skip to main content

Goedendag,

Vorige week vrijdag 5 mei kreeg ik een bericht van KPN dat ik mijn apparatuur kon aansluiten.

De glasvezel verbinding zit in mijn meterkast in het trappenhuis zonder stopcontact.

Stopcontact is middels gerealiseerd, het glasvezelkastje is aangesloten en ook is er een gat geboord van mijn meterkast naar de woning met UTP kabel naar de modem.

 

MAAR helaas bleek dat mijn glasvezel nog niet was geactiveerd (schakelaar in wijkkast).

Inmiddels zit ik al 2 weken zonder internet en als je vanuit huis werkt is dat niet optimaal.

Tot 2x aan toe toegezegd dat dit gerealiseerd zou worden maar nog steeds zonder resultaat. Klacht indienen en meerdere malen contact met de KPN servicedesk haalt allemaal niks uit.

Sta op punt om mijn abbo weer op te zeggen. Hoe moeilijk kan het zijn!!

Service verlenende installatie monteur (aan de monteurs ligt het niet) belde net terug.

Blijkbaar is de glasvezel aansluiting in de wijkcentrale nog niet geregeld.

Nu in afwachting van Netwerk NL. Hopelijk vandaag nog.

 

Kan mij voorstellen dat het voor de monteurs ook niet leuk meer is al die problemen.

 


Storing informatie CRM:008310000366


Bestelling geannuleerd.

 


Hoi @Maik1974 .  De gebeurtenissen volgens elkaar snel op.

Begrijp ik nu goed dat je er vanaf ziet?


Ja, had mijn bestelling geannuleerd en ben gaan bellen met Ziggo. Bij Ziggo zou ik 31 mei weer aangesloten kunnen worden, dus daar heb ik voor gepast. Ik werd nog wel 1 uur later teruggebeld dat ik morgen woensdag 18 mei opnieuw zou kunnen worden aangesloten maar toen had ik alweer een abbo bij KPN afgesloten.

Vervolgens zoals aangegeven in de KPN bevestiging mail van de annulering contact gezocht met de klantenservice van KPN om mijn annulering in te trekken. Dit was helaas niet mogelijk en heb een nieuw abonnement moeten afsluiten zonder de korting die ik in eerste instantie kreeg.  Dus nu wel weer 6 maanden korting maar geen super wifi 2. Wat ik op zich vreemd vind aangezien KPN (of de dochter onderneming) in gebreken blijkt.

Vrijdag 19 mei ontvang ik de nieuwe apparatuur en hoop dat Netwerk NL tegen die tijd mijn aansluiting in de wijkcentrale heeft gerealiseerd.

 

We gaan het meemaken. Ik heb gewoon internet thuis nodig i.v.m. werk en kan geen weken wachten.


Zojuist bevestiging (via sms) gehad dat mijn aansluiting gerealiseerd is en ik de apparatuur kan aansluiten. Maar zoals verwacht werkt het uiteraard wederom niet. Nog steeds het lampje rood bij alarm op mijn glasvezelkastje. Dat wordt dus alweer het derde weekend zonder internet en tv.

Blijkbaar krijgt KPN (Netwerk NL) het niet voor elkaar om een werkende glasvezel verbinding op te leveren.

 

Mijn maag draait hier echt van om en voel me machteloos.


Hallo @Maik1974 haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart de glaskast daarna. Herstart de modem/router daarna ook eens voor alle zekerheid.

 


Hoi Jan, allemaal al 1x gedaan. Er komt vanmiddag een installatie monteur langs. Maar ben bang dat hij voor niets komt. Inmiddels wel de bevestiging van de KPN servicedesk medewerker dat de aansluiting door Netwerk NL is gerealiseerd. Maar hier heb ik geen vertrouwen in.

 

Heeft iemand van jullie inzage in mijn ticket die uitstaat bij Netwerk NL?

CRM:008310000366

Ook daar heb ik vanochtend weer mee gesproken en ik zou worden teruggebeld. Naja een servicedeskmedewerker dan die wederom weer een mail naar de monteurs zou sturen.


Hallo @Maik1974 alleen een moderator heeft daar inzicht in als je in het privé-deel van je profiel je naw-gegevens, klantnummer en laatste 4 cijfers IBAN opgeeft.

Succes.

 

 


Wederom zinloos gewacht.

Krijg je ook een vergoeding voor het zinloos wachten en thuis blijven? Zoals ik had voorspeld kan de installatie monteur helemaal niks voor mij betekenen (dit had ik al aangeven bij Ruben de servicedesk medewerker van KPN maar hij hield vol dat de aansluiting in de wijkcentrale is gerealiseerd).

 

Wel heeft de installatie monteur het opnieuw onder de aandacht gebracht bij Netwerk NL (5de keer inmiddels). Ook heeft zij in de app groep met een aantal managers mijn zaak onder de aandacht gebracht. Wie kan er escaleren bij Netwerk NL? Waarom ondernemen zij geen actie?

Weer het hele weekend geen internet en tv. KPN moet toch op deze manier een enorme reputatie schade oplopen. 

 

Hoop dat er zo goed gekeken wordt naar de root cause analyse en dat er lessons learned worden doorgevoerd.


Nu gaat het leuk worden.

Krijg ik uiteindelijk een reactie van kpnnetwerk.nl, geven ze aan dat ik bij mijn provider moet zijn. Zij zijn het aanspreekpunt voor verstoringen en zij moeten er zorg voor dragen dat het probleem wordt opgelost.

 

Begint nu kastje naar de muur verhaal te worden. Inmiddels week 4 zonder een werkende glasvezelaansluiting.

Gisteren maar weer gebeld met KPN nadat ik een mail had ontvangen met de mededeling dat mijn verstoring is opgelost en er een werkende glasvezelverbinding was opgeleverd. Ook heb ik de eerste factuur ontvangen zonder dat ik nog gebruik heb kunnen maken van een werkende aansluiting.

De medewerker van KPN heeft een mail verstuurd naar de onder aannemer die kpnnetwerk moet aansporen. Zij zouden gisteren, uiterlijk vandaag met mij contact opnemen. Ik wacht het nog 1 dag af.


Heb je nog een update voor ons, @Maik1974 ?


Verstoring blijkt in de grond of in ieder geval naar de wijkcentrale te liggen. Afgelopen vrijdag zag ik dat er werkzaamheden bij mij in de buut waren. De mannen hebben laswerkzaamheden uitgevoerd. Of dit mijn probleem gaat verhelpen weet ik nog niet.

Er wordt een PVA opgesteld. Voor nu heb ik een dongel (noodpakket).


Probleem is geëscaleerd. Maar wacht nog steeds op de onderaannemer die contact met mij zou opnemen. Ik weet alleen dat er een PVA wordt opgesteld. Wat de vervolgacties worden weet ik niet.