Skip to main content

Vandaag zou mijn nieuwe glasvezelaansluiting worden geactiveerd. Inmiddels ben ik weer een illusie armer. Talloze medewerkers van KPN aan de lijn gehad, de uitkomst is nu dat er over 10 !! dagen een monteur langs komt. Dit terwijl mijn verbinding gewoon moet worden geactiveerd en dit nog niet is gedaan. Heeft dus niks te maken met een storing.

Zoals bij veel grote bedrijven, als je de service desk belt, krijg je mensen aan de lijn die je niet (echt) kunnen helpen. even contact opnemen met de monteur die de verbinding zou realiseren vandaag is er niet bij, dat kan of mag niet meer kennelijk.

Is dit de normale gang van zaken? Hoe kan mijn aansluiting op korte(re) termijn alsnog worden gerealiseerd? te zot voor woorden dat ik nog eens 10 dagen moet wachten. Geeft niet een heel fijn gevoel als “KPN klant”

Overigens brand op het glasvezel kastje een rood lampje “Alarm” en heb ik nog geen SMS/mail ontvangen dat mijn aansluiting is geactiveerd.

Hoi @Piet200 . 

Zonder dat mailtje en met het rode lampje op je glasvezelkastje gaat het ook niet lukken.  

Wat is de context? Kom je van een andere provider? Of zit je nu op koper? M.a..w Heb je nu (nog) wel diensten?


Overigens brand op het glasvezel kastje een rood lampje “Alarm” en heb ik nog geen SMS/mail ontvangen dat mijn aansluiting is geactiveerd.

Hallo @Piet200 dat klopt precies dat het lampje rood brandt omdat de lijn nog niet actief is.

 


Hoi @Erwin_ ,

Inderdaad wel handig een beetje context mee te geven. Ik zit nu nog op een Ziggo aansluiting en heb gelukkig nog wel diensten.

@Erwin_ @JanD , Het is mij duidelijk dat de lijn nog niet actief is, wat mij stoort hieraan is dat ik vandaag aangesloten zou worden en ik van niks en niemand van KPN wat hoor. Als ik dan de service desk bel krijg ik verschillende verhalen, maar waar het op neer komt is dat zij het niet weten. Daarnaast moet ik achteraan aansluiten voor een afspraak met een monteur.

Volgens mij moeten ze gewoon de lijn actief maken, daarvoor hoeft er echt geen monteur bij mij thuis te komen. Waarom doen ze dat niet gewoon, terwijl KPN wel laat weten dat ik vandaag aangesloten wordt.

Bezopen dat ik dan 10 dagen moet wachten, terwijl KPN haar afspraak niet nakomt.

 


Waarschijnlijk moet een monteur nog iets doen in de wijkcentrale ofzo. Dat kan niet vanaf afstand. 


Waarschijnlijk moet een monteur nog iets doen in de wijkcentrale ofzo. Dat kan niet vanaf afstand. 

Dat is precies wat ze vandaag zouden doen. Om onduidelijke reden hebben ze dat niet gedaan en moet je achteraan in de rij aansluiten.

belachelijk


Tja, u heeft gewoon nog verbinding bij Ziggo. Dus er is geen haast bij. Zo zal de redenatie zijn denk ik. 


Tja, u heeft gewoon nog verbinding bij Ziggo. Dus er is geen haast bij. Zo zal de redenatie zijn denk ik. 

Dat zal ongetwijfeld. maar afspraken nakomen is er niet meer bij tegenwoordig.


Tja, u heeft gewoon nog verbinding bij Ziggo. Dus er is geen haast bij. Zo zal de redenatie zijn denk ik. 

Dat zal ongetwijfeld. maar afspraken nakomen is er niet meer bij tegenwoordig.

Ik snap dit helemaal.  Als je het forum er op naslaat zijn er veel (te veel) vragen over de aansluitingsperikelen rond glasvezel.  Dat kan ik niet ontkennen. 

Heel kort gezegd: Kpn netwerk legt het fysiek aan.  Als die de lijn hebben doorgemeten en alles klopt gaat er een seintje naar ons (KPN de provider) .   Zo lang dát nog niet is gebeurd, kunnen wij niks. 

Door de massaliteit van de operatie. (miljoenen huishoudens verglazen, de komende paar jaar)  gaat het helaas af en toe niet zoals gepland.  Ik betreur dat de communicatie dan achterwege blijft. :-(