Skip to main content

Hallo,

1e verkeerde levering
2e verkeerde levering
deze adapter is kapot, hier wil ik graag een nieuwe voor   230V--->5V  gelijkspanning 0,5 A

Begin augustus had ik geen internet en tv meer, ik heb toen gebeld voor een monteur.

Deze zou komen na een paar dagen, Ik heb toen de adapter van het glasvezelmodem (GENEXIS) doorgemeten en deze gaf te weinig spanning(3,9V ipv 5V). ik heb toen een adapter van mijzelf geplaatst en het werkte weer.

Daarna heb ik de monteur afgebeld en gevraagd of ze zo'n adapter konden opsturen.

Ik hoorde niets meer daarna, toen ik weer belde werd ik van kpn naar kpnnetwerk gestuurd en van  kpnnetwerk naar kpn, (van het kastje naar de muur).

Uiteindelijk kon de medewerker van kpn een adapter opsturen,  toen ik deze ontving bleek het niet de juiste adapter te zijn. (12V met een te grote connector)

Nog maar eens gebeld, weer zou er een adapter opgestuurd worden, nu kreeg ik weer een adapter 12V, een utp kabel en een adapter voor een experia modem opgestuurd.

Helaas nog steeds niet de juiste mogen ontvangen.

Hoe kom ik aan de juiste adapter?????

 

mvg Theo Schrader

Hoi @Theo Schrader, welkom bij ons op het forum. Het glasvezelkastje van stroom voorzien gaat niet van harte dus!

De laatste foto is de defecte adapter dus, welke van de andere foto's is de adapter die je hebt gekregen als vervanging? Op de tweede foto staan 2 adapters, waarvan de witte voor een modem is zo te zien.

Wij kunnen ook voor je kijken of we de stroomadapter voor de Genexis op kunnen sturen, maar op je forumprofiel staan geen gegevens. Kan je die volledig invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan weten we dat we voor je kunnen kijken.


Hoi Jasper,

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn gegevens aangevuld.

De eerste zending was een adapter  12V 0,5 A gelijkspanning

De tweede zending was een adapter 12V 0,5 A gelijkspanning plus een utp kabel plus een adapter voor een experiabox.

Ik hoop dat je mij kan helpen.


@Theo Schrader Voor zover ik kan zien kan ik inderdaad alleen 12V adapters opsturen. 

De vervolgstap zou waarschijnlijk een monteur inplannen worden van mijn kant. Ik ben wel benieuwd of @NHendriks @Ik_Hussel hier misschien nog ideeën hebben? 😇


In mijn ervaring is de 12V stekker nu redelijk standaard, maar blijkbaar wijkt dit Genexis glasvezelkastje  af.

Met een schuifmaat kun je de buitenkant opmeten, met een pennetje de binnenkant, ik gebruik daar een per 0,1mm oplopende borenset voor, maar die heeft niet iedereen voorhanden.

Maar, als het nu werkt, niet meer aankomen, en/of het stekkertje overzetten op een andere voeding, zo doe ik dat, met krimpkousjes en soldeerbout.

Maar, in dit geval, de leverancier zou de juiste voeding moeten kunnen leveren.

Hier wat info over de barrel stekker :

Een mooi overzicht op het www kan ik nog niet vinden, ook niet op wikipedia.

Wel dit : https://electronics.stackexchange.com/questions/59595/how-can-i-tell-the-size-of-a-barrel-power-connector

Misschien helpt het nog als het exacte type nummer van het Genexis glasvezelkastje doorgeeft.


@Rutger_   bedankt voor het regelen van de monteur, er zit weer een originele adapter in het glasvezelmodem   groet Theo