Skip to main content

Goedendag,

Ik heb netjes de spullen binnen gekregen van KPN.
En als het goed is komt 5 Mei de monteur langs (kan ik dat ergens terug zien?)

Ik heb alvast even gekeken hoe alles er bij staat, en nu merk ik dat er een adapter aan het Genexis kastje had moeten hangen. (Is dit kastje van Genexis alleen een verloop van glasvezel naar UTP of ook een modem?)

Ik vraag mij ook af of deze geschikt is voor Gigabit aangezien hij er best oud uitziet (waarschijnlijk zo’n 14 jaar bij de bouw van het huis, ooit door BBNed geplaatst via de vorige bewoners)

Kan de monteur (als deze inderdaad 5 Mei langskomt) gelijk een 12V adapter meenemen?
(Amperage staat niet op het kastje..)

 

Hallo @Dan de Z. deze is wel heel oud, heeft zelfs nog een coax-aansluiting voor kabvel-tv.

Als de monteur komt zal deze hoogstwaarschijnlijk een nieuwe glasvezelkast monteren, die aan alle huidige KPN-eisen voldoet.

Laat t.z.t. s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Dat dacht ik al, vandaar dat ik deze vraag had gesteld. Een hele nieuwe unit lijkt mij inderdaad beter.
Ik laat even weten wat er mee gebeurt is Jan.


Hallo @Dan de Z. deze is wel heel oud, heeft zelfs nog een coax-aansluiting voor kabvel-tv.

Klopt! Hier ging in het begin het tv-signaal nog over een secundaire glasvezel en in deze mediaconverter werd het omgezet naar een signaal wat over coax gaat, wordt denk ik al 10 jaar niet meer gebruikt.

 

Als de monteur komt zal deze hoogstwaarschijnlijk een nieuwe glasvezelkast monteren, die aan alle huidige KPN-eisen voldoet.

 En ook dit klopt helemaal. Monteurs hebben ombouwsetjes om van dit type FTU een zogenaamde GN-02 te maken, dan komt ie er zo uit te zien:

De monteur heeft tevens het nieuwe glasvezelkastje bij zich mét adapter 🙂


@Dan de Z. Welkom bij KPN! De monteur kan dat zeker voor je in orde maken! Ik hoor graag wat de uitkomst is en stuur gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen! 


Hoi @Remco_ ,

Nou de monteur heeft het op het allerlaatste moment laten afweten. Helaas had ik als ondernemer al tijd vrijgemaakt. Ik heb nog gebeld of het dan niet later die dag kon maar dit kon pas twee weken later. Er is door de fijne medewerker van de planning wel een klacht aangemaakt omdat het zo rottig ging allemaal.

Later ben ik terug gebeld op basis van de klacht, maar deze medewerker was uitermate onprofessioneel. Blijkbaar had de klacht nooit gemaakt mogen worden, en was dit allemaal volgens de algemene voorwaarden.

Ik moest maar twee weken wachten en opnieuw tijd vrijmaken. Ik vroeg nog om een kleine compensatie voor de vervelende ervaring maar dit was al helemaal uit den boze.
Toen ik ophing kreeg ik bijna het gevoel alsof het mijn schuld was dat de monteur het af liet weten terwijl ik zat te wachten.

Ik zou aan willen raden om het gesprek terug te luisteren, want ik zou geen enkele klant deze ervaring willen aandoen met deze meneer.

Ik had alles al een beetje opgeruimd en netjes gemaakt aangezien ze een uur van te voren nog aangaven alles netjes te komen installeren. Dat moest daarna dus allemaal weer terug. Nu maar twee weken wachten en hopen dat ze nu wel langskomen om het te installeren.

Ik ben echt bijzonder teleurgesteld in de eerste ervaringen met KPN, dat had ik echt niet verwacht.
Voor andere mensen die dit lezen hoop ik van harte dat ik gewoon pech heb gehad.


Wat een bijzonder vervelende situatie Dan en dat is dan echt een valse start van jouw abonnement bij KPN. Onze klachtenafdeling gaat inderdaad niet direct over de monteursplanning zelf en het spijt mij dat er dan verwachtingen zijn gewekt die dan niet zijn waar te maken. Het kan natuurlijk voorkomen dat er onvoorziene omstandigheden een monteur uitvalt en doorgaans zal een nieuwe afspraak in mijn ervaring dan kort op de oorspronkelijke worden ingepland. Waarom dat in dit geval niet zo is durf ik dan niet te zeggen omdat ik niet rechtstreeks inzicht heb in hun planning.