Skip to main content

Adapter glasvezel modem kapot hoe kom ik aan een nieuwe ?

Hoi @Gerard VDS . Welkom op het forum.

Met adapter bedoel je de voeding voor het glasvezelkastje? Of gaat dit over een experiabox?  Alle info is welkom?

Klopt het ook dat je door dit euvel nu geen diensten hebt?


De adapter waar het omgaat is inderdaad van het glasvezel kastje deze he ik vervangen door eentje die ik zelf nog had.

Ik wacht nog op nieuwe die mijn opgestuurd wordt.

 


De adapter waar het omgaat is inderdaad van het glasvezel kastje deze he ik vervangen door eentje die ik zelf nog had.

Ik wacht nog op nieuwe die mijn opgestuurd wordt.

 

Een nieuwe opsturen zal niet gaan. Helaas kunnen wij op afstand niet zien welk type glasvezelkastje er hangt en ze hebben allemaal nét weer andere eisen. Vandaar is er ook geen mogelijkheid om losse adapters op te sturen. De enige manier om een andere te krijgen is met een monteur.

De snelste manier om dit te regelen is door te bellen met onze klantenservice op 0800-0402 (gratis).


@Gerard VDS . Je schrijft dat je wacht op eentje die opgestuurd gaat worden. Heeft iemand van KPN dat toegezegd? Dat kan namelijk niet. Hier moet een monteur aan te pas komen, zoals @NHendriks  al aangeeft.

Mocht het bij de 0800 0402 niet lukken, geef mij hier even een seintje. 


Ik heb/had hetzefde probleem, geen glasvezelsignaal. Werd even op het verkeerde been gezet omdat ze vlak bij mijn huis van Zigo bezig waren met de kabel. Ze verzekerden mij dat ze niets kapot hadden getrokken.
Bij de buren geinformeerd of zij internet hadden, alleen waren ze niet thuis.
Toen via een kennis achter het nummer 0800 0402 gekomen en gebeld. De dame aan de lijn was verkouden, dus de communicatie verliep stroef. Hoewel ik gelijk aangaf dat er niets uit de glasvezelkabel kwam, ging ze toch allerlei testjes doen. UIteindelijk vroeg ze of ik het modem nog had aanstaan. Haar duidelijk gemaakt dat al die testjes geen zin hadden, want ze kwam bij mij niet binnen.
Uiteindelijk een afspraak gemaakt voor een monteur. Dat kon alleen een betaalde monteur worden. De gratis monteurs waren op. Onder protest akoord gegaan.
Gelukkig was het een 0800 nummer want ik ben er ruim 3 kwartier mee bezig geweest.
Toen een bericht van een van de buren: zij hadden wel internet.
Dus ben ik toen zelf gaan zoeken en inderdaad de 12 volt voeding was kapot. Die vervangen door een andere 12 volt voeding en toen werkte het direct.
Monteur toen gecanceld want ik wilde geen risico lopen met een vette rekening opgescheept te worden..
Toen via het weer werkende internet opgezocht hoe een nieuwe voeding te krijgen en tot mijn niet geringe vebazing kun je alleen via een monteur aan een voeding komen. Want…. enz.
Ik denk dan, als ik het typenummer van de adapter op geef, dan moet het niet al te moeilijk zijn om een vervangend exemplaar toe te sturen. Daar hoef je geen dure monteur voor voor te laten rijden. Die heeft waarschijnlijk gewoon een standaar 12 volt voeding bij zich!
Geen wonder dat monteurs zo moeilijk te boeken zijn.
 


Waarom moet er een monteur langs komen om een standaard 12V voeding te vervangen @Erwin_ ? Ik heb er zelf altijd wel een op voorraad; als oude apparatuur naar de milieustraat gaat,  bewaar ik altijd de voeding…

 

Dus tip voor anderen:-)


Waarom moet er een monteur langs komen om een standaard 12V voeding te vervangen @Erwin_ ? Ik heb er zelf altijd wel een op voorraad; als oude apparatuur naar de milieustraat gaat,  bewaar ik altijd de voeding…

 

Dus tip voor anderen:-)

Je moet wel oppassen met het wisselen van een voedingsadaptor. De uitgaande spanning kan het zelfde zijn en de aansluiting passen, het vermogen (amperage) kan echter verschillen. Hierdoor kunnen onderdelen stuk gaan en zelfs brand veroorzaken. Gebruik in principe ALTIJD de meegeleverde adapter of laat het vervangen aan een deskundige over.

Update: als het merk, de toepassing en specificaties overeenkomen kan het natuurlijk wel, maar blijf voorzichtig! 


Ook nog een update van mijn kant: Ondertussen zijn wij wel in staat om bepaalde voedingen na te sturen. Dan is er dus geen omslachtige monteur meer nodig.


Ook nog een update van mijn kant: Ondertussen zijn wij wel in staat om bepaalde voedingen na te sturen. Dan is er dus geen omslachtige monteur meer nodig.

@Erwin_  Dat lijkt mij een erg goede zaak. Bij levering via KPN komt een voeding van een betrouwbaar adres en passend voor het gewenste doel. Zelf wat bij 'elkaar zoeken' blijft af te raden.    


Waarom moet er een monteur langs komen om een standaard 12V voeding te vervangen @Erwin_ ? Ik heb er zelf altijd wel een op voorraad; als oude apparatuur naar de milieustraat gaat,  bewaar ik altijd de voeding…

 

Dus tip voor anderen:-)

Je moet wel oppassen met het wisselen van een voedingsadaptor. De uitgaande spanning kan het zelfde zijn en de aansluiting passen, het vermogen (amperage) kan echter verschillen. Hierdoor kunnen onderdelen stuk gaan en zelfs brand veroorzaken. Gebruik in principe ALTIJD de meegeleverde adapter of laat het vervangen aan een deskundige over.

Update: als het merk, de toepassing en specificaties overeenkomen kan het natuurlijk wel, maar blijf voorzichtig! 

 

Ligt eraan wat je bedoelt. De amperage moet gelijk of hoger zijn dan de trafo heeft die er nu tussen zit.