Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem. Valt geregeld uit. Na de adapter uit het stopcontact te hebben gehaald en wat wiebelen met het kabeltje werkt het weer. Is het mogelijk een nieuwe adapter te sturen? Is een goedkopere oplossing dan een monteur sturen lijkt mij😊

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Raats, welkom! Wat balen dit zeg 😞. Ik kan helaas geen nieuwe adapter sturen, daar moet dan echt even een monteur voor komen. Die kunnen we inboeken op het moment dat het systeem merkt dat er inderdaad geen diensten zijn. Je kunt daarvoor het beste even bellen met 0800-0402. Als je aangeeft dat je geen diensten hebt op het moment dat het speelt, dan kan de collega aan de lijn meteen een monteur inplannen voor je. Mocht dat niet lukken, laat het me dan even weten.


Lastige is dat ik dan moet wachten tot hij weer uitvalt. Ik werk thuis en datis erg lastig zonder WiFi. Vandaar dat ik het graag preventief oplos zonder te hoeven wachten op een monteur oid..


@Raats Dat kan ik me goed voorstellen. Het advies blijft staan. Als je contact opneemt met de klantenservice, dan zien zij dat je geregeld verbroken verbindingen (gehad) hebt.  Aan de hand hiervan kunnen zij een monteur met je inplannen!


U kunt zich vast voorstellen dat ik niet tevreden ben met dit antwoord… Wanneer er een nieuwe adapter verzonden wordt is het probleem opgelost: Ik hoef niet thuis te blijven voor een monteur, u hoeft geen kosten te maken voor een monteur, opsturen van een adapter kan nooit meer kosten dan een monteur en dat moet toch mogelijk zijn voor het maandbedrag wat ik u, al een aantal jaar, per maand verschuldigd ben. Daarnaast werk ik, zoals eerder vermeld, thuis en wil ik daarom zsm een oplossing. Vast hartelijk dank. 


Als je thuis werkt is het toch ook geen probleem om een monteur even te ontvangen? Snap die argumentatie niet helemaal.

Er is binnen KPN geen logistiek proces voor het los opsturen van adapters voor de NT’s. Vermoedelijk omdat er veel verschillende modellen in omloop zijn, in veel gevallen gaan de voedingen kapot van verouderde NT kastjes en dan heeft KPN liever dat er een monteur langskomt om het even na te kijken en eventueel te vervangen. Ander probleem is dat klanten vaak maar moeilijk duidelijk het kastje kunnen omschrijven, telefonisch is het eigenlijk voor mij wel logisch dat ze het niet doen.

Wel ben ik van mening dat het via een moderator op dit forum gewoon geregeld zou moeten kunnen worden na plaatsing van een foto van de NT. Scheelt een monteur bezoek en een hoop tijd en geld, zeker als je je als ‘groene’ provider presenteert, maar helaas.

 

Je hoeft ook niet te wachten tot die weer uitvalt, vlak voor het bellen stekker eruit, en dan aangeven dat het kastje niks meer doet, dan sturen ze zsm een monteur, meestal de volgende werkdag.


U kunt zich vast voorstellen dat ik niet tevreden ben met dit antwoord… Wanneer er een nieuwe adapter verzonden wordt is het probleem opgelost: Ik hoef niet thuis te blijven voor een monteur, u hoeft geen kosten te maken voor een monteur, opsturen van een adapter kan nooit meer kosten dan een monteur en dat moet toch mogelijk zijn voor het maandbedrag wat ik u, al een aantal jaar, per maand verschuldigd ben. Daarnaast werk ik, zoals eerder vermeld, thuis en wil ik daarom zsm een oplossing. Vast hartelijk dank. 

Ik snap dat dit niet ideaal is, @Raats, maar wij hebben niet de mogelijkheid om hiervoor los een adapter op te sturen. Die hebben we gewoon niet. Alleen monteurs hebben deze materialen. Dus als je dit vervangen wilt hebben, dan moet er een monteur gepland worden. Als jij een (paar) moment(en) aangeeft waarop dit uitkomt, en ook je forumprofiel invult, dan plan ik hem voor je in.  


Ok @Erik_ dan doe ik dat. Bedankt iig!


@gjtm Bedankt voor je reactie en tip! Ga ik doen. 
Enne, dat ik veel thuis werk betekend niet dat ik 24/7 thuis ben😉👍🏻


@gjtm Bedankt voor je reactie en tip! Ga ik doen. 
Enne, dat ik veel thuis werk betekend niet dat ik 24/7 thuis ben😉👍🏻

Gelukkig hoeft zo'n monteursbezoek niet lang te duren. Monteur komt binnen, vraagt wat er speelt (de info in de bon is niet altijd toereikend), voert de werkzaamheden uit en indien nodig controleert ie de wifi en kijkt waar hij deze kan verbeteren indien nodig. Als er geen wifi-problematiek is dan kan hij met 5 minuten weer buiten zijn, misschien 10 maar dat hangt af of u de monteur een kop koffie aanbiedt 😅

 

 


@NHendriks En 15 minuten als je er een koekje bij serveert of 20 als het appelgebak met slagroom is zeker.🤪😜

Maar wat ben ik blij met mijn vak, mensen hebben ook nooit tijd, alleen als ze mij bellen kunnen ze niet meer sch**ten en wachten ze wel.


@NHendriks En 15 minuten als je er een koekje bij serveert of 20 als het appelgebak met slagroom is zeker.🤪😜

Exact! Ik kan ook dienst doen als luisterend oor maar daar zitten wel kosten aan verbonden, valt onder meerwerk 😂


@NHendriks En 15 minuten als je er een koekje bij serveert of 20 als het appelgebak met slagroom is zeker.🤪😜

Maar wat ben ik blij met mijn vak, mensen hebben ook nooit tijd, alleen als ze mij bellen kunnen ze niet meer sch**ten en wachten ze wel.

Dan heb je hier in het buitengebied wel een probleem als riool man

Hier ligt het glasvezel door het drukriool 😜


Nee hoor, in mijn verzorgings gebied zijn er ook al zat door het riool gegaan, de eerste twee netjes losgehaald, de aanleggers die een straat verder bezig waren gewaarschuwd, nu gaat per ongeluk de bats er doorheen, iekke geen probleem meer, trouwens vorige week een 9x9 tuinpaal er dwars doorheen, bleek later er 3 op rij te zijn.🤣🤣🥳🥳

En drukriool is niet mijn afdeling, daar hebben we een speciale afdeling voor,  ik doe het kleine werk en soms wat groters maar vind ik minder leuk, laat mij maar lastige problemen oplossen.


@Doornekamp33

Was een grapje

Hier gaat in Rijssen/Holten de glasvezel echt door het drukriool

 


Word lastig bij de pompen, zal toch drukdicht moeten zijn, staat aardig druk op zo’n riool, daarom mag ik er niet aan zitten, zelfs de pompen is afblijven in de putten.

Gaat het niet door het gewone riool?


Word lastig bij de pompen, zal toch drukdicht moeten zijn, staat aardig druk op zo’n riool, daarom mag ik er niet aan zitten, zelfs de pompen is afblijven in de putten.

Gaat het niet door het gewone riool?

Zie Deze site bovenste filmpje

Dat hebben ze hier ook gedaan

Pilot Rijssen/Holten

Filmpje

 


Zal mij benieuwen hoe lang dit houd, zit er technisch goed uit, allen een probleem als er iets mis gaat.


Werkt nog gelukkig

2014 aangelegd 

Bij ons in de voortuin hebben ze het met een mol (raket) gedaan foto