Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb op de achterkant van mijn modem twee wachtwoorden; een WiFi wachtwoord en een admin wachtwoord.

 

Wanneer ik naar de router gateway portaal ga en het administratieve wachtwoord invul meld het dat het wachtwoord niet klopt.

 

Ook alle mogelijke manieren om het via MijnKPN te doen werken niet, ze falen met “Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw”.

 

Ik dacht eerst dat de monteur mijn admin wachtwoord had gewijzigd maar dat lijkt niet zo te zijn, want een reset heeft het ook niet opgelost.

 

Ik ben een nieuwe KPN klant met glazvezel 500/500, en een KPN Box V12. Hoe kan ik dit oplossen?

Probeer het eens “zonder internet connectie” (dus kabel aan WAN-kant er even uit).
Reset van de router met een omgevouwen paperclip naar standaard instellingen.

Router reset zich, maar doordat er geen connectie is met internet, ook geen contact met mogelijk achterliggende apps en systemen bij KPN zelf, waardoor waarschijnlijk de gegevens met wat er achter op de router staat in dat geval wel werkt om in te loggen.


Probeer het eens “zonder internet connectie” (dus kabel aan WAN-kant er even uit).
Reset van de router met een omgevouwen paperclip naar standaard instellingen.

Router reset zich, maar doordat er geen connectie is met internet, ook geen contact met mogelijk achterliggende apps en systemen bij KPN zelf, waardoor waarschijnlijk de gegevens met wat er achter op de router staat in dat geval wel werkt om in te loggen.

 

Dit heeft gewerkt, in combinatie met de default ISP DNS terugzetten van 1.1.1.1/8.8.8.8 naar de ISP DNS zodat de KPN redirect van de router normaal detected word. Dankjewel :)


Mooi dat het nu is opgelost.

Overigens houd ik mezelf zoveel mogelijk afzijdig van door “KPN” gekoppelde services met opslaan van wachtwoorden, gebruik van apps e.d. → in mijn geval door gebruik van een andere router, en op die manier “gelukkig” ook geen koppeling / bemoeienis van KPN met SuperWifi apparaten die ik hier gebruik. Dat bevalt eigenlijk het best.  Het meest stabiel ook, zonder vreemd gedrag.