Skip to main content

Ha allen,

 

wij gaan binnenkort verhuizen en nemen ons KPN abbo mee. Niet altijd even goede wifi gehad maar we gaan een nieuwe setup proberen dus dat is hopelijk verleden tijd. Ook tevreden over de klantenservice dus keep it up zeg maar.  

Nu heeft de bouwer van ons huis een CAI insluiting geplaatst tot de meterkast. Kan de monteur bij het installeren van het e.e.a. direct een kabel trekken naar de woonkamer/loze leiding waar de TV komt te hangen? 

Ik begrijp dat we eigenlijk alleen nog UTP nodig hebben.

Sluit mijn volgende vraag meteen bij aan. Wij zijn apple mensen maar qua TV neigen we toch naar Samsung. Mooi (the frame) (Y) willen we in onze woonkamer hangen. Verder in het huis willen we nog twee nieuwe smart tv’s die we goed kunnen gebruiken i.c.m.  de KPN app en vooral die andere TV.  Ik ben ook benieuwd wat we nodig hebben om deze tv’s optimaal te gebruiken. (zonder kabel)  Gewone TV kijken we eigenlijk niet meer maar apps vinden we wel prettig. Tips over welke tv horen we ook graag. Veel groter dan 65 en 2 x 55 hoeft niet en het nieuwste van het nieuwste geloven we ook wel. 

KPN doet niets met CAI. KPN werkt via utp-kabel. CAI is voor Ziggo. Dus als u vanplan bent om bij KPN te blijven: vergeet CAI. 

Laat utp-kabel leggen naar waar de tv's staan. Dan kunt u die gewoon bekabeld aansluiten. Sluit ook een WiFi versterker op elke verdieping bekabeld aan.


Interessant. Ik neem aan dat KPN weet wat er ligt maar zal er navraag doen. 
 

de bekabelde WiFi versterkers komen er. UTP naar tv 2 en 3 niet. 


Heeft u gekeken of kpn levert op het nieuwe adres? Maw is er glasvezel of een koperaansluiting in het huis?


Goedemorgen @Nan020 en welkom hier op ons forum :)

Leuk om te lezen dat je je nieuwe abonnement mee gaat nemen naar je nieuwe adres. Zoals @Nick83 al aangeeft, doen we niks met CAI dus dat stukje kun je inderdaad vergeten! Weet je inmiddels al wat er op jouw adres mogelijk is qua aansluiting (glasvezel of koper) ?


Yes, ik ben wat verder. Ik heb de klantenservice moeten bellen en ben doorverwezen naar kpn netwerk. Daar goed geholpen en binnen 6 dagen volgt er een afspraak voor het afronden van hun deel. Daarna verder met kpn voor de eindmontage en dan zijn we er. We gaan het zien. 


Yes, ik ben wat verder. Ik heb de klantenservice moeten bellen en ben doorverwezen naar kpn netwerk. Daar goed geholpen en binnen 6 dagen volgt er een afspraak voor het afronden van hun deel. Daarna verder met kpn voor de eindmontage en dan zijn we er. We gaan het zien. 

Goed om te lezen @Nan020 en bedankt ook voor het laten weten! Mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen, laat het me dan vooral weten :)