Skip to main content
  • Ik moet in mijn nw huis de dal kabel aansluiten. Het blokje bevat echter rood, groen, zwart en geel. De Isra box alleen rood en blauw en ook nog in dik en dun. Iemand die mij advies kan geven?

Hallo @Harry van Goor 

 

In dat blokje moet je de groene (zal wel verkleurd blauw zijn) en rode hebben.

Ik zou beginnen met de dikste rode en blauwe draden, meeste kans dat dat de juiste zijn.

 

Wat is dat trouwens voor mooi apparaat bovenin je foto, hele oude telefooncentrale?


Als de kleuren in het “blokje” niet duidelijk zijn; je moet de twee middelste hebben van de vier in de RJ11 socket.

Maar een KPN monteur hier op het forum weet wellicht wat de rest van die rommel is. Ik denk dat de inkomende lijn in ieder geval 1 van de 2 is die links naar beneden gaat. Beetje aan wurmen dan zie je wellicht welke blauwe/rode draden bewegen. Ik denk ook dat je de dikke moet hebben.

Is dit de ISRA of is er nog ergens een KPN koppelpunt? Zo niet, dan is dit de ISRA en kom je er dan niet uit, monteur laten komen om dit te laten herstellen. Is er zelf gerommeld dan is dat niet gratis.


Ik vermoed zo:

 


@Harry van Goor Je mag ook gerust de klantenservice bellen via 0800 - 0402 voor een ( volgens mij gratis) monteur in deze. Die gaat dan zorgen dat de aansluiting op de juiste manier werkt. Dat voorkomt ook later storingen.


Advies aan @Harry van Goor : bel klantenservice dan wel via 0800-0402, dat is zeker gratis.

Vermijd de dure doorverbinddiensten, gevonden via Google; die kosten € 1,00 per minuut.