Skip to main content

Ik had via mijn experiabox (v10) 3x een Deco M9 aangesloten en 1x een Deco M5 om goede WiFi te hebben in het hele huis van begane grond t/m de zolder. 
Helaas werken de Deco’s niet echt lekker met de experiabox, de tv hapert regelmatig, beeld staat stil, opnames kunnen tijdelijk niet bekeken worden etc. etc. 
Als ik de kabel rechtstreeks aansluit vanuit de experiabox naar het tv modem, dus zonder switch, dan werkt alles perfect behalve dat ik dan bijna nergens WiFi heb of een hele trage WiFi verbinding vanuit de experiabox (v10) 
Zoals aangegeven zitten tussen de verschillende verbinden ook switches tussen, daar heb ik ook al van alles mee geprobeerd om gewoon tv te kunnen kijken. Ook via dit forum heb ik allerlei berichten gelezen en uitgeprobeerd maar het euvel blijft. 
uiteindelijk heb ik maar besloten om de  Deco’s te verkopen en een andere oplossing te zoeken die wel werkt. Maar wat is de juiste oplossing ? In de Deco’s heb ik al flink geïnvesteerd en het resultaat is niet om naar huis te schrijven. Ik wil dus zeker weten dat ik de juiste keuze maak voordat ik weer investeer in een andere oplossing die uiteindelijk misschien ook niet goed werkt. Ik heb iets gelezen over de WiFi manager van KPN of super WiFi van KPN. Via mijn switches stuur ik bekabeld ook nog andere apparaten aan zoals twee extra tv’s met KPN modem, HEOS geluid installatie, hue lampen etc. Dus daar moet ook nog plek voor zijn. 
​Wie kan er helpen zodat ik in het hele huis goede WiFi heb, dat ik bekabeld nog verschillende apparaten kan aansturen, en dat mijn tv’s op de begane grond en verdieping gewoon werken zonder te haperen ?

Ik hoor het heel graag want de beste oplossing is. 

 

Hallo @joan2014 ,

Je schrijf het zelf al in jouw verhaal. SuperWifi zou wel eens de oplossing kunnen zijn. (Toevallig heb ik vandaag juist zelf ook twee SuperWifi-punten in huis geïnstalleerd. Fluitje van een cent !)

Via deze website kom je in de Wifi Manager:

 https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Grote kans dat als je die doorloopt, dat je voor maar 39,50 SuperWiFi-punten kunt aanschaffen.    


Staat de wifi van de kpn experia box wel uit?In principe zouden de deco´s het prima moeten doen bij kpn.

Daarnaast kan je beter ze in acces point mode zetten, anders krijg je dubbele DHCP.

Welke switches heb je?En is de tv op de deco aangesloten?

Superwifi is ook prima natuurlijk, maar deco zou ook gewoon prima moeten werken.

 


De wifi van de experiabox staat uit. 
De Deco’s staan in access point. 
Ik heb een netgear gigabit switch GS108. 
De internetkabel die vanaf de experiabox komt gaat eerst naar de Deco en vanuit de Deco naar de switch. 

Met de Deco’s heb ik ook nog het probleem als de stroom eraf is geweest dat ze heel langzaam weer internet hebben of helemaal niet meer een internet connectie kunnen maken en ik alle Deco’s opnieuw moet installeren. 
Maar of dat met de experiabox te maken heeft weet ik niet. 


Het gaat mijns inziens al fout aan het begin. Eerst de switch en vanuit daar verder. De tv ontvanger moet direct op de switch en de switch moet Igmp snooping ondersteunen. Die GS 108 doet dat niet zover ik weet. Zo is de opstelling nu toch niet als ik het goed begrijp?


Dan zit alles goed op de switch na wat @Joep1965 al zegt:)

Een experiabox zou prima moeten werken met de deco´s, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee(ik heb ze alleen met een ubee gebruikt).


Hoi @joan2014 
Deze switch  ondersteund wel IGMP snooping
En je kunt hem eventueel binnen 14 dagen retourneren mocht het geen succes zijn.


Of deze als je 8 poorten nodig hebt;https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2384544/switch-netgear-gs108e/?pos=102


Dank je @martijn197108 
Wist niet eens dat de KPN die ook had😎
 



Wist niet eens dat de KPN die ook had😎
 

Haha, ik ook niet.Ik zocht gewoon op GS108E:)

 


Dank allemaal, ik ga een andere switch bestellen. 


Top!Laat het resultaat maar weten!


Sorry voor de late reactie maar de switch werkt prima. Geen storingen of stilstaand beeld. 


Beter laat dan nooit, toch… Wat fijn dat het nu goed werkt! Top advies van @martijn197108 dus! 👌🏾