Skip to main content

Hallo, wie weet welk type afdekplaatje ik voor deze aansluiting kan gebruiken?

Groet Janet

Ā 

HalloĀ @janet123Ā dat is een 2 gats coax aansluiting van de kabelboer, Ziggo bijvoorbeeld.


Daarvoor moet u bij Ziggo wezen. Dat rechtse op de foto is van KPN. Maar dat linkse niet. Dat is van Ziggo.Ā 

Het kan ook wezen dat het gewoon iets universeels is, wat niet afkomstig is van een provider. Dan kunt u beter bij een elektricien aankloppen.Ā 


Dat is wel een gruwelijk antieke. Dergelijke coax aansluitingen bestaan al 50 jaar niet meer....en een passend plaatje zal derhalve ook niet meer te vinden zijn.

Dit was nog een via antenne op het dak.

Met kabel televisie halverwege de jaren '70 werden die bij ons al vervangen door de coax die tegenwoordig nog steeds wordt gebruikt.Ā 


Dat is wel een gruwelijk antieke. Dergelijke coax aansluitingen bestaan al 50 jaar niet meer....en een passend plaatje zal derhalve ook niet meer te vinden zijn.

Ā 

Zou het?

Dit lijken mij geen coax aansluitingen maar audio.Ā Als je de afbeelding vergroot zie je n.l. twee gaten in het midden. Dit lijkt verdacht veel op cinch (tulp) aansluitingen.Ā 

Dit was nog een via antenne op het dak.

Ik kwam deze een lange tijd geleden eens tegen in gebouwen waar interne communicatie (intercom) plaatsvond. Een aantal vrienden hebben er destijds (toen er appartementen van gemaakt werden) een centraal muziek systeem aan gehangen (wit, linksā€¦Ā rood, rechts)Ā šŸ˜‚

Maar als antwoord op de vraag van TS. Hiervoor is geen afdekplaat meer verkrijgbaar. Ik vermoed ook dat het gewoon een loze doos is die in principe verwijderd zou kunnen worden en met een mooie gat-loze afdekplaat kan worden weggewerkt.


Maar @PeterGĀ de ronde CAI aansluiting is inderdaad wel heel erg antiek šŸ˜€

Maar ze bestaan nog wel en worden nog steeds verkocht in sommige winkelsĀ šŸ˜‰

Ā 


Ik heb niet meer zo'n antieke aansluitdoos liggen @GerritS76Ā , maar wel nog snoer met stekker. Hier rechts. Ook grotere diameter dan 'huidig'. De oude rechts. Er was er maar Ć©Ć©n. Nog geen male en female.Ā 

Ā 


De huidige AOP's zijn zelfs 1-gats, vroeger dus 2-gats, 1 voor TV en 1 voor radio.

Ā