Skip to main content

Ik ben echt woest!!! Ik ben afgesloten en kom er net achter dat jullie een jaar lang de facturen niet geïncasseerd hebben terwijl er altijd genoeg op de rekening staat. Nu moet ik ineens meer dan 1200 euro ophoesten om weer tv te kunnen kijken en om WiFi te hebben. En afgelopen jaar nooit iets van een herinnering of zoiets ontvangen.En op zondag kunnen ze me niet helpen natuurlijk 😡 Prutsers!! Wat een amateurs…. 
iemand anders hier ook ervaring mee?

Mijn probleem zit ‘m erin dat dit een jaar lang kan gebeuren zonder dat er bij KPN een alarmbel gaat rinkelen( geen aanmaningen oid) en zonder enig bericht plotseling wordt afgesloten…. Het is toch niet raar dat ik me daar over verwonder??

Je kunt je er wel over verwonderen, maar er zijn zoveel dingen waarover men zich kan verwonderen.

Het is mosterd na de maaltijd. Het heeft al plaats gevonden. Je kunt er weinig meer aan doen.
Hooguit kun je de medewerker met wie je contact had vragen zijn chef in te seinen dat er kennelijk fouten in het administratie-systeem zitten, of er eens gekeken kan worden om dat systeem te verbeteren, dat dit soort zaken in het vervolg eerder wordt opgemerkt.

Maar andersom is die medewerker misschien ook wel verwonderd??
Dat een klant een jaar lang dit ongecontroleerd laat doorlopen.
Had de medewerker dat aan jezelf ook als tip kunnen meegeven, om meer alert te zijn.

​Er zijn geen extra kosten in rekening gebracht.
En er is een betalingsregeling aangeboden voor de afgenomen diensten.
Dan sta je toch gewoon quite?


Nou nee…. Ik heb die maandag erna iemand gesproken die mij wel weer heeft aangesloten. En alleen verder een betalingsregeling wilde afstemmen. Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik al eeuwen klant ben en dat dit me toch zwaar tegenvalt. Ik heb aangegeven dat ik over een betalingsregeling wil praten als KPN aangeeft hoe zij mijn vertrouwen in jullie weer kunnen herstellen. Alleen maar een betalingsregeling en een moeizame sorry is in mijn ogen wat lafjes als je iemand met €1200 schuld opzadelt. 
Ik zou vorige week teruggebeld worden daarover, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Weer een minpunt… dus morgen ga ik zelf maar weer bellen want ik heb inmiddels wel een email ter aanmaning ontvangen 🤨. Geen goede beurt KPN… 

Heel fijn dat je wel snel weer aan bent gesloten!

Mocht je morgen niet echt wat opschieten met het telefoontje onze kant op, trek je dan weer aan de bel hier? 

 


Hallo @Moppergod bij jou hadden alarmbellen moeten gaan rinkelen toen KPN jou afsloot en moeten denken waarom ben ik zo stom geweest om niet maandelijks mijn aut. incasso's te controleren op welke wijze dan ook, dan had je wat nu gebeurd is kunnen voorkomen.

Dat gaat een beetje voorbij aan het doel van een automatische incasso, dat het automatisch gaat en je er dus geen omkijken naar hebt. Ik controleer mijn incasso's ook niet iedere maand en kijk alleen of er niet opvallende afboekingen plaatsvinden op mijn bankrekening. Een boeking die niet heeft plaatsgevonden valt niet zo snel op een ook niet als er 2x wordt afgeschreven op een ander moment van de maand... Dit is toch echt een fout van KPN.

KPN vertrouwt jou blijkbaar ook door jou meteen weer aan te sluiten, misschien zelfs zonder heraansluitkosten en eist niet meteen het volledige openstaande bedrag op maar stelt een betalingsregeling voor, een heel coulante opstelling van KPN.

 

Niet meer dan normaal om een betalingsregeling te treffen voor z'n groot bedrag en ik zou het schandalig vinden als er heraansluitkosten betaald moeten worden. Als een factuur niet betaald wordt,  mag je op z'n minst een herinnering verwachten…

Excuses zijn wel op z'n plaats lijkt mij, maar financiële compensatie lijkt me nou ook weer niet nodig...

 


Haha… jullie zijn grappig. Dank voor alle feedback 😉

Zoveel mensen zoveel meningen blijkt maar weer!!!

Vandaag gelukkig iemand aan de lijn gekregen die wel sympathie had voor mijn situatie en oprecht vervelend vindt wat er is gebeurd.

Mij is verteld dat KPN afgelopen week heef ingezien dat ze wel iets van een excuus vanuit de organisatie kunnen sturen naar de klanten waarbij dit gebeurd is. Meer heb ik ook niet om gevraagd; gewoon een oprechte sorry met de garantie dat het niet nog eens gebeuren zal. (Voor de goede orde, ik heb ook nooit om financiële compensatie gevraagd. Alleen een statement van KPN in welke vorm dan ook om mijn vertrouwen te herstellen!!) 

Er is mijn verzekerd dat deze eraan komt en ik heb dan ook netjes afgestemd hoe ik de openstaande facturen ga betalen.

En nogmaals, in mijn ogen het is heel normaal dat je boos wordt als:

-Facturen zonder bericht een jaar niet worden geïncasseerd (technische fout KPN)

-je zonder verder bericht wordt afgesloten op zondag ochtend, een dag waarop niemand bij KPN dit kan fixen (technische fout KPN)

-er met moeite een halfbakken sorry via een incassomedewerker wordt gegeven maar die eigenlijk alleen maar wilt weten hoe je het wel gaat betalen. (gebrek aan service KPN)

-Er wordt beloofd dat je dezelfde week hierover wordt teruggebeld, maar dat niet wordt gedaan. (gebrek aan service KPN)

-Er ondertussen opeens  wel een aanmaning via de email komt met het verzoek binnen 14 dagen te betalen om extra kosten te voorkomen.  (gebrek aan service KPN)

Dat ik hier dus zelf weer achteraan moest vind ik echt bedroevend.

En ja, natuurlijk had ik het kunnen zien dat er niet werd afgeschreven, maar ik vind een automatische incasso juist handig omdat je je er dan niet meer druk over hoeft te maken. Ik sluit mij volledig aan bij wat @edwin.vdb daarover zei. 

Maar zoals ik bovenin al aangaf, ik heb nu iemand gesproken die wel gevoel heeft voor klantenservice en ik heb het vertrouwen dat het verder netjes afgehandeld gaat worden. Dus ik ben er wel klaar mee 😁.

Fijn weekend allemaal 😘

 

 

 

 

 

 


Dàt dit allemaal niet kan en dat er mensen zijn die de zwarte piet naar de gedupeerde schuiven vind ik in één woord schandalig…...

Bij een automatische incasso moet en mag je ervan uitgaan dat rekeningen betaald worden en dat hoef je dat als klant niet te controleren, want dat is dan de verantwoorlijkheid van de incasseerder de kpn dus. Wanneer je dus veel van zulke incasso's hebt lopen is de kans erg groot dat je het niet opvalt dat er één mist. Je krijgt pas argwaan als de kpn je na 2 à 3 maanden een herinnering zou hebben gestuurd wat niet is gebeurd. Ook de kpn is nalatig geweest door dit zo erg lang door te laten lopen. Maar ik heb met de kpn ook zulke dingen beleefd die eigenlijk niet konden, maar het is toch echt gebeurd.

Mijn ouders waren in Duitsland vanwege een operatie van mijn moeder. Tot een broer van mijn moeder een andere broer van mij belde wat er aan de hand was met de telefoon van mijn ouders. Ik naar het huis van mijn ouders en inderdaad de telefoon was zo dood als een pier. Afgesloten dus. Toen heb ik eerst de kpn gebeld om te vragen of er een betalingsachterstand was. Nee, meneer de rekeningen zijn allemaal keurig op tijd allemaal betaald er is dus geen betalingsachterstand. Mooi om te weten. Toen de storingsdienst gebeld en die gooiden het dus op betalingsachterstand wat ik dus al mooi “getackeld had.” Heeft u al/ook een bevestiging gekregen van de opzegging? Nee, die hebben mijn ouders niet gekregen en die zullen ze ook nooit krijgen.

Mijn ouders zitten in het buitenland. Vanuit het buitenland een telefoon opzeggen gaat niet of heel moeilijk. Bovendien hebben mijn ouders het ook niet gehad over een opzegging van hun telefoon omdat ze die niet meer nodig zouden hebben.
De telefoon moet weer zo snel mogelijk aangesloten worden, want je zit dan met iemand in huis die net geopereerd is en dan is telefoon belangrijk. Een gsm hadden mijn ouders toen nog niet. Ik moest dit dus gaan regelen. Belde er een kpn medewerker die ik de nek wel wilde omdraaien. Die zei doodleuk dat mijn ouders er spijt van hebben gekregen dat hun telefoon is afgesloten. Nou vraag ik je…… Nee, meneer mijn ouders hebben geen spijt van iets dat ze niet gedaan kunnen hebben: hun telefoon af laten sluiten in het buitenland. Het heeft al met al nog bijna één week geduurd voordat de telefoon weer aangesloten is.

Toen heb ik mijn vader voor her-aansluitkosten gewaarschuwd en dat was maar goed ook, want die heeft de kpn dus- zoals verwacht- berekend. Mijn vader heeft toen een schriftelijke klacht naar de hoofddirectie in 's-Gravenhage gestuurd en toen heeft mijn moeder een bosje bloemen gehad en twee maanden abonnement gratis.

Wat ik hier nu mee wil zeggen? Je moet er heel goed met het hoofd bij zijn, want de kpn is er heel goed in om mensen het vel over de oren/ogen te trekken. Ze gebruiken dan het dwangmiddel afsluiten en dan gaan er al veel mensen daarom snel overstag.

Zo zijn er nog “tig” dingen die ik hier niet ga vertellen waar je broek van afzakt bij de kpn.