Skip to main content

Graag wil Ik overstappen vanuit ziggo naar KPN omdat ik gebruik wil maken van Glasvezel. 
 

Bij de het afhandelen van de aanvraag via de website kwam de melding dat mijj aanvraag is afgewezen?! Klantenservice gebeld, en kreeg zelfde melding zonder uitleg wegens privacy reden. Ik heb nooit een KPN dienst afgenomen en heb geen openstaande schulden of dergelijke.   Ik kreeg een email Met onderstaande vage reden:

 

Helaas moeten we uw bestelling afwijzen. 

 

Waarom wijzen we uw bestelling af?
De gegevens die we van u hebben ontvangen, voldoen niet aan onze eisen.

 

kan iemand me hier vertellen wat er aan de hand is?

Kan het zijn dat je een lopend contract heb bij ziggo?

 


Graag wil Ik overstappen vanuit ziggo naar KPN omdat ik gebruik wil maken van Glasvezel. 
 

Bij de het afhandelen van de aanvraag via de website kwam de melding dat mijj aanvraag is afgewezen?! Klantenservice gebeld, en kreeg zelfde melding zonder uitleg wegens privacy reden. Ik heb nooit een KPN dienst afgenomen en heb geen openstaande schulden of dergelijke.   Ik kreeg een email Met onderstaande vage reden:

 

Helaas moeten we uw bestelling afwijzen. 

 

Waarom wijzen we uw bestelling af?
De gegevens die we van u hebben ontvangen, voldoen niet aan onze eisen.

 

kan iemand me hier vertellen wat er aan de hand is?

Hallo @JuanH , even bellen met 0800 0402 en doorvragen voor een snel antwoord en @Roos79 het kan niets te maken hebben met Ziggo, want dat is een hele andere infrastructuur via coax en niet via glasvezel.

 


Hi Jan79,

bedankt voor je toelichting. Ik heb meermaals contact gehad met KPN klantenservice en ze kunnen me niet verder helpen. Alles wordt achter de schermen gehouden wat de reden is. De dame aan de telefoon zegt “betaal problemen” maar wegens privacy redenen mag ze niet vertellen wat. 
 

Wat ik vreemd vind is dat:

  1. Ik nooit een KPN product heb afgenomen in mijn leven.
  2. In de eerste afwijzing stond dat het waarschijnlijk kan liggen dat er een buitenlands paspoort wordt gebruikt. (Ik heb geen buitenlands paspoort/nationaliteit) 
  3. Ik niet BkR geregistreerd sta of onder bewindvoering
  4. Ik een thuis abbonement afsluit overstap vanuit Ziggo

Hallo @JuanH 

Waarom wijzen we uw bestelling af?De gegevens die we van u hebben ontvangen, voldoen niet aan onze eisen.

KPN is verplicht uitleg te geven over het hoe en waarom.

 


Om privacy redenen? Ik ben het helemaal met Jan eens. Wie zijn privacy redenen bij KPN. 

Dit is heel erg eng wat ik nu lees. 


Hallo @JuanH onderstaand een citaat uit de algemene voorwaarden, de redenen waarom een abo gewieigers kan worden en dat KPN een opgaaf van redenen moet geven:

1.4 Wanneer kunnen we uw aanvraag weigeren? We kunnen uw aanvraag voor een abonnement in ieder geval weigeren als: • Uit de risicobeoordeling blijkt dat er risico’s zijn die wij niet willen accepteren • Blijkt dat u handelingsonbekwaam bent. Of als u ons niet (op tijd) de gevraagde gegevens hebt gegeven die we nodig hebben om uw aanvraag te beoordelen • We u vragen om zekerheid en u die niet geeft • U een verplichting uit deze Algemene Voorwaarden niet nakomt. Of als we denken dat u zo’n verplichting niet gaat nakomen en het daardoor terecht is dat we uw aanvraag weigeren • U verplichtingen uit eerdere overeenkomsten met ons niet bent nagekomen • Uw aansluiting door technische of economische redenen niet mogelijk is. Bijvoorbeeld als u in een gebied woont waar we de dienst niet leveren Voor sommige diensten geldt dat we ze alleen kunnen leveren als u een geschikte aansluiting of de juiste apparatuur hebt. Zo hebt u voor sommige van onze televisiediensten een geschikte internetaansluiting nodig. Als dit bij een bepaalde dienst zo is, geven we dat aan. Ook geldt dat we een maximum kunnen stellen aan het aantal aansluitingen dat u bij ons kunt afnemen. In dat geval kunnen we uw aanvraag weigeren als u de aansluiting of apparatuur niet hebt die nodig is voor de levering van de dienst of als u meer aansluitingen wilt afnemen dan het door ons gestelde maximum aantal. Weigeren we uw aanvraag, dan kunt u ons vragen wat de reden daarvoor is.


Bedankt.. ben doorverwezen naar Experian.nl om inzage te vragen in het dossier.. 


Ha @JuanH, welkom! Wat gek dat je zo weinig informatie krijgt.. Dat geeft jou ook niet echt de ruimte om het eventuele probleem op te lossen natuurlijk. Ik zie dat je doorverwezen bent, heb je inmiddels contact met Experian gehad? Ben je daar wijzer uit geworden? Wil je anders je forumprofiel aanvullen met je adres? Dan kijk ik graag nog even met je mee als het nodig is. 


Hi @Marcia_  inmiddels terugkoppeling ontvangen van Experian.nl met het overzicht dat er geen negatieve meldingen / betaalachterstanden op mijn naam staat.. gebeld door KPN n.a.v ingevulde  tevredenheids enquete en de medewerker gaf aan dat alles opgelost is en ik weer klant kan worden.

 

alleen helaaas! De actie met de LG soundbar is uitverkocht.. 

 

Conclusie.. ben niks mee op geschoten, onterecht afgewezen meerdere malen en de LG soundbar misgelopen.

 


Jeeeemig dat is wel heel erg balen zeg:disappointed_relieved: . Misschien kan je dan voor de korting gaan en het geld wat je dan bespaart opzij leggen voor een soundbar? Niet helemaal hetzelfde, dat begrijp ik. Maar als ze uitverkocht zijn, kan ik er ook niet meer voor zorgen dat je er eentje krijgt.. Excuses voor het ongemak!


Bedankt voor het advies. Ik kijk even rond.


Weet je trouwens zeker dat ze op zijn? Ik zie 'm namelijk nog wel staan in de KPN shop als actie bij een nieuw abonnement, de LG soundbar. 


Het lijkt erop dar ze het weer hebben toevoegd. Ze hebben nu philips tv ipv LG. Maar de soundbar is de LG. Perfect! Besteld en is geaccepteerd.

 

Dank je.


@Marcia_ uur later ontvang ik nu een email dat mijn bestelling TOCH weer afgewezen is?! Kan dit worden nagezocht wat er echt aan de hand is?


Ha @JuanH je had ook een bestelling geplaatst met die 6 mnd korting, klopt dat? Dan zal je die eerst moeten annuleren voordat je een nieuwe bestelling plaatst. Want als je nu een nieuwe bestelling plaatst, denkt het systeem: hé, er loopt ook al eentje. En dan wordt ‘ie automatisch afgewezen. Ik kan jouw eerdere bestelling zelf niet annuleren, daarvoor zou je even moeten bellen met 0800-0402. Wellicht dat mijn collega's ook meteen de nieuwe bestelling erin kunnen zetten. 


Hi Marcia,

 

ik heb voor zover geen lopende aanvragen (alles is afgewezen) .. ik zal even belllen wel heel

omslachtig dit. Denk dat de aanvraag telefonisch ga afhandelen.


Er staat nog wel een order in het systeem zie ik. Dus daar gaat iets niet helemaal goed. Hopelijk kom je eruit met mijn collega! Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten.