Skip to main content
Vraag

Afkoopsom van €700 na verhuizing terwijl KPN de dienst niet kan leveren

• August 15, 2026
  • 2 reacties
  • 38 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik wil graag een factuur betwisten. Ik ben in juli verhuisd naar een nieuw adres waar KPN de afgesproken internetsnelheid en diensten niet kon leveren. Daarom is mijn contract geannuleerd. Volgens jullie eigen voorwaarden vervalt in zo'n geval de afkoopsom voor vroegtijdige beëindiging.

Ter referentie, volgens de KPN Algemene Voorwaarden artikel 13.2 (Tussentijds opzeggen): "De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd: [...] Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren."

Tot mijn verbazing heb ik nu toch een eindfactuur ontvangen met een afkoopsom van ruim €700. Dit is onterecht, aangezien de annulering een direct gevolg is van de beperkte dekking van KPN op mijn nieuwe adres.

Mijn klantgegevens en adres staan in mijn profiel ingevuld. Kan een KPN-medewerker hier alstublieft naar kijken en deze afkoopsom crediteren?

Alvast bedankt.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 15, 2026

Hallo ​@RSmtSA op het forum helpen klanten elkaar en dus niet geschikt voor dit onderwerp. Ik raad je aan om dit kenbaar te maken via dit formulier.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 15, 2026

Bedankt voor het meedenken Joep! Ik heb het formulier voor de opzegging wegens verhuizing echter al op 15 juli 2026 ingevuld. Het resultaat van dat proces is helaas precies deze eindfactuur van €718.

Om te voorkomen dat ik opnieuw in hetzelfde geautomatiseerde systeem vastloop, probeer ik het liever via deze weg. Ik hoop dat een KPN-moderator met mij mee kan kijken in mijn klantdossier om dit handmatig te corrigeren, aangezien de afgesproken diensten op het nieuwe adres niet geleverd konden worden. Ik wacht de reactie van een KPN-medewerker daarom nog even af.