Skip to main content

Sinds eind 2019 is KPN bezig met het aanleggen van glasvezel in ons appartementencomplex. Dit heeft (o.a. door de Coronacrisis) bijna een half jaar vertraging opgelopen, maar inmiddels heb ik sinds eind april een nagemeten/werkende aansluiting (FTU?) in mijn woning.

 

Kan iemand van KPN aangeven hoe (en wanneer) het nu verder gaat? Afgaande op andere berichten op het forum moet er alleen nog een NTU tussen de FTU en mijn Experiabox v10A komen? Moet hier een monteur voor langskomen, of kan ik dat zelf doen?

 

 

 

 

 

Hallo @bstrat , aan een glasvezelaansluiting kan en mag je als klant zelf niet doen, dat mag alleen een gecertificeerde monteur van of namens KPN.

Als je nu een xDSL-aansluiting hebt kun je bij KPN een omzetting naar glas aanvragen en KPN regelt de rest.

 


Dag Jan, KPN heeft altijd aangegeven dat de omzetting van ADSL naar glasvezel automatisch geregeld zou worden...


Dag Jan, KPN heeft altijd aangegeven dat de omzetting van ADSL naar glasvezel automatisch geregeld zou worden...

Hallo @bstrat , door de corona is inderdaad e.e.a. vertraagd, maar het kan nooit kwaad ze eens achter de broek te zitten.:relaxed:

 


HI B, welkom op het forum. 

Dag Jan, KPN heeft altijd aangegeven dat de omzetting van ADSL naar glasvezel automatisch geregeld zou worden...

Dit verbaast mij, omdat dat niet juist is. Een omzetting dient altijd te gebeuren op verzoek van de klant. Dit omdat de Experiabox mogelijk verplaatst moet worden naar de plek waar het glasvezelkastje staat, of er een kabel getrokken moet worden naar de plek waar de Experiabox nu staat. Dat kan ook een uitdaging opleveren met het aansluiten van de tv-ontvangers, aangezien deze op de Experiabox zijn aangesloten. 

Ik kan uiteraard wel de overgang naar glasvezel voor je in gang zetten als dit nog niet is gedaan. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 


Beste Alex,

bij de start van het glasvezelproject is er een medewerker van KPN op bezoek geweest, die de situatie in de meterkast heeft bekeken, en een sticker op de plek van de toekomstige glasvezelaansluiting (<50cm afstand van de Experiabox) heeft geplakt. Die medewerker vertelde me dat de omzetting automatisch zou verlopen.

In mijn profiel heb ik een week geleden al mijn adres, postcode, klantnummer van internet/televisie, etc. ingevuld, ik neem aan dat dat voldoende is? Zo niet dan hoor ik graag wat ik verder nog moet invullen.

Alvast bedankt, Bart


Ik heb je gevonden. Dat is helaas niet juist, die informatie. Automatisch gaat het nooit. Het makkelijkste is om even met ons te bellen op nummer 0800 0402, spreek daar verhuizen in en blijf aan de lijn. Er moet namelijk ook een monteur worden ingepland gelijk en dan gaat het makkelijker met jou aan de lijn. :relaxed:


Bedankt Alex, dan zal ik jullie zo even bellen.


@Alex_P Zoek op team KPN even op “CUF”. Omzetting van koperklanten naar glas op initiatief van KPN zelf gebeurt zeker wel en is zelfs een uitgebreid programma.


Dat is mij bekend, maar dat gaat alsnog niet zomaar. 

"Als het glasnetwerk op 100% is uitgerold, krijgen klanten de melding dat het “Koper uit gaat” en een aanbod om over te stappen op glasvezel. Voor half 2020 willen we deze 6 gebieden uitgerold hebben om te testen hoe de klanten hierop reageren.”

Dat is hier dus nog niet gebeurd, en tot die tijd gebeurt er niets vanzelf. In dit geval kan bstrat even contact opnemen om het zelf alvast in gang te zetten. Ik bedenk nu wel even dat hij in dat geval misschien een actie mist, maar het kan dus wel. 


@bstrat Is het inmiddels gelukt?


@Alex_P ik heb contact gehad met jullie helpdesk, en er staat een monteur ingepland.

 

Ik bedenk nu wel even dat hij in dat geval misschien een actie mist, maar het kan dus wel. 

 

Wat voor actie? Het zou toch wat vreemd/jammerlijk zijn als een KPN medewerker me het advies geeft om de omzetting zelf aan te vragen, en dat ik daardoor mogelijk een actie misloop?