Ik had een mailtje gekregen of ik een afspraak wilde maken om mijn glasvezelkastje te laten vervangen. Ik hoefde alleen maar mijn mailadres en postcode in te voeren en kreeg gelijk toegang tot al mijn persoonlijke gegevens, zoals klantnummers en adres. Ik heb geen password hoeven intoetsen! Dit lijkt mij niet goed.
Afspraak maken glasvezelkastje is onveilig
Beste antwoord door Erik van KPN
Hoi
Voor het maken van de afspraak is inderdaad geen wachtwoord nodig. Het is niet mogelijk om op deze manier inhoudelijk bij jouw abonnement te kunnen. Het enige wat er gebeurt is het maken van een afspraak. En dat gebeurt in het systeem van Roamler. De combinatie van de persoonlijke mail die je hebt gekregen/je mailadres, en het moeten invoeren van je postcode achten we hiervoor voldoende veilig. Maar, ik snap ook de bedenkingen hierbij. Dus deze feedback hebben we intern doorgegeven.
Het stuk dat het niet lukt om de afspraak is minder handig. Vooral ook omdat je aangeeft dat het met meerdere browsers en op meerdere apparaten niet lukte. Ik vermoed dat de website of het onderliggende systeem een storing heeft gehad. Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is om de afspraak dan telefonisch te maken.
Hi
Mocht het in jouw geval toch niet lukken dan kun je contact opnemen met Roamler. Dit kan je doen via: 020-7219405. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.