Skip to main content

Ik heb contact gehad met Roamler om een afspraak te plannen voor het aansluiten van glasvezel. De afspraak staat gepland op 29-12-2022. Ik heb echter nog geen aansluiting vanaf straat naar mijn meterkast. Ik woon in een appartement op de derde verdieping. De medewerker van Roamler vroeg mij om contact met kpn op te nemen om dit eerst te regelen. Kan ik dit via deze weg regelen? Ik kom telefonisch niet verder en wordt weer doorverbonden met Roamler als ik met kpn bel. Hopelijk kan ik hier verder worden geholpen?

Ziet u wel activiteiten van glasvezelaanleg bij u in de straat?


Nee, de aansluiting in de straat is er al, deze moet alleen nog vanaf de straat naar mijn meterkast op de derde verdieping worden gelegd. Hier zou ik graag een afspraak voor willen maken.


Steekt de kabel nog buiten het pand uit de grond? Naast de deur ofzo?

Of is de kabel binnen gebracht in een centrale technische ruimte op de begane grond ofzo?


Er zijn bij een aantal buren aan één zijde van het appartementencomplex een tijd terug kabels binnen gebracht via zowel de centrale technische ruimte, als via een kabelgoot via de buitenmuur. De eerste optie heeft de voorkeur omdat we eigenlijk niks aan de buitenmuur mogen aanpassen. Er zijn wellicht meer buren aan mijn kant van het complex die nu voor ditzelfde probleem staan, ik weet dat één buurvrouw hier ook contact met kpn over heeft. Wellicht kan alles in één keer worden opgepakt. 


Er is dus een centrale technische ruimte? Misschien worden daar de glasvezelkastjes geplaatst. Dit komt de monteur dan doen. En is het de bedoeling dat de bewoners dan zelf met een utp-kabel verder gaan naar de woning. Wacht anders gewoon de monteur af. U hoort het dan vanzelf. 


De glasvezelkastjes moeten in de meterkast geplaatst door kpn, dit is bij de buren ook gedaan. Kan ik daar een afspraak voor maken? Roamler doet dit niet geven zij aan en ze willen graag dat dit geregeld is voordat hun monteur komt. 


Misschien weet @Ward_ hier wat meer van?


Hier klopt iets niet. Roamler is door KPN alleen maar aangestuurd bij adressen waar de aansluiting is de woning is opgeleverd. Niet als deze nog in de straat ligt. En deze adressen gaan voor koper uit in februari 2023.

Gezien de urgentie zou ik graag het adres in een PB willen ontvangen van @vanwieren zodat ik actie kan ondernemen als blijkt dat hier de administratie niet goed is.

 


Voor wie meeleest: Het adres staat inderdaad in de administratie als aangesloten tot in meterkast. Voor dit huisnummer is er een bestaande buis die vanaf de straat naar de meterkast loopt en dus net via een centrale ruimte of een nieuwe kabelgoot.

De vraag is nu: Klopt de administratie echt niet of is de FTU ergens opgehangen waar @vanwieren hem nog niet heeft gevonden?


Voor wie meeleest: Het adres staat inderdaad in de administratie als aangesloten tot in meterkast. Voor dit huisnummer is er een bestaande buis die vanaf de straat naar de meterkast loopt en dus net via een centrale ruimte of een nieuwe kabelgoot.

De vraag is nu: Klopt de administratie echt niet of is de FTU ergens opgehangen waar @vanwieren hem nog niet heeft gevonden?

Dank voor het meekijken, @Ward_ .   @vanwieren : Kun jij de vraag van Ward beantwoorden? 


Via PB afgesproken dat hij de Roamler monteur toch laat komen. Als dan de FTU echt niet te vinden is kan deze monteur een ticket aanmaken bij de monteursingang en kan het sneller worden gefixed.Â