Skip to main content

Hallo,

 

Mijn abonnement bij KPN loopt tot en met 24 november en ik heb 2 vragen:

  1. Morgen 30 november heb ik nog een afspraak met een monteur staan tussen 15:00 en 17:00 uur, maar omdat mijn abonnement afloopt vanaf 25 november ga ik er vanuit dat deze afspraak niet doorgaat. Ik heb echter geen melding gekregen dat de afspraak niet doorgaat en heb vanochtend ook nog een sms ter herinnering gekregen. Kan ik er vanuit gaan dat er niemand komt?
  2. Maandag heb ik een factuur gekregen voor de periode van 27 november tot en met 26 december, buiten de looptijd dus van mijn vorige abonnement. Waarom krijg ik deze factuur? Heeft dit ermee te maken dat ik de installatie van de nieuwe aanbieder nog niet heb aangesloten? Indien ik hier snel voor zorg wordt dan het teveel betaalde bedrag van de periode 27-11 t/m 26-12 terug betaald?

Alvast bedankt en een fijne dag nog!

 

Met vriendelijke groet,

Gerke Jansen

@Fryslan91 Hoi Gerke en welkom op ons forum. Het is erg druk op het moment, waardoor we niet sneller bij je topic zijn aangekomen. Ben je er intussen uit gekomen? 

Ik lees dat je overstapt. Jouw abonnement stopt niet automatisch zo gauw het jaarabonnement verlopen is. Anders zou je mogelijk ineens zonder verbinding zitten. Het stoppen van het abonnement gebeurt pas wanneer je zelf opzegt, of als je overstapt. Als je overstapt ontvang je een aparte bevestiging van de overstapdatum, zowel van je oude als nieuwe provider. 

Zo gauw je overgestapt bent, ontvang je een slotnota van ons. Dat gebeurt altijd achteraf, zodat we zeker weten dat de overstapdatum en het berekende bedrag klopt. Daarop worden de teveel betaalde abonnementskosten (je betaalt altijd vooruit) verrekend en op je bankrekening teruggestort. 


Hi Alexandra,

 

Bedankt voor je reactie!

De monteur die langs zou komen belde voor aankomst en die heb ik vervolgens uitgelegd hoe het zat, hij had er begrip voor en is niet bij mij langsgeweest. 

De afschrijving van KPN heb ik terug laten storten, omdat de periode welke gefactureerd is geheel buiten mijn abonnement liep. Maar met jouw uitleg erbij begrijp ik nu waarom deze gefactureerd is. Dankjewel voor die uitleg! Ik zal nu dat bedrag weer gaan overmaken en ik ga er vanuit dat deze weer verrekend wordt met de eindafrekening. 

 


@Fryslan91 Super, goed om te horen. En dan komt 't helemaal goed!