Skip to main content

Goedemiddag,

 

Sinds 16 november hebben wij geen netwerk in ons bedrijf. Onze pin apparaat/uber/externe router/telefoon is aangesloten aan jullie netwerk, dus alles ligt plat wat super vervelend is. Er was een verbouwing geweest, dus misschien dat er iets met de glasvezel kabel is gebeurd, durf ik niet te zeggen. Ik leg al elke dag tot nu toe contact op met verschillende afdelingen van kpn, zowel telefonisch als via de chat, maar tot nu toe geen succes, dus mijn laatste hoop is via de forum.

Op 18 november is er een monteur van kpn geweest die wel bij ons langs kwam om de onderdelen na te lopen of er iets mis mee was, maar die kon niks vinden, dus werd er als t goed is een afspraak gemaakt met een monteur van de kpn netwerk die de volgende dag langs zou komen. Die kwam dus aan, maar tot onze verbazing stond ons huisnummer bij hun verkeerd. Wij zitten aan de begane grond, maar de monteur belde bij 4 hoog aan, omdat wij bij de kpn netwerk afdeling op dat verdieping zijn geregistreerd. Kon ook geen nieuwe afspraak maken door een foutief huisnummer.

Een week mee bezig geweest, elke dag om het opgelost te krijgen. Ik werd van de ene afdeling naar de andere afdeling gestuurd en kreeg telkens te horen dat er niks aan gedaan kon worden, ben echt uren bezig geweest om t opgelost te krijgen. Uiteindelijk was er iemand die de aanvraag oppakte en erachter aanging. Op 22 november zondag een telefoontje gehad van dezelfde persoon dat de huisnummer kwaal opgelost zou zijn en of er met spoed de volgende dag al een monteur zou kunnen langskomen. Ik zou hierover gebeld/gemaild worden, maar heb tot nu toe nog niks vernomen.

Zit dus sinds maandag weer elke dag contact op te nemen met verschillende afdelingen wat de status is van de spoed ticket (de ticket werd als spoed aangemaakt door 1 van de kpn medewerkers op 22-11). Vandaag heb ik dus weer via de chat en telefoon contact opgenomen en werd doorgestuurd naar de kpn netwerk afdeling met een ticket nummer die ik weer moest doorgeven aan de kpn netwerk afdeling. Gaf die ticket nummer door, maar de medewerker gaf aan dat die niks aan die ticketnummer had. En gek genoeg hoorde ik van de kpn netwerk medewerker dat er geen glasvezel netwerk beschikbaar is voor ons adres, terwijl we wel glasvezel hebben. Kreeg tot mijn verbazing nog eens te horen dat we nog steeds geregistreerd staan op 4 hoog (terwijl dit al opgelost was volgens de kpn afdeling!), wat fout is, dus kunnen nog steeds bijna na 2 weken geen afspraak maken met een monteur.

Ik gaf aan dat de huisnummer al was aangepast en dat ik hiervoor was gebeld, maar blijkbaar staat het nog steeds niet goed in de systeem van de kpn netwerk afdeling of het is niet goed doorgekomen. Hierna moest ik de gewone kpn afdeling bellen om aan te geven dat er een ticket aangemaakt moest worden met de juiste huisnummer en die gaf aan dat t is opgepakt door de back office. Ik vroeg hun telefoonnummer, maar die kon die niet geven, omdat je een pincode nodig hebt om in te loggen en die kun je alleen krijgen van de back office.

Ik heb geen idee hoe lang ik moet wachten, maar dit is wel heel vervelend. Heb denk ik wel 20 of meer mensen van kpn gesproken om dit op te lossen, maar tot nu toe is er geen voortgang. Zij hebben zelfs elkaar gecontacteerd met verschillende afdelingen.

Wat ik niet begrijp is hoe t komt dat bij de netwerkafdeling van kpn, de huisnummer ongewijzigd blijft. Zijn er twee aparte systemen, waardoor het niet gelijk doorkomt tot een ander afdeling? Wat betreft de storing, kreeg ik ook te horen van de medewerkster van kpn dat er een kans is dat degene waar wij verkeerd geregistreerd staan, hun abonnement hebben opgezegd en dat wij hierdoor ook geen netwerk meer hebben.

We hebben trouwens een consumenten abonnement maar het gaat om een bedrijf. Ik dacht dat het een zakelijk abonnement was, maar dat is dus niet het geval, ik zal deze ook omzetten naar zakelijk als dit snel is opgelost of misschien stap ik wel over, want heb deze 2 weken hele slechte ervaringen met de klantenservice, zowel op werk als in mijn vrije tijd ben ik heel lang bezig om dit opgelost te krijgen, wat super vervelend is. Ben altijd tevreden geweest met jullie, heb zelf thuis ook kpn, tv, internet, mobiel etc, maar na zo een geval twijfel ik wel door de hulp/service die word aangeboden mocht ik ooit weer tegen een storing/probleem aanlopen.

Tis misschien een lange verhaal geworden, maar we zijn als bedrijf gefrustreerd en zouden graag met spoed een oplossing willen, lijkt alsof we van t kastje naar de muur worden gestuurd. We krijgen te horen dat t huisnummer opgelost is en van een ander afdeling hoor je na paar dagen weer van niet, dan krijg je het gevoel dat je als een jarenlange trouwe klant bij kpn niet serieus word genomen. Heb je na jaren eens een probleem, dan duurt het zo lang om opgelost te worden? Ik kan wel wachten op de back office, maar wie weet hoelang dit gaat duren, we gaan richting de 3e week zonder netwerk! We verdienen ons brood met ons bedrijf en vooral met de corona tegenwoordig gaat dat moeilijker, maar als t netwerk plat ligt, word dat belemmerd jammergenoeg. Ik hoop dat er hier snel met spoed naar gekeken kan worden, want begin er echt moe van te worden en dit komt van een geduldig persoon.

Dankjulliewel alvast. Groetjes.

Hoi @Spec. Wat een verhaal. Heel vervelend dat je al een aantal weken zonder diensten zit. Ik kan mij voorstellen dat je graag z.s.m. een oplossing wilt hebben hiervoor. Zodra we jouw gegevens hebben ontvangen kunnen we het verder uitzoeken en bekijken of wij hierin iets kunnen betekenen. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld op het KPN Forum profiel? We horen graag van je!


Profiel aangepast en update: er komt morgen een monteur langs hoor ik zonet, hopelijk is het dan opgelost.


Wat fijn dat er morgen een monteur langskomt. Laten we dat even afwachten. We horen graag van je hoe het afloopt.


Geen monteur langsgekomen vandaag van kpn, maar heb ook geen bevestigings mail voor de afspraak gehad wat vorige keer wel het geval was. We zijn vandaag wel gebeld door een andere partij die voor kpn werkt en die blijkbaar over de glasvezel gaat. Die gaf aan dat ze een nieuwe ticket van kpn hebben ontvangen, maar dat de huisnummer nog steeds verkeerd is en dit zou die uiteindelijk aangeven bij kpn zelf, want de huisnummer incident word maar niet opgelost.

 

Is het systeem waar de huisnummers worden opgeslagen tussen kpn en kpn netwerk anders? Want bij de ene afdeling klopt het wel en bij kpn netwerk afdeling niet, vaag allemaal. Ben ook benieuwd waarom kpn niet zelf over de glasvezel gaat, maar een externe partij? Maakt het een stuk ingewikkelder. 

We hebben eindelijk een afspraak voor aankomende maandag wat vooralsnog te laat is voor ons, t weekend zit ertussen, maandag word het meer dan twee weken, hopen dat het dan opgelost word, vind dit jammer. Fijne avond.


Oei, dat is naar, @Spec :( Ik heb gekeken en ik zie hier staan dat de monteur inderdaad herpland is naar de 30e, gelijk in de ochtend. Helaas kan ik ook niet zien waarom hij dan vandaag niet kon komen. Wel zie ik dat er inderdaad nog gewerkt wordt aan het huisnummer. Het staat bij ons (KPN de provider) goed in de systemen, maar in de algemene netwerkadministratie blijkbaar nog niet. Daar lopen acties voor, maar het is dan even afwachten wanneer het precies verholpen gaat zijn. Op dit moment kan ik dan ook niets anders dan vragen om maandag af te wachten.

Hebben jullie ook een noodpakket gekregen, of (als jullie ook KPN mobiel hebben) gratis extra data daarop, zodat jullie in ieder geval iets hebben ter overbrugging? 


Ik weet alleen niet of dat wel de monteur was die over de glasvezel ging, want mijn collega werd gebeld op zijn telefoon door kpn. Vandaag gaf degene die over de glasvezel gaat, aan dat hij niet een afspraak had gepland voor vandaag en dat hij ook niet had gebeld, dus misschien was t een monteur van kpn zelf die volgens mij niet veel zou kunnen doen als die toch niet over de glasvezel gaat.

 

We hebben dat pakket inderdaad vandaag binnen gekregen, welke mijn collega heeft aangevraagd en die dacht dat er een utp kabel in kon, maar ik gaf al aan dat dat niet het geval zou zijn tegen hem, want het is alleen voor draadloos gebruik, dus heel veel hebben we er niet aan, maar beter dan niets. De pin werkt ook via de kabel en de computer heeft geen draadloos netwerkkaart jammergenoeg, dus die hangt ook van de netwerkkabel af. Ik heb zelf al 30gb op mijn prive/particulier kpn abonnement, meer zal ik volgens mij niet nodig hebben voor nu. We zullen t maandag zien wat betreft de glazvezel, nog even afwachten dus. Groet.


We hebben weer internet, maar ik vraag me nog steeds af of ons huisnummer nu wel goed staat bij kpn netwerk? En ik wil t abonnement omzetten naar een zakelijk abonnement.


Mooi dat er weer internet is, @Spec. Ik zie hier ook dat de monteur een nieuwe glasvezel heeft ingeblazen, dus ik ga ervan uit dat het nu ook goed blijft. 

Wat betreft het huisnummer, volgens mij zijn ze daar nog mee bezig, maar dat is dan nu verder voor jou van minder belang. 

Omzetten naar een zakelijk abonnement is geen probleem. Dat is dan een contractsovername. Die kun je starten door het contractsovernameformulier in te vullen. Op de tweede pagina van het formulier vul je het adres in. Je kunt daar gewoon het huisnummer en de toevoeging invullen zoals ze zijn. Dit gaat namelijk over het adres zoals die in onze abonnementsadministratie staat. De netwerkadministratie is daarvoor niet relevant.