Skip to main content

Voor 6 april aanstaande heb ik een monteursafspraak voor installatie op een glasvezelaansluiting.

Indien de afspraak door de corona omstandigheden niet kan door gaan, is het dan wel mogelijk dat ik de aansluiting zelf doe ? Op het adres is de glasvezelaansluiting nog niet eerder gebruikt.

nee een monteur moet een glasvezelkastje komen plaatsen. 

als je op gepaste afstand blijft van de monteurdan moet het geen probleem zijn. als de glasvezel kastje er is. dan kan de installatie meestal zelf gedaan worden. voor internet. 

tv is wel lastig als er kabels getrokken moet worden.  


Hoi @D.Zeedzen 

Als de glasvezelaansluiting nog niet eerder is gebruikt dan zit er een Dummy i.p.v. een NTU en die moet echt door een monteur vervangen worden.
 


Heb intussen contact gehad met KPN, en ze kunnen op dit moment geen monteur garanderen.

Omdat ik voor mijn werk afhankelijk ben van een werkende internet aansluiting nu maar voor Ziggo gekozen, omdat deze aansluiting al aanwezig is.

Jammer, maar moet zeggen dat KPN veel begrip toonde voor de situatie.


Als de glasvezelaansluiting nog niet eerder is gebruikt dan zit er een Dummy i.p.v. een NTU en die moet echt door een monteur vervangen worden.

Als alles al is voorbereid dan is dat een kwestie van er op schuiven, of je dat zelf zou mogen doen, geen idee.

Alleen het lassen van vezel aan een stekker is iets waar speciale apparatuur voor nodig is, maar dat is zws al gedaan.

Zou z*gg* wel direct bruikbaar zijn cq snel leveren ?

 


Heb intussen contact gehad met KPN, en ze kunnen op dit moment geen monteur garanderen.

Omdat ik voor mijn werk afhankelijk ben van een werkende internet aansluiting nu maar voor Ziggo gekozen, omdat deze aansluiting al aanwezig is.

Jammer, maar moet zeggen dat KPN veel begrip toonde voor de situatie.

 

Beste @D.Zeedzen, welkom! Ontzettend jammer, maar heel begrijpelijk inderdaad! Hopelijk heb je snel internet en mogen we je wellicht alsnog in de toekomst verwelkomen 🙂.