Skip to main content

Na afgelopen vrijdag meer dan een uur met een KPN medewerkster aan de telefoon te hebben gezeten die constateerde dat er inderdaad een probleem is met onze wifi verbinding lukt het op geen enkele manier om een afspraak met een service monteur in te plannen. Hoe is dit mogelijk. Ik werk vanuit huis en zit al meer dan een week zonder wifi.

Dat schiet niet op. Tegen welke problemen loop je wat Wi-Fi betreft?


er is een aantal maanden geleden een nieuwe router geinstalleerd met 2 wifi versterkers en het lijkt erop dat er ergens iets mis gaat tussen de communicatie tussen die verschillende apparaten. de wachtwoorden kloppen ook niet en ik kan niet via KPN Thuis op mijn eigen netwerk komen. Lijkt mij op een installatie fout maar waar de fout precies zit weten we niet. Wifi doet het op sommige plekken af en toe wel en dan weer niet


En zijn het de bekabelde versterkers of de super wifi's? Welk type modem heb je?


box 12 en 2 experia wifi versterkers alles bekabeld


Ok. En de wifi op de v12 is uitgeschakeld als het goed is. Wat je kan proberen is helemaal opnieuw beginnen. Dus alles van het modem halen en het modem resetten. Dan de versterkers resetten en 1 voor 1 aansluiten met een tussenpozen van 20 minuten.  Laat even weten hoe dat verloopt. En vooral niets met die app doen.


lampje op de V12 brand. Al geprobeerd dat ingedrukt te houden of kort in te drukken om uit te zetten maar blijft branden. Maar inderdaad alles los koppelen, resetten en weer aansluiten lijkt nog wel beste optie. Dank voor het mee denken!

 


Voor een goed werkend systeem moet de wifi op de box 12 uit zijn.


hoe? ik heb het al kort ingedrukt en lang ingedrukt en lampje blijft gewoon branden of gaat even uit en dan weer aan. Dus als je nog tips hebt graag.


In principe wordt bij het installeren van de versterkers de wifi op de 12 automatisch uitgeschakeld.


Hoi @Ascot . Welkom op het forum.

Ben je nog een beetje verder gekomen? 


het is me uiteindelijk gelukt om de wifi op de V12 uit te schakelen. 10sec knip indrukken was kennelijk de truc. Wifi werkt weer beter. Kan in ieder geval weer thuis werken via de wifi ipv hotspot op telefoon. Ga toch het advies van @Joep1965 nog wel opvolgen en alle apparaten los koppelen, resetten en opnieuw koppelen want ik wil ook het ww van het modem wijzigen want het KPN ww is niet te doen. Dank in ieder geval voor de reacties en mocht het toch nog haperen dan meld ik me zeker. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.