Skip to main content
Vraag

Afspraak verzetten voor aanleg glasvezel lukt niet

• April 29, 2026
  • 9 reacties
  • 67 keer bekeken

Verleden week ben ik gebeld door een 06 nummer om een afspraak te maken voor de aanleg van glasvezel. Om de afspraak te verzetten heb ik teruggebeld maar er werd niet opgenomen of kreeg gelijk de voicemail. Ik heb KPN Netwerk gebeld maar die kunnen mij niet helpen omdat het werk gedaan wordt door een onderaannemer. Nu maar hopen dat ze volgens afspraak gewoon komen deze morgen.

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 29, 2026

Nu maar hopen dat ze volgens afspraak gewoon komen deze morgen.

Die kans is klein als je niemand hebt gesproken. 

Mijn advies: Bel ze nu nogmaals. 

KPN heeft overigens geen zicht op de afspraken die een onderaannemer maakt met klanten. 

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

De allereerste keer dat ik gebeld ben heb ik dus wel iemand gesproken. Echter toen ik later terug belde kreeg ik niemand aan de lijn. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 29, 2026

Daarom ook nu het advies om nogmaals te bellen. Alleen als je iemand aan de lijn krijgt, kun je wat met ze afspreken. 

Off topic: Ben jij de Johan Beck van het scannerforum? 

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Hij gaat een paar keer over en vervolgens krijg ik de voicemail.

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

De monteurs zijn geweest en waren na 10 minuten alweer weg. De kabels komen op de verkeerde plek uit de grond dus nu moeten anderen eerst komen om te graven.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@JohanBeck, dank je wel voor je update!

Fijn dat de monteurs in ieder geval langs zijn geweest, al is het natuurlijk balen dat ze zo snel weer weg moesten. Vaak betekent dit inderdaad dat er eerst nog graafwerk nodig is voordat ze verder kunnen.

Heb je toevallig al gehoord hoe het vervolg eruitziet? Staat er bijvoorbeeld al een tweede afspraak gepland of heb je daar nog niets over vernomen?

Laat het gerust weten, dan denk ik graag met je mee! 😊

• Auteur
  • Topper
  • May 1, 2026

Ze hebben fotos gemaakt en gingen het doorgeven aan kantoor. Meer werd mij ook niet verteld.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@JohanBeck, goed dat ze in ieder geval zijn langs geweest en foto’s hebben gemaakt. 

Ik raad je aan om, als je eind deze week nog niets hebt gehoord over een vervolgafspraak, nog even te bellen naar het 06-nummer dat je eerder hebt gehad. Dat is vaak de snelste route naar de partij die dit daadwerkelijk oppakt.

Zou je ook je postcode, huisnummer en geboortedatum in je profiel willen invullen. Onze ervaring is dat we hier helaas maar beperkt inzicht in hebben, omdat het via een onderaannemer loopt, maar ik kijk natuurlijk graag met je mee als er iets zichtbaar is.

Laat je het hier weten zodra je meer duidelijkheid hebt? Dan denken we graag verder met je mee! 😊

• Auteur
  • Topper
  • May 4, 2026

Bedankt voor je reactie. Ik ga hopen dat ze opnemen want vorige week kon ijk bellen wat ik wilde maar er werd niet opgenomen.

Ik zal mijn profiel wel even aanvullen.