Skip to main content

Hallo KPN,

De monteur die glasvezel zou komen aansluiten is voor de 2e keer niet gekomen.

Beide keren heb ik 4 uur thuis moeten blijven, zonder resultaat :-(

Wat is nu het plan?

Ik hoor graag jullie oplossing.

En als ik hierover probeer te bellen, wordt ik zo lang in de wacht gezet dat ik het maar heb opgegeven.

Gaat het eigenlijk wel goed met KPN?


Hoi @W en S, welkom bij ons op het forum. Wat voor monteur zou er precies komen? Is dat voor de aanleg van het glasvezelnetwerk zelf, of is dat al gedaan? Het aanleggen van het netwerk gebeurt door een andere partij, KPN Netwerk. Wij hebben als provider geen zicht in hun planning. Of gaat het over een installatiemonteur die het abonnement komt aansluiten? Op basis van jouw bericht kan ik dat er niet uithalen en op je profiel staan geen gegevens, waardoor ik ook niets kan zien.


Het gaat om monteren van het glasvezelaansluitpunt in de woning. Er ligt al een kabel tot bij de voordeur.

De informatieverstrekking tot nu komt van KPN dus ik er vanuit dat KPN regie en verantwoordelijkheid neemt en dat vind ik nu nogal teleurstellend.

Ondanks allerlei eerdere communicatie met een stappenplan is mij niet duidelijk wat nu de bedoeling is.


Dat klinkt als iets wat KPN Netwerk moet doen, zoals gezegd hebben wij daar geen zicht op. In dit geval kan je dus het beste contact opnemen met KPN Netwerk. 


….. eeeeehhhhh…….

’wij van KPN hebben geen zicht op KPN Netwerk’ ?!?!?!?!

Niet echt strak geregeld. Het wordt in elk geval steeds onduidelijker voor mij.

Ik ben 2x 4uur voor niets thuis gebleven ivm aangekondigde werkzaamheden geïnitieerd door KPN. Het lijkt mij logisch dat de juiste partij met mij contact opneemt om te bespreken wat wanneer hoe moet gebeuren.

Ik merk het wel ….. misschien …….


’wij van KPN hebben geen zicht op KPN Netwerk’ ?!?!?!?!

KPN en KPN Netwerk zijn 2 gescheiden bedrijven, ondanks dat dezelfde 3 letters erin zitten. We delen geen administratie. KPN Netwerk beheert het netwerk ook voor andere providers die het netwerk gebruiken, in verband met privacywetgeving zijn de systemen en gegevens niet voor elkaar in te zien. 

We kunnen hier wachten tot er iets gebeurt, maar je kunt ook contact opnemen met KPN Netwerk zoals ik noemde. Dan kan je sneller dingen in gang zetten. Dat is jouw keuze.