Skip to main content

Nadat ik door een telefonische verkoopster van KPN in het ootje ben genomen ging de KPN gewoon even door met mijn thuisinternet af te sluiten en mijn volledige 25 jaar opgebouwde klantgegevens te verwijderen. Wel heel raar dat het vervolgens 4 dagen moet duren dat je weer internet heb zeker als je met 2 thuiswerkplekken zit. Schade, geen inkomsten, geen werk…...

Ook een mobiel abonnent die ze wel zouden overnemen kost geen €12,50 zoals afgesproken maar ineens €17.50. Als je daar dan over ga bellen, sta je uren in de wacht, kan niemand je helpen. Voel me beetje erg belazerd zo. Betalingen stop zetten en overschrijvingen terugboeken. Misschien wordt ik dan wel geholpen. Even afwachten maar weer hoe KPN dit gaat oppakken.

Hoi @Harry Vuijk . Welkom op het forum.

Als jij een afspraak maakt met KPN sturen we altijd een overzicht. (bestelbevestiging).  Dit is voor jou (en ons) de ideale manier om te checken of jij akkoord gaat met een deal.

Ik neem aan dat je die toen ook gelezen hebt want dan kun je er op terug komen en het binnen 14 dagen annuleren. 


Dag Erwin,

 

In mijn gesprek wat ik met je collega had is steeds gesproken over een bedrag van €12,50. Op de papieren staat €17,50 maar dat dan met vast en mobiel allemaal verrekend worden en zou ik dat allemaal terug kunnen lezen.  Op het moment van de grote overname was is volledig afgesloten. Tot op heden kan niemand mij uitleggen waarom deze situatie zo onduidelijk is en niemand er meer iets van begrijpt. Ook kan niemand mij uitleggen waarom ik 4 dagen volledig van alles was afgesloten van internet op ons huisadres. Dit las ik overigens niet op de papier! Dit zou ook gecompenseerd worden (Besproken met Kevin Koster). Dus het enige wat ik vraag is een uitleg deze hele situatie. Overigens zijn alle gesprekken opgenomen en kunt u het terugluisteren dat we €12,50 hebben besproken. Tot e.e.a. duidelijk is zal ik betalingen stopzetten.

 

Graag hoor ik van je.


Ik wil je adviseren om de betalingen niet stop te zetten. Dat zorgt er voor dat automatisch het aanmaningsproces gaat lopen en daar hebben we zelf geen invloed op.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kijk ik even mee. 


Dag Erwin,

 

Die aanmaningsprocedure is het minst spannende.

Ik heb m'n gegevens ingevuld.

Van mijn kant is dit wel de laatste actie geweest. Graag verzoek ik je te kijken naar alle communicatie die er al geweest is. Ik verwacht dan ook een oplossing voor jullie fout.


Ik zie dat je hier al met de juiste afdelingen over hebt gesproken.  Er is uitgelegd dat er geen abonnementen zijn voor 12,50.  

Ik zie dat je op 12-1 een mobiel abonnement hebt besteld. Ik heb daarvan de orderbevestiging bekeken. Hier staat heel duidelijk dat het maandbedrag 17,50 is. De 14 dagen annulering termijn zijn vervolgens verstreken.

Omdat je zowel vast internet als een mobiel nummer afneemt gaat hier 2,50 vanaf. De zogenaamde husselkorting. 

 

Als ik de logs mag geloven gaf jij op 12-1 aan dat je het abonnement te duur vond. Je bent toen doorverbonden met de afdeling opzeggingen en die hebben het abonnement opgezegd. Blijkbaar was dit niet de bedoeling en toen heeft men jou zo snel mogelijk weer proberen aan te sluiten. In de regel kost dit wel een aantal dagen. De (onterechte) aansluitkosten zijn vervolgens door een collega gecrediteerd.

Ik kan helaas niks voor je betekenen. 


Jammer deze reactie. Ik begrijp dat KPN liever geen contact met mij zoekt. U kunt mij benaderen en samen zoeken naar een oplossing. Ik kan ook mijn kant hier publiceren met de eerdere reacties van uw collega. Die zijn toch anders dan dit verhaal. Zeg het maar. Tot die tijd zal ik alle betalingen stop zetten. Ondertussen verzoek ik u om de opgenomen gesprekken (die u opneemt voor leerdoeleinden) van de gemaakte afspraken terug te luisteren. 


Op 12 januari dacht ik mijn internet en mobile kosten te kunnen verlagen door naar Tele 2 over te stappen. Ik belde die avond met mw. Kaoutar Shargi van de KPN klantenservice. Ik vertelde haar bij de Tele 2 goedkoper uit te zijn met een vergelijkbaar abonnement. Maar mw Kaoutar Shargi was de beroerdste niet en zou wel even met mij meekijken. Ze had voor mij, na even met haar manager te hebben gesproken, een mooi voorstel, maar dan zou ik wel mijn abonnement opnieuw moeten afsluiten op de naam van mijn vrouw, want zo was het verhaal, dat vinden ze bij de KPN niet leuk. Wat ze hiermee bedoelde was me niet geheel duidelijk. Het maakt me ook niet zoveel uit, want het voorstel was wel mooi. Een abonnement voor thuis voor een bedrag van ca 35 euro voor de EERSTE 6 maanden en 2 mobile contracten voor €12,50 per stuk voor 2 jaar. Van dit alles zou ik op de papieren alles terug kunnen lezen. Na ongeveer 8 mails met 4 bijlages te hebben ontvangen was het niet meer zo'n helder verhaal. Maar zoals mw Kaoutar Shargi in de mail aangaf, het zou allemaal goed komen. Maar al snel bleek hier niet van waar. Ik zat vervolgens op 2 werkplekken thuis ter werken waar ineens de verbinding weg was. Na 25 jaar klant bij de KPN was ik ineens afgesloten. Het duurde vervolgens 2 dagen voor we weer internet hadden. Ook bleek het mobile abonnement geen €12,50 te zijn maar aanzienlijk meer. Ook kwamen bovenop al deze acties nog eens de aansluitkosten van €25,- per aansluiting. Wat even zó geregeld te zijn, bleek opeens veel meer te kosten. We hebben 2 dagen niet kunnen werken en veel meer kosten gehad dan afgesproken. De KPN laat me barsten en stuurt nu de ene na de andere dreigbrief omdat ik niet wil betalen voor de extra kosten.  

Ik ben pas 25 jaar klant bij KPN en kan nu barsten!!!

 

Ik blijf hopen op een oplossing, wil graag de normale kosten betalen, maar KPN blijft maar wijzen op de kleine lettertjes. KIJK UIT MET KPN!!!!

 

IK WACHT MAAR WEER AF TOT ZE CONTACT ZOEKEN EN EEN OPLOSSING BIEDEN.

 


Een thuis abonnement afsluiten op naam van de partner. Dat houd dus in dat het huidige abonnement gewoon stopgezet word. En dat er dan een volledig nieuw thuis abonnement afgesloten word op een andere naam.

Als of er sprake is van een verhuizing, dat er nieuwe mensen komen wonen op dat adres. Er is dan sprake van een nieuwe klant. Die krijgt dan korting. En 25 euro aansluitkosten is dan uiteraard ook logisch. Want dat moet een nieuwe klant normaliter betalen.

Dat je daarbij een paar dagen zonder internet zit is niet zo vreemd. Want volgens mij moet dan een monteur in de centrale een nieuwe patch zetten ofzo. Ook moet de oude apparatuur retour gestuurd worden en komt er nieuwe apparatuur. 

Soms verzinnen klanten dit zelf. Het is een manier om elk jaar nieuwe klantenkorting te krijgen. En nieuwe apparatuur. Maar dat dit idee bij een KPN medewerker vandaan komt, die ook nog overlegd gevoerd heeft met haar manager, dat is wel schrikbarend. 

De 25 euro aansluitkosten voor de mobiele abonnementen snap ik niet. Die kunnen gewoon verlengt worden. Dan zijn er geen aansluitkosten. Bij nieuwe mobiele abonnementen wel. Maar dan krijg je ook andere nummers.


Als dat verhaal klopt over het opnieuw aanvragen op naam van je partner om gebruik te maken van de korting is dat een volledig verkeerd advies en tevens iets dat KPN niet tolereert.   Ik wil jou adviseren om een officiële klacht in te dienen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


Correctie. Mijn abonnement zou doorlopen, zo gaf de dame aan. Als ik wist het risico te lopen maar 1 uur zonder internet te zitten dan zou ik niets hebben gedaan.

 

Sorry Nick ik dacht dat je van KPN was. Beetje frustratie. 


Pakt Nick of Erwin dit verhaal nu op?

En een officiële klacht indienen.... ik ben al vanaf Januarie bezig. Het feit dat ik hier mijn beklag schrijf zegt en is toch al genoeg? Zet de klacht zelf maar door, of had me die link 2 maanden geleden gegeven.

 

Ik dien dan bij deze de klacht in.


Eigenlijk zegt Nick heel iets anders dan Erwin. Interessant verhaal dit. 


@Harry Vuijk  Met dat verschil dat @Nick83 een klant is van KPN en @Erwin_ een medewerker van KPN.

Maar 1 ding klopt, niet betalen geeft meer problemen, je hebt bevestigingen gehad, die blijven leidend als je die niet annuleerd geef je eigenlijk stilzwijgend aan, “Het klopt wat er is afgesproken en nu bevestigd” je kan dus alleen nog via de afdeling klachten wat voir elkaar krijgen.


Dag Erwin,

 

Die problemen laat ik maar op me afkomen. Het zal, met wat jij schrijft, dat KPN dat niet tolereert, dan voor mij wel meevallen. Het geeft dan des te meer aan dat deze dame mij totaal foutief heeft geïnformeerd en ik volledig ben misleid. Natuurlijk had ik alles kunnen lezen, maar de dame gaf aan dat alles met de verrekeningen zou uitkomen op de gemaakte telefonische afspraken. Toen de verrekening eenmaal begon kwamen de problemen pas aan het licht!

 

Graag krijg de opnames van deze gesprekken dan ook beschikbaar.


Eigenlijk zegt Nick heel iets anders dan Erwin. Interessant verhaal dit. 

Zoals @Doornekamp33 als zegt: ik ben een normale klant, net zoals u en @Doornekamp33 zelf.

Maar @Erwin_ zegt in zijn laatste reactie dat het een verkeerd advies was.

Als dat verhaal klopt over het opnieuw aanvragen op naam van je partner om gebruik te maken van de korting is dat een volledig verkeerd advies en tevens iets dat KPN niet tolereert.

En ik zeg dat het schrikbarend is. Daar zit zo'n wereld van verschil toch niet tussen? 😉


Dag Erwin,

 

Die problemen laat ik maar op me afkomen.

 

Graag krijg de opnames van deze gesprekken dan ook beschikbaar.

Dat is je goed recht om de problemen op te zoeken, laat je wel weten wat de uitkomst word?

De opgenomen gesprekken ga je niet krijgen, word niet voor niks gezegd, dit gesprek kan opgenomen worden voor interne doeleinden, je had ze zelf moeten opnemen.


Altijd dat gezeur over prijzen. Tjonge jonge betaal gewoon de prijs die er voor staat en bevalt die prijs je niet dan ga je ergens anders naar toe. Hollandse gierigheid en kneuterigheid ten top.


De opgenomen gesprekken ga je niet krijgen, word niet voor niks gezegd, dit gesprek kan opgenomen worden voor interne doeleinden, je had ze zelf moeten opnemen.

In het kader van de AVG is men verplicht opgenomen gesprekken ter beschikking te stellen als men daar naar vraagt.


@Joep1965 wel fijn dat er mensen zijn zoals jij die maar gewoon betalen en wellicht nooit iets uitzoeken. Het gaat mij ook niet zozeer om de euro's. Ik betaal al 25 jaar iedere maand aan de KPN en ben een tevreden klant. Als ik ze dan bel met de opmerking "het zelfde" ergens anders per maand voor 17,- euro goedkoper kan bestellen, is dat geen zuinigheid of kneuterigheid.


@Harry Vuijk  Ik kan best namens jou een klacht indienen maar ik ga dat niet voor jou invullen. Als je dat graag wilt heb ik een overzicht nodig van alles wat er volgens jou is gebeurd. Liefst in chronologische volgorde.  Nu zijn het allemaal losse stukjes.

Eigenlijk is zelf alles samenvatten en dan die link gebruiken nog wel het meest praktisch.  Zo kun je precies vertellen wat je is overkomen en zal een klachtenbehandelaar tzt contact met jou zoeken.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


@Doornekamp33 Ik heb gisteren contact gehad met de klantenservice van KPN. Een dame die mij begreep. Ze gaf aan dat het een onacceptabel verhaal is en er aan de andere kant niets van snapt. Dit had nooit gemogen en kan ook helemaal niet. Er is mij iets verkocht wat KPN helemaal niet heeft. Zoals ik al schreef ben ik al 25 jaar een tevreden klant. Deze dame gaat de boel eigenlijk allemaal ongedaan maken en de extra gemaakte kosten crediteren. 

Mooie oplossing dit.

Wel jammer dat al de managers die ik ondertussen heb gesproken het in 9 weken niet opgelost kregen. Nu was het in een gesprek van 5 minuten opgelost.

 


De opgenomen gesprekken ga je niet krijgen, word niet voor niks gezegd, dit gesprek kan opgenomen worden voor interne doeleinden, je had ze zelf moeten opnemen.

In het kader van de AVG is men verplicht opgenomen gesprekken ter beschikking te stellen als men daar naar vraagt.

Ze zeggen: "dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden". Let op het woordje "kan". De kans is aanwezig dat er niks opgenomen is.


Mooie oplossing dit.

Prijs de dag niet voordat het avond is.


Ik vind dat een ongepaste opmerking @Nick83