Skip to main content

Ik wil een groenstrook naast mijn huis bijkopen. 
Op de rand van deze groenstrook ligt een glasvezelkabel van KPN. 
Mijn vraag is hoever ik van deze kabel af moeten blijven met bijv. het plaatsen van een schutting? 

Dat kunt u het beste bij de netwerkbeheerder vragen. Dat is Kpnnetwerk.nl. kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens.  U bent hier namelijk bij kpn de provider. 


KPN ligt daar op basis van de gedoogplicht in de Telecomwet en de gemeente mag jou die strook niet verkopen zonder dat te regelen vooraf met KPN. Meestal wordt daarvoor een zakelijk recht gevestigd en in die akte van de notaris staan dan de voorwaarden. 


Beste Ward, 

bedankt voor je reactie. Ik was misschien niet helemaal duidelijk in mijn eerste bericht. De glasvezelkabel ligt op de rand van de groenstrook die ik bij wil kopen. Zodra ik weet welke afstand ik moet houden tot de glasvezelkabel. Weet ik hoe groot de groenstrook daadwerkelijk wordt die ik bij kan kopen. 
 


Ik begrijp het. Dan laat ik het antwoord toch graag over aan mijn collega's van de KPN Netwerk NL klantenservice:

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/contact/

 

Het hangt namelijk erg af van wat er ligt, een doorgaande voedingsroute of een enkele huisaansluiting. 


@Glasvezelkabel Welkom op ons Forum, bedankt voor je bericht. Ik zie dat Ward en Joep je al hebben voorzien van het correcte antwoord. Wij zijn verantwoordelijk voor de aansluiting in huis en KPNetwerkNL is verantwoordelijk voor het netwerk buiten de voordeur. :sunny:


Rare vraag. Mag u die grond überhaupt kopen dan? Gemeenten verkopen doorgaans zomaar geen strookjes grond. Ook niet als ... die grond "toch niet gebruikt word".


Rare vraag. Mag u die grond überhaupt kopen dan? Gemeenten verkopen doorgaans zomaar geen strookjes grond. Ook niet als ... die grond "toch niet gebruikt word".

 

Ja hoor. Dat gebeurt juist heel vaak. Groenstrookjes naast huizen en dergelijke .


Ok. Nooit van gehoord.