Skip to main content

Ik wil graag de afspraak met de monteur afzeggen mbt aansluiten glasvezel.  Het enige dat ik kan doen is de afspraak wijzigen, bleu cancellen.  Via de chatbot kom ik niet verder en 40 min in de wacht staan bij de klantenservice  en dan de verbinding verbreken, is ook niet echt helpvol..

Hoe kan ik deze afspraak afzeggen, dus NIET veranderen, afzeggen! 

Wat is de reden dat je de monteur wilt afzeggen? Verder kan je contact opnemen via X, (twitter) Facebook en dit forum wanneer je niet wilt bellen. Wel is het zo dat op dit forum de gemiddelde wachttijd 3 a 4 dagen is. Dus als jouw afspraak begin volgende week is je het beter via een ander kanaal kan proberen.

Admin: de snelste manier om hierover in contact te komen is telefonisch via 0800-0402


Ik wil graag de afspraak met de monteur afzeggen mbt aansluiten glasvezel.  Het enige dat ik kan doen is de afspraak wijzigen, bleu cancellen.  Via de chatbot kom ik niet verder en 40 min in de wacht staan bij de klantenservice  en dan de verbinding verbreken, is ook niet echt helpvol..

Hoe kan ik deze afspraak afzeggen, dus NIET veranderen, afzeggen! 

Hallo @Ik_Combineer , het zou heel erg kunnen dat het hier gaat om een ‘verplichte’ monteur. Kpn houdt bij hoe het er voor staat bij uw aansluitpunt. Sommige aansluitpunten zijn kaal met een FTU waar alleen nog een doe het zelf NT op gemonteerd moet worden. Als dit het geval zou zijn had u een glasvezelkastje gekregen met daarbij instructies. In uw geval zal het net iets anders in elkaar zitten waardoor KPN liever heeft dat een monteur dit komt afhandelen.


 

Hallo @Ik_Combineer , het zou heel erg kunnen dat het hier gaat om een ‘verplichte’ monteur. Kpn houdt bij hoe het er voor staat bij uw aansluitpunt. Sommige aansluitpunten zijn kaal met een FTU waar alleen nog een doe het zelf NT op gemonteerd moet worden. Als dit het geval zou zijn had u een glasvezelkastje gekregen met daarbij instructies. In uw geval zal het net iets anders in elkaar zitten waardoor KPN liever heeft dat een monteur dit komt afhandelen.

Vandaar mijn eerste vraag met waarom meneer het niet wilt. Verder is ook een verplichte monteur af te zeggen maar erg onwenselijk.


 

Hallo @Ik_Combineer , het zou heel erg kunnen dat het hier gaat om een ‘verplichte’ monteur. Kpn houdt bij hoe het er voor staat bij uw aansluitpunt. Sommige aansluitpunten zijn kaal met een FTU waar alleen nog een doe het zelf NT op gemonteerd moet worden. Als dit het geval zou zijn had u een glasvezelkastje gekregen met daarbij instructies. In uw geval zal het net iets anders in elkaar zitten waardoor KPN liever heeft dat een monteur dit komt afhandelen.

Vandaar mijn eerste vraag met waarom meneer het niet wilt. Verder is ook een verplichte monteur af te zeggen maar erg onwenselijk.

Inderdaad, een verplichte monteur is wel te annuleren, maar dan alleen als de gehele migratie van een koper naar glasverbinding eruit word gehaald. Zoals u ook al zegt, zeer onwenselijk..


De reden dat ik de afspraak af wil  zeggen is dat ik boven een winkel woon (eigenaar vh pand) 

In zijn kelder is alles al geplaatst voor het installeren van glasvezel.  Er hoeft nu alleen nog een verbinding naar mij gemaakt te worden.  Alleen in mijn huis nu iets plaatsen is niet nodig.  Dit wordt tzt door eigenaar geregeld.  

Maar wat is een "verplichte monteur" ?

Ik ben toch niet verplicht om nu acuut gebruik te gaan maken van een glasvezelverbinding?


Ik ben toch niet verplicht om nu acuut gebruik te gaan maken van een glasvezelverbinding?

Nou... op de lange duur wel. KPN legt geen glasvezel aan voor de lol ofzo. Uiteindelijk word koper daadwerkelijk echt uitgeschakeld. Er zijn al gebieden in Nederland waar dat gebeurt.

Wat is bij u het achterliggende verhaal? Hoe komt u überhaupt aan die afspraak met die monteur? Hoe is die tot stand gekomen? 

 In zijn kelder is alles al geplaatst voor het installeren van glasvezel. 

Dat ziet er dus nu zo uit?

 


@Hil27 of heeft u eventueel 1 van deze andere ftu aansluitingen? Bij de 2e foto moet er altijd een verplichte monteur komen om deze te veranderen. De 1e van onderstaande foto mag de klant sinds kort ook zelf de nt er op plaatsen mbv de handleiding.

 


@Hil27, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een aardig eind op weggeholpen heeft. Kom je er een beetje uit zo?