Skip to main content

Alleen coax aansluiting, monteur geweest en zegt hier niks mee te kunnen. Hij heeft een ticket uitgezet naar ondergronds, wij zelf KPN gebeld, die zegt dat ondergronds niet nodig is en dat een monteur dit kan ombouwen. Inmiddels 1.5 week verder, ticket uitgezet en we blijven bellen, maar niemand kan ons duidelijkheid geven ivm openstaand ticket die geannuleerd is en daardoor kan er geen monteur komen???? Wij zijn het helemaal zat, niemand kan ons iets vertellen en we zijn inmiddels 3uur lang bellen verder en geen internet en tv rijker

Hallo @Larsboer , kun je kort en bondig je concrete vraag stellen of probleem melden.

KPN werkt niet met coax, dus daar kunnen we hier niets mee.

 


Dat is dus precies het probleem. Wat is daar de oplossing voor? Ene bij KPN zegt er niks mee te kunnen, ander zegt monteur kan gewoon ombouwen. Alleen er komt niemand omdat er nog een geannuleerd ticket uitgezet is vanuit KPN, dus we lopen aan alle kanten vast

 


Hallo @Larsboer , ik begrijp nog je probleem of vraag niet, je herhaalt alleen maar wat je eerder schreef.

 


Als je hebt kunnen bestellen dan is er ook een aansluiting.  Je zal niet de eerste zijn waar de monteur de aansluiting niet kan vinden omdat een vorige bewoner de aansluiting verwijderd heeft of nog erger er overheen gestuct heeft. Dat lijkt hier het geval.


KPN levert geen diensten over de coax kabel, indien je geen KPN ISRA hebt zal ondergrond moeten langs komen. Voor wanneer heeft de KPN monteur ondergrond aangestuurd? Want in principe kan onze klantenservice dit niet annuleren..

 

hieronder ziet u enkele ISRA punten van KPN.

 


Vul ook even je profiel in, dan kan een moderator met je mee kijken en eventueel uitzoeken hoe en wat.


Ai @Larsboer, wat jammer dat de KPN aansluiting je zo veel frustratie oplevert :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we even met je mee, hopelijk kunnen we iets meer duidelijkheid geven over de situatie!


Ik heb mijn profiel verder ingevuld

Ai @Larsboer, wat jammer dat de KPN aansluiting je zo veel frustratie oplevert :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we even met je mee, hopelijk kunnen we iets meer duidelijkheid geven over de situatie!

 


KPN levert geen diensten over de coax kabel, indien je geen KPN ISRA hebt zal ondergrond moeten langs komen. Voor wanneer heeft de KPN monteur ondergrond aangestuurd? Want in principe kan onze klantenservice dit niet annuleren..

 

hieronder ziet u enkele ISRA punten van KPN.

 

Bedankt voor de reactie. 

Geen 1 van de aansluitingen zoals op de gestuurde foto is bij ons aanwezig.

Vorige week woensdag heeft de monteur een afspraak ingepland met ondergronds alleen wat KPN ons verteld is dit geannuleerd.


Eigen

KPN levert geen diensten over de coax kabel, indien je geen KPN ISRA hebt zal ondergrond moeten langs komen. Voor wanneer heeft de KPN monteur ondergrond aangestuurd? Want in principe kan onze klantenservice dit niet annuleren..

 

hieronder ziet u enkele ISRA punten van KPN.

 

Bedankt voor de reactie. 

Geen 1 van de aansluitingen zoals op de gestuurde foto is bij ons aanwezig.

Vorige week woensdag heeft de monteur een afspraak ingepland met ondergronds alleen wat KPN ons verteld is dit geannuleerd.

Eigenlijk zou ondergrond vanmiddag langskomen, maar we belden gisterenavond met KPN en die zeiden dus dat ze niet komen ivm annulering door collega omdat die weer had gezegd dat ondergronds niet nodig is. Het is een beetje lastig want de 1 zegt dit en de ander zegt dat


Als je hebt kunnen bestellen dan is er ook een aansluiting.  Je zal niet de eerste zijn waar de monteur de aansluiting niet kan vinden omdat een vorige bewoner de aansluiting verwijderd heeft of nog erger er overheen gestuct heeft. Dat lijkt hier het geval.

Dit lijkt inderdaad het geval.. de kabel was nergens te vinden


Zou iemand ons kunnen vertellen als ondergronds komt of dat wij voor die kosten op draaien of dat KPN deze kosten betaald? Tot nu toe kan niemand ons dat nog echt vertellen, alleen 99% zeker dat KPN het doet, maar helemaal zeker weet niemand


Dank je voor de gegevens @Larsboer. Daarmee ben ik voor je gaan kijken en ik lees inderdaad de melding van de monteur dat hij het aansluitpunt niet kon vinden. De vraag is hoe en waar de kabel precies zit, zoals Joep ook al noemde. Als er overheen gestuct is, is er buitenshuis niet zoveel aan te doen door ondergronds. Dan moet de kabel in huis gevonden worden en daar een aansluitpunt op geplaatst worden. Doordat we niet precies weten wat de situatie is is het ook moeilijk om te zeggen wat er voor kosten zijn. Het is voor jou een nieuw huis begrijp ik? Hebben de oude bewoners mogelijk iets aangegeven over waar het aansluitpunt zat, bijvoorbeeld in de documentatie?

Heb jij naar aanleiding van het ticket ook een sms’je gekregen met contactgegevens? Als dat zo is kan je daar ook direct contact mee opnemen.


Heb je misschien een bouwtekening van het huis? Vaak staan daar de aansluitpunten op. Ga anders even bij de buren kijken waar zij de aansluiting hebben.  Uitgaande van een "rijtjeswoning" zitten de aansluitpunten negen van de tien keer op dezelfde plek. 


Dank je voor de gegevens @Larsboer. Daarmee ben ik voor je gaan kijken en ik lees inderdaad de melding van de monteur dat hij het aansluitpunt niet kon vinden. De vraag is hoe en waar de kabel precies zit, zoals Joep ook al noemde. Als er overheen gestuct is, is er buitenshuis niet zoveel aan te doen door ondergronds. Dan moet de kabel in huis gevonden worden en daar een aansluitpunt op geplaatst worden. Doordat we niet precies weten wat de situatie is is het ook moeilijk om te zeggen wat er voor kosten zijn. Het is voor jou een nieuw huis begrijp ik? Hebben de oude bewoners mogelijk iets aangegeven over waar het aansluitpunt zat, bijvoorbeeld in de documentatie?

Heb jij naar aanleiding van het ticket ook een sms’je gekregen met contactgegevens? Als dat zo is kan je daar ook direct contact mee opnemen.

Voor ons is het een nieuw huis inderdaad. Wij hebben contact gehad met de vorige bewoners en die zaten bij Ziggo, bij hun zat er toen ook alleen coax aansluiting, dus die konden ons er helaas ook niet meer over vertellen. De monteur heeft toen hij bij ons was gebeld met KPN en een tekening gekregen over waar het zou binnen moeten komen en dat is op diezelfde plek, alleen er zit niks, dus hij gaf ook al aan dat er grote kans is dat er overheen is gestucd.

 

Wat zou dan de oplossing kunnen zijn? Stucwerk van de muur af om het aansluitpunt te zoeken? 

 

Wij hebben geen smsje gekregen met contactgegevens.


Heb je misschien een bouwtekening van het huis? Vaak staan daar de aansluitpunten op. Ga anders even bij de buren kijken waar zij de aansluiting hebben.  Uitgaande van een "rijtjeswoning" zitten de aansluitpunten negen van de tien keer op dezelfde plek. 

Bij onze buren zitten de aanslutingen op dezelfde plaats en waar de coax aansluiting bij ons zit. Alleen die hebben beiden ook alleen Ziggo. Bijzondere situatie wel, want de monteur heeft bij KPN tekening opgevraagd en er is wel een kabel gelegd. 

 

Wat zou de oplossing kunnen zijn? of worden we eigenlijk soort van verplicht over te stappen naar Ziggo?


Bedankt voor de reacties trouwens, erg fijn!

 


@Larsboer ik vind het jammer je dit mee te moeten delen maar ik vrees dat dat een beetje de opties zijn.  Als de monteurs concluderen dat wij niet weten waar het aansluitpunt zit kunnen we ook niet aansluiten. Tenzij je het aansluitpunt nog ergens kunt vinden lijkt een andere provider de enige oplossing. 


Maar hebben ze de kpn aansluiting nog? Als die vlakbij de ziggo aansluiting zit dan zit ie dat bij u ook maar is er erg zorgvuldig overheen gestuct. Hele vervelende situatie. Misschien als u een beetje gaat kloppen/tikken dat u ergens een wat holler geluid hoort.  Het is zoeken!!


Of ff onder de vloer kruipen,.. Dan is een kabel zo gevonden :rolling_eyes:


Wat Jeroen zegt. In de kruipuimte zal een blauwe kabel het huis binnenkomen. Als je deze volgt kom je uit bij de muur waar het isra punt in zou moeten zitten.

Ik kon even niet vinden of het om een huur of een koop woning gaat maar bij een huur woning kun je de eigenaar van de woning nog even bevragen.

Mocht dat allemaal niets oplossen zou je misschien ook nog kunnen informeren of en wanneer bij jou in de straat iets met glasvezel gedaan word.