Skip to main content

Op verzoek van ​@Shyrin van KPN een apart topic, wellicht krijgt de community voor elkaar wat via de klantenservice maar niet wil lukken 😊

In juni/juli 2024 is onze flat (eindelijk) de glasvezel van de straat doorgetrokken naar onze eigen meterkasten. Ook bij mij, ik heb een glasvezelkabel en een FTU; al heb ik m’n twijfels of de FTU correct is geïnstalleerd, er is geen uitgaande connector.

Echter, de postcode check voor glasvezel geeft stug “geen glasvezel beschikbaar” en de reactie van de klantenservice als je een klacht indient is iedere keer weer “we geven het door aan de aannemer” waarna er vervolgens niks gebeurt en je ook niks meer hoort.

Iemand hier die een olifantepaadje kent cq iemand in Groningen waar ik eens met een fles wijn/kratje bier langs moet gaan? (en voor KPN’ers, laatste contact was op 30 januari, ticket CRM:004850158059)

Hoe ziet dat glasvezelkastje eruit? Zo?

Precies zo ja.

Probeer is een andere huisnummer bij de postcode check. Is glasvezel dan wel beschikbaar. 

Ik heb ze zojuist alle 67 afgelopen en alleen mijn huisnummer heeft geen glasvezel maar alleen DSL (maar liefst 12Mb/s 🙄)

Ik heb ze zojuist alle 67 afgelopen en alleen mijn huisnummer heeft geen glasvezel maar alleen DSL (maar liefst 12Mb/s 🙄)

Dan lijkt het er op dat er iets met de vezel aan de hand is. Of deze is administratief nog niet gereed gemeld.

hiervoor heb je kpn netwerk nodig deze kunnen je doorzetten met de aannemer  

hiervoor heb je kpn netwerk nodig deze kunnen je doorzetten met de aannemer  

Probleem is alleen dat topicstarter vanmorgen in een ander topic heeft gereageerd en daar aangaf al 5 klachten te hebben ingediend bij KPNNetwerk maar dat hun zich verschuilen achter “we sturen het door naar de onderaannemer” en deze niks van zich laat horen.

@Peter9700 heb je je forumprofiel al ingevuld? Misschien kan een moderator van dit forum intern het een en ander navragen.

@Peter9700 heb je je forumprofiel al ingevuld? Misschien kan een moderator van dit forum intern het een en ander navragen.

Ja mijn forumprofiel heeft volledige naam, adres etc.

Mijn frustratie bij KPN (netwerk) is vooral dat hun klachten“proces” enkel bestaat uit het over de schutting gooien van een binnenkomend probleem, zonder een feedback loop om te controleren of de aannemer iets met de melding heeft gedaan c.q. een loop naar de klager om te vragen of het probleem is opgelost of niet.

Plus dat de medewerkers klaarblijkelijk niet kunnen escaleren, ik heb meerdere keren het klachtenformulier gebruikt en elke keer verwezen naar de ticketnummers van de eerdere keren; je zou dan toch hopen dat na twee, drie keren het kwartje valt dat dit niet een issue is dat met de standaard oplossing zal worden verholpen.

Zucht...

Heel fijn dat je een eigen topic hebt aangemaakt, ​@Peter9700!

Ik vermoed dit inderdaad:

Of deze is administratief nog niet gereed gemeld.

​​​​@Peter9700 heb je je forumprofiel al ingevuld? Misschien kan een moderator van dit forum intern het een en ander navragen.

Ja, ga ik doen. Ik beloof niks, behalve dat ik z.s.m. in de lucht kom zodra ik een terugkoppeling heb gekregen!

@Ward_ was hier wel eens ticv

Ward is al enkele maanden niet echt actief helaas.

Ward is al enkele maanden niet echt actief helaas.

Enig idee?

Een tussentijdse update:

Er kijkt op dit moment een backoffice mee om te beoordelen hoe de aannemer het beste aangestuurd kan worden. Er is op dit moment nog geen concreet nieuws, maar ze zijn er zeker mee bezig!

Dat is fijn te horen, dank voor de terugkoppeling ​@Shyrin van KPN ! (dat is iig een hele verbetering t.o.v. het zwarte gat van het KPN Netwerk klachtenformulier)

14 dagen alweer ​@Shyrin van KPN , backoffice loopt ook tegen de muur op?

Werd twee minuten geleden gebeld door KPN Netwerk om een afspraak te maken, morgenochtend komt er een monteur om de verbinding te controleren 🥳

14 dagen alweer ​@Shyrin van KPN , backoffice loopt ook tegen de muur op?

Op basis van je bericht heb ik navraag voor je gedaan. Daaruit begreep ik dat er achter de schermen hard is gewerkt en dat het wachten was op het moment dat er een afspraak met jou ingepland kon worden.

Fijn om te lezen dat die afspraak inmiddels staat! Ik ben benieuwd hoe het morgen verloopt: laat je het ons weten? 

Monteur is geweest, heeft de aansluiting “doorgelicht” (vanuit de POP, nadat hij een kastje in mijn aansluiting had geprikt) en alles werkt perfect. “ik snap niet wat het probleem is” zei hij 🤣

Hij heeft foto’s gemaakt en op z’n tablet ingevoerd dat alles naar behoren werkt dus ik hoop dat in de komende dagen dit doorsijpelt naar https://www.kpn.com/internet/glasvezel zodat ik kan gaan bestellen!

Het kan nu niet anders dan snel goed komen toch?

🥳🎉🎉🥳🎊

🙏 ​@Shyrin van KPN voor het in beweging krijgen van KPN Netwerk !!

Ha, wat goed! Geen dank, ik ben blij dat ik je verder heb kunnen helpen! 💚

Reageer