Skip to main content

ik heb een vraag aan KPN zelf.

Al ruim 2 jaar (februari 2021) geleden is er bij mij een glasvezel kabel door de muur getrokken door Allinq.

Na de installatie is mij verteld door de monteur dat er nog een doormeting plaats zou vinden, waarna ik een glasvezel abonnement zou kunnen activeren.

Zoals wellicht uit mijn bericht op te maken is, is dit nog steeds niet gebeurd.

Nu sprak ik vandaag mijn buurman, die gaf aan dat bij hem 2 maanden na installatie zijn signaal geactiveerd is zonder een doormeting en hij al die tijd al gebruik maakt van het glasvezel netwerk.

 

Ik heb Allinq, KPN netwerk en KPN zelf al meermaals geprobeerd te bereiken om het glasvezel bij mij te activeren, maar helaas………… ben ik inmiddels 2 jaar verder en nog steeds niks.

@KPN wanneer kan ik mijn glasvezel verwachten?

Check hier allereerst even de status van jouw aansluiting:

https://www.kpnnetwerk.nl/

Als je nog geen klant ben en je aansluiting is gereed, kun je een abonnement aanvragen. Anders doen je een migratie van koper naar glas aan te vragen.


……

 

hier kan ik dus precies niks mee Freddy. Denk je dat ik in de afgelopen twee jaar dat al niet tig keer geprobeerd heb?

 

 


Ben je op dit moment een klant van KPN of niet? Als de aansluiting al in de woning zit hoeft er alleen maar een NT geplaatst te worden. Als je nog geen klant bent, zul je dus eerst een abonnement af moeten sluiten voordat deze geplaatst wordt. 
 

Als de vezel van de buurman al actief is, is die van jou dat vrijwel zeker ook.


ik ben geen klant en dat zou ook niet moeten hoeven en gaat ook zeker niet gebeuren na dit fiasco.

Het netwerk is aangelegd en ik heb de keuze om klant te worden bij KPN, T-Mobile of ieder andere provider. Dat het door KPN aangelegd is heeft geen invloed op het abonnement wat ik kan nemen.

Echter voordat ik een abonnement kan afsluiten dient eerst de verbinding op actief gezet te worden en dit wordt al 2 jaar niet gedaan. 

 

 

 

 


toevoeging op mijn bericht hierboven. 

 

ja de aansluiting zit al 2 jaar in mijn huis. Maar op alle mogelijke websites staat al 2 jaar dat ik nog geen glasvezel abonnement kan afsluiten. 

Dit omdat de verbinding nog steeds niet is vrij gegeven. 

Mijn buurman 2 deuren verder in het appartementencomplex kon 2 maanden na de installatie al gebruik maken van het glasvezel netwerk dit is dus al ruim 2 jaar geleden bij hem gebeurd.


Het kastje in kwestie en de twee glasvezel check tools die al 2 jaar hetzelfde laten zien:

 

 


Hoi @MaxK . Welkom op het forum.

Dit is het forum van KPN de provider.  Wij komen pas in beeld als de aansluiting fysiek is opgeleverd (en nagemeten).

Ik kan me voorstellen dat dit voelt alsof je weer met een kluitje in het riet gestuurd wordt maar ik kan niks voor je doen. Dit hoort thuis bij een ander bedrijf namelijk:

KPNNetwerk.nl  

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

 

Leg de situatie bij hen voor! Zij dienen dit in orde te maken. 


Dat is letterlijk wat er gebeurt Erwin.

Je zou verwachten dat het moederbedrijf enige invloed kan uitoefenen op dingen die misgaan in een zuster/dochter organisatie.

Letterlijk wat er nu gebeurt is: “oh het spijt me dat het bedrijf waar wij onze naam aan verbonden hebben, je al twee jaar negeert, maar dat zijn wij niet dus ga je maar weer melden bij het bedrijf, met onze naam, wat je negeert.”

 

dikke pluim. 


Misschien kan @Ward_ hier even naar kijken?


Als @Erwin_ mij de adresgegevens kan mailen, dan wil ik wel even een poging doen.

@MaxK Die zal jij dan in je profiel op deze pagina moeten toevoegen. Dat is niet zichtbaar voor anderen, behalve jijzelf en de KPN forum medewerkers. 

Rechtsboven op deze pagina kan je op je foto of letter klikken om bij je profiel te komen.

 


@Ward_

Ik heb ze zojuist toegevoegd. 
 

Ik heb per ongeluk op het “beantwoord” vinkje gedrukt zojuist. Dit was niet de bedoeling.


Ik stuur ze wel even naar @Ward_ . 

Best answer maak ik ongedaan. 


Ik heb de projectmanager van KPN Netwerk gevraagd om dit bij Allinq te laten checken en corrigeren.

Als ik wat hoor laat ik het Erwin weten of ik plaats het hier.


@Ward_ @Erwin_ 

 

Hartelijk dank voor de ondersteuning en het in behandeling nemen van mijn probleem!
Ik ben gisteren gebeld door 1 van uw (indirecte) collega’s voor het inplannen van een doormeting en vrijgeven van de lijn. 
Vanochtend zijn 2 monteurs langsgeweest om de meting te verrichten met positief resultaat.

Ik zou over enkele dagen een abonnement moeten kunnen afsluiten!


Topper is @Ward_ 🎖️.

😃👍