Skip to main content

Dag KPN,

Wij zijn klant van Youfone en hebben al 2 maanden en 3 dagen geen glasvezel internet, vaste telefoon en tv. Youfone heeft meerdere malen met jullie geschakeld voor een oplossing, maar tot op heden is er nog steeds niks werkend. Volgens Youfone ligt het probleem bij KPN en KPN zal contact met ons opnemen om verder het probleem te onderzoeken, maar wij hebben helaas nog niks van jullie gehoord.

Om niet stil te zitten en af te wachten gingen wij door KPN forum en Twitter zoeken naar een soortgelijke probleem. Groot aantal zijn opgelost door het XGSPON kastje te vervangen. Vandaar dat ik nu zelf ook een vraag hier op het forum stel om sneller tot een oplossing te komen.

Ons probleem is namelijk dat er geen verbinding is tussen het XGSPON kastje en experia box v10a modem. UTP kabel is verbonden tussen het XPSPON kastje en modem, maar de RJ-45 lampjes branden niet. De groene lampjes aan de voorkant van het XPSPON kastje laten geen problemen zien en de modem status lampje aan de voorzijde blijft rood. De modem en UTP kabel zijn een keer vervangen en dat leverde niks op. 

Graag willen wij op korte termijn een monteur langs laten komen om ons XPSPON kastje te controleren en gelijk te vervangen.  Wij hopen op deze manier snel tot een oplossing te komen. Wij horen het snel!


K.C. Wong

Dag @Kee Chuen Wong Youfone is voor jou het aanspreekpunt. Ik raad je aan ze te bellen en desnoods bel je iedere dag maar zij moeten dit voor je oplossen.


Dag @Kee Chuen Wong Youfone is voor jou het aanspreekpunt. Ik raad je aan ze te bellen en desnoods bel je iedere dag maar zij moeten dit voor je oplossen.

Dank voor je bericht @Joep1965. We nemen al dagelijks contact op met Youfone. Elke keer 40 a 60 minuten aan de lijn levert niks op. Ook worden er valse beloftes gemaakt en krijgen we steeds weer een ander antwoord van ze. Op 8 december kregen wij per email de antwoord: 

Helaas heeft netwerkbeheerder KPN je probleem nog niet kunnen verhelpen. Wij zijn nog steeds samen met hen bezig een oplossing te vinden voor je probleem.

 

Dus het probleem ligt bij KPN?! Volgens mij is het vervangen van een nieuwe XPSPON kastje klaar of wij  kunnen beter gaan overstappen naar bijvoorbeeld KPN, want dit duurt veels te lang! KPN wordt dan onze aanspreekpunt en krijgen we misschien wel snel dingen geregeld?


Wat een ontzettend slechte service toch weer van die meehopper. 

In dit geval is vervanging van de ONT de ( enige) oplossing. Een defecte ethernet poort hersteld zichzelf niet. De partij die dit voor jou kan en moet aansturen is Youfone. 

Hoe doe je het de afgelopen 2 maanden met internet en ook tv?


Wat een ontzettend slechte service toch weer van die meehopper. 

In dit geval is vervanging van de ONT de ( enige) oplossing. Een defecte ethernet poort hersteld zichzelf niet. De partij die dit voor jou kan en moet aansturen is Youfone. 

Hoe doe je het de afgelopen 2 maanden met internet en ook tv?

Er is goed nieuws! Er komt deze week eindelijk een monteur langs en wij hebben gevraagd of hij/zij ook gelijk een nieuwe kastje meeneemt en het gaat vervangen. Hopelijk lost dit al dat ellende op en hoeven we niet op vakantie te gaan.


Helaas levert kpn ook internet, tv en bellen via budget energie/budget alles in 1. Mijn ouders zitten nu al vanaf vorig jaar November dat ze zijn overgestapt van KPN naar Budget zonder vaste telefoon. Hun eigen vaste telefoonnummer konden ze niet overzetten, dus uiteindelijk dwongen ze mijn ouders voor een nieuw nummer en ook dit werkte niet. Ondertussen hebben mijn ouders een 3e experia box gekregen en zijn de kabels meerdere keren van modem tot vaste telefoon vernieuwd tot zelfs de telefoon zelf een nieuwe te kopen. En nog zitten ze zonder vaste telefoon. Maar wel betalen ze maandelijks ervoor.

Budget zegt steeds dat KPN dit moet oplossen en dat het probleem naar hun verstuurd is. Maar er gebeurt gewoon niets. Ja, de mobiele kosten lopen op omdat je uren aan de telefoon hangt dagelijks en ze dan bij je naam ophangen.

Ik vind dit niet kunnen, KPN heeft zoveel bedrijfjes die op hun netwerk zitten, dan moeten ze ook zorgen dat de samenwerking en de overgangen ermee vlekkeloos verlopen.

Ik vind het schandalig dat oudere mensen hierdoor wel maanden lang problemen hebben. Stel dat deze mensen nou eens geen mobiele telefoon hebben, dan kunnen ze niet eens 112 bellen bij een medische noodsituatie of brand. Ja, meestal hebben mensen buren, maar je eerste buren zouden maar 3 km verderop wonen. Tegen dat je daar bent is de ander al overleden aan een hartstilstand en is je huis al zover verbrand dat de brandweer het gecontroleerd laat afbranden.

Ik hoop dat KPN hier eens naar gaat kijken, en de bedrijfjes die hun netwerk delen/verkopen onder loep gaat nemen. Want ik denk zelfs dat als er een medische noodsituatie ontstaat en er geen hulp kan komen door dit bij een ouder persoon, dat dit nog wel eens gezien kan worden als nalatigheid door zowel het bedrijfje als door KPN de eigenaar van het netwerk.

In ieder geval, ben ik dit wel van plan als er een noodsituatie ontstaat bij mijn ouders. Want vanaf november 2022 zonder vaste telefoon zitten en niet eens met het nummer waarvoor nummerbehoud was aangevraagd en dan zelfs bij een nieuw nummer wat opgedrongen is, dat het dan nog niet werkt, is te idioot voor woorden. Het is nu bijna april 2023. Dat is bijna 5 maanden zonder vaste telefoon.

WiFi, internet/tv doet het wel gewoon. Alleen vaste telefonie niet. 3 experiaboxen, een ander (gedwongen) nummer, nieuwe kabels en een nieuwe vaste telefoon verder. En geen vaste telefonie te krijgen. Alleen hoor je bij het bellen naar ze tuuuut tuuuut tuuuut tuuuut tuuut. Terwijl hun aangeven nee hoor u moet kunnen bellen en gebeld kunnen worden, dat kunnen wij hier zien en testen dat het werkt. Vreemd dat hun van budget dat alleen zijn en de rest van mensen niet. 

Ik vrees voor de dag dat mijn moeder weer gaat werken en mijn vader alleen thuis is. Hij kan niet omgaan met een mobiele telefoon. Dus als er dan een noodsituatie is dan ben ik gewoon in één klap direct mijn vader kwijt. Hij is ook een hartpatiënt namelijk. 
 


@Selina91 hier heeft KPN volgens mij helemaal niets mee te maken. Budget Internet is geen onderdeel van KPN. Het is gewoon een zelfstandig bedrijf wat gebruik maakt van het netwerk van KPN.

Daarbij zorgt KPN alleen voor internet. En eventueel de tv dienst indien van toepassing. Maar bellen is iets KPN volgens mij niets mee te maken heeft. Dat regelt Budget gewoon helemaal zelf denk ik. Is er al eens een monteur langsgeweest? Van Budget dus, niet van KPN. 

En er bestaan normale vaste telefoontoestellen waar een simkaart in kan. Bijvoorbeeld:

www.officeeasy.nl/vaste-telefonie/vaste-telefoon-gsm-simkaart.html


Hallo @Selina91 gewoon bij je eigen provider melden, KPN (forum) kan niets voor je betekenen.

 


Hoi, wat een vervelende toestand, @Selina91 . 

Ja, de mobiele kosten lopen op

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Al vanaf 7 euro per maand heb je bij Simyo.nl (100 % dochter van kpn) een mobiel abonnement met onbeperkt bellen in en naar EU! Zelfs veel goedkoper dan vast bellen. Ik ken bijna niemand meer met een vaste telefoon. Ook mijn moeder (84) en oom (90) bellen alleen mobiel.

En vast bellen kost toch ook geld?

sinds ze zijn overgestapt van KPN naar Budget zitten ze zonder vaste telefoon

Wat vervelend. Maar je bent niet de enige die geen fijne ervaringen heeft met Budget Thuis. Mijn buurvrouw had dagelijks tot wel 2 x wegvallen van signaal. Nadat aanleg glasvezel bij haar was misgegaan, ze moest steeds werken op momenten dat de monteur van Glasdraad het binnen wilde brengen, is ze overgestapt naar Ziggo (bij haar werkt koper ook niet meer en de glasvezel is niet naar binnen).

Hun eigen vaste telefoonnummer konden ze niet overzetten

Zeiden ze dat bij Budget??? Idioot. Zijn ze zelfs verplicht als je overstapt met nummerbehoud. 

 

En niet ten overvloede. Hier kan men niks voor je doen. Je ouders zijn abonnee bij Budget Thuis en hebben dus dáár een klantnummer. Er kan hier dus geen ticket voor gemaakt. 

En het blijft een budget provider. Iets lager kostend abonnement maar dan wel een betaalt "service” nummer. KPN is dat niet en heeft daardoor wel een gratis telefoonnummer, maar daar heb je dus niks aan.


Hoi @Selina91 ,

Inderdaad een vervelende situatie.

Ik denk dat je gewoon het recht hebt om over te stappen naar een andere provider.Budget kan niet binnen acceptabele termijn een oplossing bieden.

Ik zou in ieder geval voor een provider gaan met een forum, daar word je toch echt vaak wel beter geholpen dan bij een call center.