Skip to main content
Vraag

Al 3 weken geen internet op zakelijk abonnement door probleem met glasvezel

• 13 augustus 2025
  • 13 reacties
  • 109 keer bekeken

• Deelnemer
  • 5 reacties

Wat een schandalige service van KPN. Ik heb een zakelijk abonnement en al 3 weken geen internet. Het probleem zit in de glasvezel en de aannemer kan helaas niet vertellen wanneer ze het komen oplossen ivm personeelsproblemen. Ik heb een kantoor en kan gewoon geen internet gebruiken. Die dongel die gestuurd is als noodoplossing werk niet omdat er ook een alarmsysteem en camerasysteem is. Vorige week iemand van kpn gesproken en die heeft mij verteld dat ik mijn contract kan ontbinden en verder kan kijken naar een andere provider. Dat heb ik gedaan en gelukkig een provider gevonden die mij snel internet kan leveren. 
Nu hoor ik ineens van kpn dat ik niet onder mijn contract uit kan. Wat zegt kpn: het is helaas niet anders en u moet zonder internet maar afwachten wanneer de aannemer het komt oplossen. Zelf heb ik de aannemer gesproken en daar heb ik weinig vertrouwen in dat het snel opgelost gaat worden. Kan iemand hier mij helpen? 

13 reacties

• 13770 reacties
  • 13 augustus 2025

Als het probleem in de glasvezel zit is de kans groot dat je daar ook bij een andere provider last van hebt. Zelfde glasvezel, tenzij je - net als ik - inmiddels 2 verschillende glasvezels hebt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 augustus 2025

Klopt inderdaad! Daarom heb ik nu zonder glasvezel. Grootste fout die ik gemaakt heb om over te stappen… 

• 5954 reacties
  • 13 augustus 2025
Djai schreef:

Wat een schandalige service van KPN. Ik heb een zakelijk abonnement en al 3 weken geen internet. 

Ben je een nieuwe klant? En wacht je op de aansluiting van glasvezel?

Of ben je al veel langer klant? Heeft glasvezel gewoon gewerkt en werkt het nu niet meer omdat er iets stuk is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 augustus 2025
Marlon92 schreef:
Djai schreef:

Wat een schandalige service van KPN. Ik heb een zakelijk abonnement en al 3 weken geen internet. 

Of ben je al veel langer klant? Heeft glasvezel gewoon gewerkt en werkt het nu niet meer omdat er iets stuk is?

Ik ben al langer klant en het werkt nu niet meer omdat er iets stuk is. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5022 reacties
  • 13 augustus 2025

Ik gok dat u kleinzakelijk bent als u een noodoplossing toegestuurd krijgt. Dit is niet helemaal een goede oplossing voor onze zakelijke klanten, maar kleinzakelijk is eigenlijk niet heel veel meer dan een consumenten abonnement met BTW op de factuur.

Misschien is het verstandig om over te stappen op KPN EEN MKB (Premium) waarbij we met SLA's werken en dan binnen 4 uur op de stoep staan, ook in de nacht, ook bij de aannemer. Verder hebben we daar 4G backup wat een simkaart is welke direct in het modem gaat, bij een eventuele storing met het glasvezel neemt deze uw verbinding over en in de meeste gevallen merkt u dan helemaal niks van een storing.

• 5954 reacties
  • 13 augustus 2025
Djai schreef:
Marlon92 schreef:

Ik ben al langer klant en het werkt nu niet meer omdat er iets stuk is. 

Dan heb je waarschijnlijk geen zakelijk KPN EEN abonnement. Want dan loopt KPN wel wat harder. Lees de reactie van ​@Ik_Combineer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 augustus 2025

Wij hebben inderdaad een klein zakelijk abonnement omdat dat voor ons voldoende is. Net de aannemer van de glasvezel gesproken en die geeft aan dat dit nog wel weken kan duren, ook ivm de bouwvak….

• 5954 reacties
  • 13 augustus 2025

Met een KPN EEN abonnement was het waarschijnlijk al gemaakt. Of je had een veel beter alternatief via 4G gekregen. 

• 5954 reacties
  • 13 augustus 2025
Djai schreef:

Die dongel die gestuurd is als noodoplossing werk niet omdat er ook een alarmsysteem en camerasysteem is. 

Een alarmsysteem hoort gewoon een eigen simkaart te hebben. 

Die dongel... heb je die in een pc of laptop gestoken? Of in de Experiabox/KPN Box? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5022 reacties
  • 13 augustus 2025
Marlon92 schreef:
Djai schreef:

Die dongel die gestuurd is als noodoplossing werk niet omdat er ook een alarmsysteem en camerasysteem is. 

Een alarmsysteem hoort gewoon een eigen simkaart te hebben. 

Die dongel... heb je die in een pc of laptop gestoken? Of in de Experiabox/KPN Box? 

De dongel voor cm en kz is een mifi router, hier kunnen geen bekabelde verbindingen op. 

Djai schreef:

Wij hebben inderdaad een klein zakelijk abonnement omdat dat voor ons voldoende is. Net de aannemer van de glasvezel gesproken en die geeft aan dat dit nog wel weken kan duren, ook ivm de bouwvak….

En dat is hem dus juist, blijkbaar is dat niet voldoende. Want uw bedrijf heeft internet en dat heeft u nu niet. Bij kz en cm kunt u ook enkel de wettelijke vergoeding aanvragen na het oplossen, want de oplossing in het contract is best effort. Er zijn geen tijden afgesproken waar je KPN aan kan houden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 augustus 2025

Nouja goed, ik vind het een zeer slechte zaak.. wat voor contract we ook hebben. Ik heb nu geen internet en kpn én de aannemer kunnen niet aangeven hoelang dit nog gaat duren. De aannemer zegt wel dat het zomaar een aantal weken kan duren. Lijkt mij heel simpel voor KPN om hun klanten tegemoet te komen door het contract in zo’n situatie te ontbinden. Want volgens mij is dit niet een gebruikelijke situatie. Maar helaas zal ik het ermee moeten doen. Maar voor ons NOOIT meer kpn in ieder geval. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24427 reacties
  • 14 augustus 2025

Hi ​@Djai, welkom bij onze community. 

Wat een ontzettend nare gang van zaken dat het zolang moet duren. Ik denk graag mee. Begrijp ik het ook goed dat je nu een aansluiting hebt via een andere provider? 

Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken als je dat goed vindt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 15 augustus 2025
Alex van KPN schreef:

Hi ​@Djai, welkom bij onze community. 

Wat een ontzettend nare gang van zaken dat het zolang moet duren. Ik denk graag mee. Begrijp ik het ook goed dat je nu een aansluiting hebt via een andere provider? 

Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken als je dat goed vindt.

Hoi!

ik heb m’n gegevens ingevuld. Het klopt inderdaad dat ik inmiddels een aansluiting heb via een andere provider. 

Reageer