Skip to main content

Heya!

 

Ik hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen want zie zelf door de bomen het bos niet meer op het moment en zowel KPN, KPN netwerk als Glaspoort kunnen niet meer een overeenkomend of fatsoenlijk antwoord komen.

Een hele poos terug ben ik benaderd door een deur aan deur verkoper van KPN of ik interesse had om over te stappen zodat ik gebruik kon gaan maken van het nieuwe glasvezelnetwerk wat hier in de wijk werd aangelegd. Nou was ik op dat moment klant van Ziggo en met de daar steeds langzamere internetsnelheden en stijgende kosten wist ik niet hoe snel ik moest tekenen voor een nieuw contract bij KPN, Het zou nog wel eventjes duren voor alles actief was maar aan het begin van t nieuwe jaar (2022) zou het zo ver zijn, abbo bij Ziggo liep ook af dus hoefde niks af te zeggen…. Na een eindeloze stilte vanuit KPN bleek dat ze hun eigen deadline niet gingen halen en kon ik dus (voor een duurder abbo want natuurlijk geen korting als je eerst zelf weg gaat) op hangende pootjes terug naar ziggo. Het zou echt goed komen werd me beloofd en ik snap dat ieder bedrijf het tegenwoordig onmogelijk heeft (of geweldige excuses) door de stikstofcrisis, oorlog in oekraine, coronapandemie, 74,8% van het personeelsbestand zit thuis door last van ingegroeide teennagels en ga zo maar door dus ik accepteerde dat lijden bij het leven hoort en wachte geduldig af.

Op een prachtige ochtend in de eerste week van juni kreeg ik misschien wel het meest prachtige bericht sinds de bijbel…. Het was eindelijk zo ver, ik zou glasvezel krijgen en wel op 20 juni, Al het materiaal (modem etc) kwam mooi optijd binnen, ik kon de tijdlijn volgen via de app en KPN had voor mij alvast ziggo weer afgezegd.

 

Met het intstuctieboekje in mijn hand opende ik de stoppenkast voor de aansluiting, trok met ongelooflijk veel voldoening de stekker uit mijn ziggo modem en begon met het aansluiten van de spiksplinter nieuwe modem op het KPN aansluitpunt in die zelfde meterkast, Nou ben ik niet vrij technisch maar een CAT cabel in een verbindingsdoos douwen moet me nog wel lukken en toch kreeg ik het er met geen mogelijkheid in, na 396 minuten in de wacht te hebben gestaan werd ik door KPN doorverbonden met KPN Netwerk die mij weer na nog 14 peuken had doorverbonden met Glaspoort, conclussie dit hele pand heeft glasvezel behalve mijn kastje, KPN Netwerk heeft geen idee of ze ooit tijd hebben om iemand langs te laten komen om dit te doen (terwijl ze hier nu wel in de wijk ernaast glasvezel aan het leggen zijn) en zouden me zo snel mogelijk terug bellen met alle info, Ziggo blijkt ineens bijna zo vrijgevig als Jezus zelf want die hielden me nog wel even aangesloten tot dus nu bijna 2 weken terug… KPN is volgens mij nog steeds opzoek naar hun eigen telefoon lijn om me terug te bellen, wie ik ook bel stuurt me alleen maar door naar een van de andere 2 partijen want daar ligt de schuld en ondertussen zit ik hier zonder internet behalve via de hotspot van me telefoon via t-mobile waar ik nu om de 2gd moet swipen of ik uit genade nog 2gb mag gebruiken (Zal KPN de rekening voor mijn dadelijk misvormde wijsvinger van al dat geswipe op zich nemen?) zonder info of contact punt….

Wie moet ik bellen, wat moet ik doen en overkomt dit meer mensen?

Danku voor het lezen van mijn klaagzang, dat lucht al op in ieder geval.

Ik ben bang dat je toch echt bij KPN Netwerk moet zijn. Hun regelen je aansluiting en als die 100% gereed is, wordt KPN provider ingeschakeld om de rest te regelen. Wat heb je al in je meterkast hangen? Kun je foto’s maken? Welke lampjes zie je branden?


Leuk elke keer dat kastje naar de muur sturen, die @##@* bedrijven moeten hun werk eens goed doen, waarom stuurt KPN een instalatie pakket en laten de klant zelf aansluiten, omdat die nep** collegas van het bedrijf met de zelfde naam maar wat een ander bedrijf prefereerd te zijn aan het klooien zijn en hun werk niet doen zoals ze behoren te doen.

*Pruts.

**Nep, omdat er steeds gezegt word dat het een ander bedrijf is, dus geen echte collegas ook al hebben ze dezelfde naam, logo en kleuren.🙀🙀


Mee eens, je hebt een contract met KPN, dus die zullen het moeten regelen.


Beste @Utiylaleer, welkom! Wat rot dit, zeg.. Ik zie dat er nog geen FTU is geïnstalleerd bij jou. Dat gebeurt door KPN Netwerk in opdracht van Glaspoort. Pas als de FTU geïnstalleerd is, komen wij om de hoek kijken. Dat betekent dat ik op dit moment niets voor je kan doen. Wel ga ik dit signaal intern doorgeven: het is vreemd dat wij Ziggo al opzeggen als je nog helemaal geen diensten hebt. Alleen zal dit voor jou helaas geen verandering opleveren. Ik zie dat je het er gisteren nog over gehad hebt, maar wil je echt niet over naar koper in de tussentijd? Dat is niet optimaal, maar wel beter dan een noodpakket, denk ik dan?


@Utiylaleer

 "en begon met het aansluiten van de spiksplinter nieuwe modem op het KPN aansluitpunt in die zelfde meterkast"

Nu wordt ik toch wel nieuwsgierig naar dat KPN aansluitpunt van u. Het is geen FTU volgens Marcia .Kunt u daar een foto van plaatsen?