Skip to main content
Vraag

Al 5 jaar een 'dood' glasvezelkastje aan de muur op de Delfgauwseweg (Delft) – Wie doorbreekt de patstelling?

• June 22, 2026
  • 2 reacties
  • 19 keer bekeken

Beste moderators en forumleden,

​Ik zit met een situatie waar de reguliere klantenservice helaas niet bij kan, en ik hoop dat iemand hier via de achterdeur de juiste knoppen kan indrukken.

​Mijn woning aan de Delfgauwseweg in Delft zou al jaren geleden worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. De kabels in de straat liggen er inmiddels al zo'n vijf jaar (sinds circa 2021). Omdat ik destijds flink aan de bel heb getrokken, is er uiteindelijk zelfs een monteur langsgekomen die de straat heeft opengebroken en een FTU-aansluiting in mijn woning heeft gemonteerd.

​Het probleem? Er bleek destijds helemaal geen signaal op de kabel te staan. De huisaansluiting is wel gemaakt, maar de kabel in de straat is aan de achterkant nooit gekoppeld aan de wijkcentrale (PoP). Naar verluidt ligt het project al jaren stil omdat er wordt gewacht op een vergunning van Rijkswaterstaat voor een cruciale kruising/boring.

​Voorheen gaf de postcodecheck op de KPN-website tenminste nog een maand aan waarin de aansluiting operationeel zou worden (al verschoof die datum helaas elke maand). Inmiddels is die datum volledig van de site verdwenen en staat er alleen nog de algemene, vage melding: "Goed nieuws! Jouw woning wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk. Bestel glasvezel vooruit...".

​Kortom: de boel staat administratief in de parkeerstand. Ik heb de hardware in huis en de kabel in de grond, maar ik kijk al jaren naar een 'dode' aansluiting zonder dat er enig perspectief is.

​Kan een van de moderators hier dieper in de systemen van KPN Netwerk duiken? Wie is de regiomanager of projectbeheerder voor Delft/Delfgauwseweg die deze bureaucratische patstelling kan doorbreken en mij eindelijk kan vertellen wanneer die kabel geactiveerd wordt?

​Alvast bedankt voor de moeite!

In februari 2024 heeft een medewerker van KPN (meneer Waltman) de zaak al eens grondig voor mij uitgezocht onder casenummer 4200328969. Destijds stond de planning in de systemen en op de website nog hard op juni/juli 2024. Die deadline is inmiddels al twee jaar verstreken en de planning is nu volledig van de site gehaald.

2 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • June 22, 2026

Welkom ​@Ing67.

Je kunt deze vraag het beste bij KPN Netwerk neerleggen, aangezien het provider gedeelte hier geen antwoord op kan geven.

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/hulp-en-contact

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 22, 2026

Ok ga ik doen