Skip to main content

Hallo, wij hebben thuis al bijna 1 jaar lang last van een slechte internetverbinding. Als alles werkt is het supersnel, helaas valt elk uur het internet minimaal wel 2x weg. Ik heb al meerdere malen contact opgenomen met KPN maar zij blijven beweren dat alles naar behoren werkt.

Ik blijf op mijn apparaten wel een verbinding houden met het netwerk maar mijn iPhone bijvoorbeeld geeft aan dat het netwerk niet langer verbonden is met het internet en stelt voor om over te gaan op 5G. Na zo’n kleine 5 minuten werkt het internet weer en verbindt mijn telefoon weer automatisch met de WiFi. Helaas is dit erg vervelend bij bijvoorbeeld gamen en video meetings. omdat je er continu uit wordt gegooid.

Nou gebeurde het vanochtend weer en toen kreeg ik de melding “Uw breedband IP connectie werkt niet, controleer alstublieft of uw internet WAN connectie op de correcte wijze is geconfigureerd.”

Is een van jullie hier mee bekent of weten jullie een oplossing?

bij voorbaat dank,

Jelle

 

Hi @Jelle2306 ,

Je hebt een V10?

Heb je koper of glasvezel?

In geval van glasvezel, kun je het modemlog delen?

In geval van koper, kun je zowel het modemlog als de DSL waardes delen?


hi @martijn197108 ,

Ik heb inderdaad een V10, en glasvezel. Het lukt mij helaas niet om in te loggen op het modem. ik kan geen wachtwoord vinden.


Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er zoal aangesloten is op het modem.  Zijn er draadloze verbindingsets of een omvormer van zonnepanelen? Wat doen de lampjes op het modem en glasvezelkastje bij uitval?


Hallo @Jelle2306 als je nooit eerder ingelogd bent op de V10 is het simpel, bij wachtwoord geef je gewoon een enter, dan geeft je een zelfbedacht sterk wachtwoord en en bevestigd dit. Dan ben je in het modem.

Als je een volgende keer weer in wilt loggen heb je je zelfgemaakte wachtwoord wel nodig om in te loggen.

 


Goedemorgen @Jelle2306 en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en ook hier je vraag stelt! Dat je hier al een jaar lang last van hebt, is natuurlijk veel te lang dus we denken maar al te graag met je mee richting een oplossing. Op het moment dat de verbinding wegvalt, gaat het dan alleen om de wifi? Kun je eens kijken hoe de lampjes op de Experia Box v10 branden op het moment dat dit probleem zich voordoet? Wat ook sowieso geen kwaad kan, is om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er zoal aangesloten is op het modem.  Zijn er draadloze verbindingsets of een omvormer van zonnepanelen? Wat doen de lampjes op het modem en glasvezelkastje bij uitval?

Hier ben ik dus ook benieuwd naar!


Ik heb het gevoel dat het issue veroorzaakt wordt door de NTU/ONT en niet door de V10 of wat daar op aangesloten is.

Wat voor een NTU/ONT (glasvezelkastje) heb je?

@JanZ_, Zie jij onderbrekingen op de lijn?


Ik heb het gevoel dat het issue veroorzaakt wordt door de NTU/ONT en niet door de V10 of wat daar op aangesloten is.

Wat voor een NTU/ONT (glasvezelkastje) heb je?

@JanZ_, Zie jij onderbrekingen op de lijn?

Hoi @wjb, helaas kan ik dit nog niet inzien omdat het profiel nog niet is ingevuld.

@Jelle2306, zou jij je forumprofiel in willen vullen en zou je een seintje kunnen geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik vanaf hier je verbinding eens door gaan meten. 


Goedemorgen @Jelle2306 en excuses voor deze late reactie. Ik zag dat je je profiel inmiddels had ingevuld. Bij toeval want ik had geen seintje ontvangen dat je je profiel had ingevuld! Dat maakt verder niet uit hoor. Ik ben meteen wat metingen uit gaan voeren en zie dat de verbinding af en toe nog steeds wegvalt. Zou jij daarom het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? Misschien heb je dat allang gedaan hoor en in dat geval gaan we natuurlijk verder schakelen. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet :)