Skip to main content

Mijn Experia Box v10A is nu al 3 dagen achtereen zonder aanwijsbare reden plotseling uitgevallen en kon daarna weer opgestart worden. Moet ik hem laten vervangen?

Hoi @Herman K. . Welkom op het forum.

Wat gebeurt er precies? Zie je ook iets gebeuren met de lampjes?  

Heb je ook geprobeerd om het modem even te resetten?  https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Mocht je een glasvezelverbinding hebben, kun je dan ook het glasvezelkastje even 2 minuten van het stroom halen? 


Het groene lampje ging plotseling uit en na een paar seconden ging het weer aan, maar internet was en bleef verbroken en tv bleef storing met foutcode 143 geven. Na het herstarten zie ik het rode lampje afgewisseld met knipperend blauw en daarna weer groen en zijn de storingen opgelost. Heb het modem nog niet gereset. Vandaag is het tot nu toe goed gegaan.


Het groene lampje ging plotseling uit en na een paar seconden ging het weer aan, maar internet was en bleef verbroken en tv bleef storing met foutcode 143 geven. Na het herstarten zie ik het rode lampje afgewisseld met knipperend blauw en daarna weer groen en zijn de storingen opgelost. Heb het modem nog niet gereset. Vandaag is het tot nu toe goed gegaan.

Nog maar even aankijken, dan. Mocht het toch weer misgaan, laat het mij hier weten. 


Vanavond allerlei sites niet bereikbaar omdat er zgn. geen verbinding was, modem nu gereset en daarna herstart en alles lijkt het weer normaal te doen.


Dat hoort niet. Vreemd allemaal.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Heb profiel bijgewerkt. Vanochtend weer foutcode 143 bij TV op slaapkamer. TV beneden was wel normaal. Het vreemde gisteravond was dat sommige websites normaal openden en bij sommige anderen de opmerking kwam dat de website of de server niet te vinden was, met name betrof dit niet-nederlandse websites. Ik dacht dat het spookte. Gelukkig is dit probleem over.


@Herman K. . Klopt het dat er een draadloze verbindingsset in jouw netwerk zit? 


De Experiabox is bedraad verbonden met computer en TV. De mobiele telefoons allicht draadloos


De Experiabox is bedraad verbonden met computer en TV. De mobiele telefoons allicht draadloos

Dus dit soort dingen zijn in huis niet te vinden?

 


Jawel 2 stukd DVS550 voor de TV boven, ik wist niet dat die bedoeld werden.


Ik vind de conclusie dat die de oorzaak zijn wel erg kort door de bocht. OOk de bedraad verbonden TV beneden gaf zaterdagavond uitval toen de Experiabox weer stond te knipperen, rood blauw en toen hij weer groen was kon ik verder TV kijken, zonder herstart.

 


Vanavond viel de Experiabox weer uit, groene lampje verdween, op TV foutcode 303, na een paar seconden rood lampje, daarna weer knipperend blauw lampje een paar seconden, weer even rood lampje en daarna weer groen en kan ik zonder herstart verder TV kijken. Dus de ethernetkabelaansluiting is gewoon goed, het lijkt een hickup van de experiabox. Daarom mijn herhaalde vraag of die vervangen moet worden.


@Herman K. We zien heel veel problemen met de draadloze verbindingssets.  Ik ben er bijna zeker van dat als je die verwijderd het probleem is opgelost.  Wil je dat een keer testen? 


Dat wil ik wel doen. Maar we hebben die al jaren zonder problemen, kunnen die dan plotseling problemen geven? Je noemt je Superuser maar je bent geen KPN-moderator. Ik wacht eerst Erwin's reactie af.


Ik heb mezelf geen superuser genoemd.  Die titel is me toebedeeld door de moderaters. Draadloze verbindingsets versturen data via het electriciteitsnetwerk wat er nooit voor bedoeld is. Het kan lang goed gaan maar ze zijn zeer gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk.  Ledverlichting,  zonnepanelen en telefoonopladers zijn vaak de boosdoeners. Dat kan bij jou in huis zijn maar ook bij de buren. Immers het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur. Een moderater zal dan ook als eerste vragen te testen zonder draadloze verbindingsets om uit te sluiten dat die het probleem zijn. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren.  Daar kan je ook zien of je de meeste recente software gebruikt.  De reactie van een moderater zal binnenkort komen maar de wachtijd is behoorlijk lang vanwege de drukte.  Ik hoop dat er snel een oplossing komt.


OK, sorry voor mijn scepsis. En bedankt voor de toelichting. Ik ga testen zonder de draadloze verbindingssets.

 


Ik vind de conclusie dat die de oorzaak zijn wel erg kort door de bocht.

Dat is ook zeker niet mijn conclusie, @Herman K.  :-)   

Het is meer om zaken uit te sluiten. Het kan best dat iets anders jouw storing veroorzaakt maar we willen graag eerst de ‘usual suspects’  elimineren.

Laat je weten hoe het gaat zonder de DVS? 


Al twee dagen zonder storing!! En heb goede hoop dat dat zo blijft. Geen bericht, goed bericht.

Erwin en Joep bedankt voor de hulp.


Klinkt hoopvol, @Herman K. . Dank voor de update!