Skip to main content

Goedemorgen,

Ik ben deze maand overgegaan op KPN, omdat ik een betrouwbaar netwerk nodig heb.

Mijn internetverbinding hapert al een hele week. Waar kan ik dit melden?

Groet

Dat klinkt niet goed @Besma ? Kunt u wat meer vertellen over de problemen die u ervaart?

Goedemorgen Joep,
Ik heb om het half uur, soms ook vaker s’avonds (ik denk wanneer het gebruik toeneemt) dat ik geen verbinding meer heb. Dit geldt voor alle apparaten in huis, ongeacht waar (ver of dichtbij de router).

Simpel gezegd stopt mijn internet totaal met werken.

Ik hoop dat dit helft.
Groet!

En is dat dan de appartuur die op wifi draait of ook de bekabelde pc of laptop of tv ontvanger?

@Besma Ik ervaar de zelfde problemen, begint meestal rond 17.30 uur. Ik heb contact gehad en zoals altijd word er gewezen naar het netwerk in huis. Dat er veel mensen last van hebben is in hun ogen niet zo…

ik hoop dat het snel opgelost word bij je!

@Joep1965 vooralsnog alleen wifi. Heb ook de router een aantal keer gereboot.

@RickMinderh inderdaad, is het het ergst rond die tijd. Het is gewoon niet leuk meer. Zit de hele dag op mijn werk hotspot. Woon je ook in de Burgemeesterbuurt, zou kunnen liggen aan de omschakeling naar glasvezel? Ik vind het prima als dat lastig gaat, maar @KPN mag er wel transparenter over zijn. Dan weet ik wat me te wachten staat.

@RickMinderh inderdaad, is het het ergst rond die tijd. Het is gewoon niet leuk meer. Zit de hele dag op mijn werk hotspot. Woon je ook in de Burgemeesterbuurt, zou kunnen liggen aan de omschakeling naar glasvezel? Ik vind het prima als dat lastig gaat, maar @KPN mag er wel transparenter over zijn. Dan weet ik wat me te wachten staat.

Ja dat is inderdaad niet leuk. Ik woon in Wezep, volgens mij is dat niet in de buurt 😉 Ik heb het idee dat ze in de hoofdcentrale iets niet goed doen en daardoor zoveel mensen er last van hebben. Wellicht komt @KPN met een oplossing maar ik ben er bang voor.

Je zou eens kunnen proberen middels een bedrade verbinding tussen router en pc, is het probleem dan nog aanwezig? 

De grootste stoorzenders van je wifi zijn veelal de plafonds (bewapening), isolerende laag onder je laminaat of houten vloer (vaak aluminium), (draag)muren en (ijzeren/stalen) meubels. Daarnaast kunnen apparaten zoals magnetrons, televisies, babyfoons, draadloze deurbellen en andere wifi-netwerken het signaal verstoren. Zelfs in de buurt van vliegvelden kan je verstoring ervaren van radar installaties. 

Gezien het tijdstip kan het weleens een (inductie)kookplaat, of oven zijn die het e.e.a. in de war schopt. 

@Besma Je kunt het beste een terugbel afspraak plannen zodat een collega de lijn kan doormeten. Dan weten we gelijk of het met de aanvoer van het signaal te maken heeft.

Contact en klantenservice | KPN

@RickMinderh : Ik wil jou hetzelfde aanraden. En zou je dan ook een eigen topic willen aanmaken? Anders wordt het onoverzichtelijk. 

Reageer