Skip to main content

Hallo ik zit al meer dan een half jaar met een slecht internet thuis, internet is onstabiel en regelmatig moeten de stekkers eruit om te resetten ook al via de app en telefonisch laten resetten dit werkt tijdelijk. Meerdere malen telefonisch contact gehad maar kon door medewerker niet geholpen worden, volgens medewerkers is er niets aan de hand en monteur sturen wordt mij in rekening gebracht. Hoop op deze manier serieus genomen te worden, zo niet blijft er niet veel meer over dan overstappen naar andere provider.

Met vriendelijke groet,

Hallo @Rene38 is dat bekabeld of via wifi?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je een glas- of een koperverbinding?

Wat is je abosnelheid?

Als je bekabeld een snelheidstest doet op 1 pc met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, hazal je dan de abosnelheid?

Heb je nog andere aanvullende apparatuur, al of niet van KPN, in gebruik voor internet?

 


Hallo zowel bekabeld en wifi heb de v12 de zwarte is volgens mij de nieuwe met de superwifi. Snelheid is 100 bij slecht internet haalt speedtest ongeveer 60 op de 5 g en nog geen 50 op de 2.4 g maar die is eigenlijk altijd slecht. Heb 3 superwifi waarvan 2 bekabeld.


Vrijwel zeker wordt het veroorzaakt door iets na het modem.  Maar waarom beantwoord je de vragen van @JanD nou niet? Hij heeft heel veel kennis en wil je helpen.  Werk dan mee!!


Hi @Rene38 en welkom op het forum! 

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Jan. 

Heb je een glas- of een koperverbinding?

Wat is je abosnelheid?

Als je bekabeld een snelheidstest doet op 1 pc met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, haal je dan de abosnelheid?

Heb je nog andere aanvullende apparatuur, al of niet van KPN, in gebruik voor internet?

 

Met name deze vragen. Laat je het weten? 

Mocht je bekabeld bijvoorbeeld wel de abonnementssnelheid halen, dan raad ik je aan om de Wifi Manager te doorlopen. Die kan wat verbetering in het wifi signaal brengen en hopelijk merk je dan verschil. 


Box 12 modem heeft geen apart 2.4ghz en 5ghz, zeker niet in combinatie met superwifi. Lijkt mij dat de wifi instellingen misschien niet goed staan.

Een 100mb abo betekend tot 100mb. In je bevestigingsmail van je order van internet staat wat er mogelijk is op jou adres. Belangrijk om dat eerst uit te zoeken.

Daarnaast is een bekabelde speedtest belangrijk, doe dit met een moderne pc met de speedtest van kpn of ookla. Als deze speedtest laag is, doe dan voor de zekerheid nog een speedtest met een andere pc/laptop om uit te sluiten dat het niet aan de pc ligt.

Is de speedtest nog steeds laag, dan heeft het waarschijnlijk een probleem bij kpn, kan je gerust een monteur laten komen, als er iets bij KPN niet goed blijk te zijn, dan betaal je geen kosten.

Is de speedtest bekabeld wel naar behoren, test dan wifi, ik adviseer de app wifiman. Deze laat bepaalde extra informatie zien tijdens de speedtest zoals phy link speed, kanaal en wifistandaard. Ook laat deze app zien met welk apparaat je verbonden ben, als je meerdere superwifi heb dan zou het zomaar kunnen dat je om een of ander reden verbonden ben met een andere superwifi dan de meest optimale.

Is wifi snelheid laag, doe alle superwifi's uit, en test dan bij de modem of je de snelheid wel haal, om je superwifi uit te sluiten.