Skip to main content

Ik ben van plan om nu echt over te stappen van provider na 20 jaar trouwe klnt te zijn geweest. Al lang geen goede wifi en de enige oplossing die aangedragen wordt is de wifi manager. Het omruilen van modem wordt tegengehouden. Gewacht tot ik glasvezel had, maar ook dit was geen reden voor het leveren van een nieuwe modem. Waardeloos.

Hallo @Youri Cobben ,

Heb je nog een modem V7, V8 of V9? 
Dan kun je zelf dat modem omwisselen.

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Heb je een V10 of V10A? Dan wordt het modem niet omgewisseld. Dat is ook niet nodig, want die modems werken nog prima.

Wat betreft betere WiFi: Bij KPN (of elders) kun je SuperWifi kopen. Dat kan bij KPN inderdaad via de WiFi-manager. 

https://www.kpn.com/search.htm?q=WiFi+manager


Hallo @Youri Cobben theoretisch is de wifi geen pakkie an van KPN, bij andere providers trouwens ook niet, maar desalniettemin doen de providers wel hun best om de klanten te adviseren met raad en daad (spullen) tegen (gereduceerde) betaling.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Wat voor concrete klachten heb je over de wifi, geen bereik of onvoldoende snelheid? Gebruik je zelf al wifiversterkers, niet van KPN dus?

 


Ik heb de V10, maar klachten over wifi blijven bestaan. De maandelijkse kosten zijn hoog genoeg om te mogen verwachten dat er meegedacht wordt om deze op te lossen en niet enkel via wifi manager (wat ik al tal van keren heb geprobeerd). Nu glasvezel en de mogelijkheid voor de kpn 12 box, maar krijg dan 0 op rekest. 
 

Na 20 jaar klant te zijn geweest is enige coulance op dit vlak wel wenselijk. Er zijn goedkopere providers met acties die hierin voorzien. Zo ook bij KPN voor nieuwe klanten, maar blijkbaar niet voor een 20 jaar lang betalende klant.


De v10 is nog het beste modem dat je kunt hebben bij KPN.

Als die al niet voldoet, gaat een Box12 dat ook niet doen.

 

Als wifibereik tegenvalt zijn er gewoon wifi versterkers te koop, en als installeren zelf niet lukt, kan een servicemonteur dit voor je doen.

Tip: de witte Superwifi’s zijn in de aanbieding, kosten maar een beetje, en zijn hartstikke prima om je wifibereik te vergroten. (ism de v10 minimaal 2 nodig.)


@Youri Cobben

Ik kan je vertellen dat het WiFi-bereik via de V12 alleen maar slechter wordt. Dat was bij mij zo en ook bij een reeks andere forumleden. 

Sinds ik de V12 heb, heb ik noodgedwongen ook twee SuperWifipunten in huis aangebracht. Inderdaad die witte SuperWifi's die nu in de aanbieding zijn. Die werken bij mij prima.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt/?pos=0

 

En ja, ik snap dat jij ze gratis wilt hebben, KPN schrijft dan regelmatig:  

We vinden het een hele eer dat je al vele jaren een trouwe klant bent. Bedankt voor je vertrouwen in ons :green_heart:

Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,Spotify, Amazone Prime en nog veel meer. 
Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

Ik goed dat je de Super Wifi liever gratis krijgt. Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geven we korting op het abonnement of de Super WiFi als cadeau bij een nieuwe abonnement. Wanneer we dat vaker doen, wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. Dat is ook niet de bedoeling. We investeren liever in een goed netwerk, zodat al onze klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met onze dienstverlening.

 


En het is zo simpel om in het hele huis goed wifi te hebben. En kpn helpt je daarbij door wifiversterkers tegen een zeer aantrekkelijke prijs aan te bieden.  Tijdelijk zelfs maar € 14,95 p.st. Hieronder staat hoe het moet. Het is wel wat werk maar dan heb je ook wat.