Skip to main content

Ik heb eenzelfde, al lang lopend probleem met wegvallende WiFI en houdt mijn hart vast wanneer binnenkort glasvezel wordt aangesloten. Zie hierover ook de nodige klachten. Probleem is indertijd ontstaan na omwisseling V10 naar de nieuwste versie modem. Deze omwisseling werd aanbevolen door KPN omdat 3 super WIFI’s in huis niet samenwerkten en het nieuwe modem door een beter bereik (?) super WiFI’s overbodig zou maken.

Met name oudere apparatuur (iPad uit 2014 en Samsung s10) ondervinden deze problemen. Navraag bij KPN leverde op dat dit probleem;eem er niet zou mogen zijn. Ik wacht nog even de glasvezel aansluiting af in de stillen hoop dat hierdoor het binnenkomend signaal misschien stabieler wordt.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @harten11, welkom terug! Wij hebben elkaar hier eerder dit jaar ook over gesproken in dit topic. Balen dat het nog steeds niet goed werkt!
Welke experiabox heb je nu? Als je wilt kijk ik even mee of de lijn stabiel is. Daarvoor heb ik nog wel wat gegevens van je nodig!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb mijn profiel aangevuld


Bedankt voor je gegevens @harten11, ik heb de lijn uitgelezen en dat ziet er allemaal prima uit!
Het probleem moet zich dus ergens tussen de apparaten zitten. Ik zie ook dat je Box12 nog een oudere firmwareversie heeft. Daar is nu een nieuwe van, deze lost een probleem op waarbij de verbinding vaak wegviel. Mogelijk is dat dus de oplossing. Deze nieuwe firmware installeer je door je modem met het paperclipknopje een factory reset te geven. 
Meer informatie over die update kun je vinden in het onderstaande topic! (jouw modem zit nu op SGEJ100000516)

Als dat het niet oplost zullen we het echt moeten zoeken in de andere apparaten of de aansluiting daarvan. Ook hiervoor hebben we een paar handige topics!
 

 


Dank voor je reactie. Als ik het goed begrijp zit ik nu in de 3 weken periode dat er een automatische update plaatsvindt voor klanten met.... 516. Dat is te overzien en dat heeft mijn voorkeur boven een factory-reset waarbij ik mogelijk nog weer zaken moet herstellen.

Ik begrijp ook dat ik hierover via SMS wordt geïnformeerd... Dat zou dan de eerste keer zijn.

 


Dit bericht zie ik dus regelmatig verschijnen b.v. op mijn Samsung S10. Na uit- en inschakelen van WiFi op de gsm maakt hij weer verbinding. 


Klopt inderdaad, de update komt ook automatisch, ik kan me voorstellen dat je die liever afwacht. Het screenshot dat je stuurt doet wel denken dat het misschien meer een wifiprobleem is dan met de box12. Misschien is het wel de moeite daar nog even naar te kijken ongeacht de update. In de topics die ik hierboven noemde staan een hoop tips om dat te verbeteren.


Klopt de planning ook nogvan de uitrol (1ste 3 weken juli ?).

Ik hoop niet dat het toch in de wifi zit want daar heb ik, zoals ik al eerder schreef, slechte ervaringen mee. Eerst 2, toen 3 super wifi’s die elkaar blijkbaar in de weg zaten, toen helemaal geen versterkers meer op advies van KPN maar wel het nieuwe modem (V12) en daarna alleen maar regelmatig uitval…..


Ja in principe moet je de update deze week of de volgende hebben. 
De box 12 zou overigens juist heel goed moeten werken met de Superwifipunten. Belangrijk daarbij is wel dat het eerste punt niet te dicht bij je box12 staat, sinds een paar updates werkt mesh namelijk goed en zenden ze samen 1 netwerk uit.

Een tijd terug moest wifi op de box12 uit en moest er 1 superwifipunt bij in de buurt staan om daar goed wifi te hebben.

Houd ons vooral op de hoogte hoe het afloopt!


Hoi @harten11, ik zie dat je experiabox inmiddels de nieuwe SGEJ10000528 versie heeft. Hoe staat het er nu bij?


Hallo Thomas, attent dat je hiernaar informeert maar ik moet je helaas teleurstellen: ik weet niet op welk moment de update is uitgevoerd maar er is niets veranderd in het automatisch opvangen van het kanaal/signaal in huis. Lopend van boven naar beneden v.v. krijg ik pas het sterkste signaal wanneer ik wifi uit en vervolgens weer aanzet. Dat was voorheen dus ook zo. Ik zit nog te wachten op de aansluiting van glasvezel (alles is aangelegd maar nog niet verbonden) maar op zich mag dat toch niet uitmaken voor wifi (behalve dan de uploadsnelheid).


Beste,

Als de wifi niet zelf omschakeld, zou ik KPN thuis app installeren.

Daarop kun je zien of de modem en super wifi erin staan. Met de versie nummers. Super wifi moet allemaal dezelfde versienummers moeten zijn.

Bij mij schakelde hij ook niet goed over, oplossing is alles stroomloos maken en als eerste de modem aanzetten.

Zodra hij geheel online is, de super wifis aanzetten en wachten totdat alles op groen staat.

Kijk in je app of alles erin staat, en dan zou het weer moeten werken.


Dank voor je informatie, ik heb echter geen super wifi's. Zie eerder in mijn meldingen. 


Ah dat is ook zo. Gebruik je dan nu alleen het wifi van de experiabox? Met de nieuwste updates werken ze allemaal goed met elkaar samen en als je ze nog in huis hebt zou ik eigenlijk ook aanraden de superwifi's te gebruiken.


Bedankt voor je gegevens @harten11, ik heb de lijn uitgelezen en dat ziet er allemaal prima uit!
Het probleem moet zich dus ergens tussen de apparaten zitten. Ik zie ook dat je Box12 nog een oudere firmwareversie heeft. Daar is nu een nieuwe van, deze lost een probleem op waarbij de verbinding vaak wegviel. Mogelijk is dat dus de oplossing. Deze nieuwe firmware installeer je door je modem met het paperclipknopje een factory reset te geven. 
Meer informatie over die update kun je vinden in het onderstaande topic! (jouw modem zit nu op SGEJ100000516)

Als dat het niet oplost zullen we het echt moeten zoeken in de andere apparaten of de aansluiting daarvan. Ook hiervoor hebben we een paar handige topics!
 

 

Ik heb inmiddels een harde reset uitgevoerd en dat lijkt een verbetering te zijn. Ik vind het echter nog te vroeg om nu al deze duimpjes te geven dus zie het nog even aan.