Skip to main content

ik heb al jaren problemen met mijn wifi verbinding thuis.

zeer traag of valt weg noem het maar op want je kan het zo gek niet bedenken.

na de klacht bij KPNĀ neer gelegd te hebben ,heb ik wifiversterkers opgestuurd gekregen.

helaas werkte dat niet en bleef het signaal zwak.

toen heb ik geeist dat er een monteur kwam om alles door te meten.

ook deze is geweest en hij adviseerde de super wifi punten die niet super zijn.

na vele malen het probleem in de winkel en via chat aangegeven te hebben ,blijft een goede oplossing uit.

telkens het zelfde smoesje.

ja er zit veel beton en het signaal gaat niet door beton heen of ja hoeveel van die draadloze kastjes heeft u , ja dat gaat niet want wij ondersteunen en maar zoveel.

heb u vaker aangegeven dat alles wat u zegt een broodje aap verhaal is en dat ik er duur voor betaal en dus ook van de KPN verwacht dat het opgelost werd.

ik betaal al jaren voor 200mbps maar krijg nog geen 25 % hiervan geleverd op mijn apparatuur.

Ā 

nu ben ik zelf aan het informeren gegaan heb ben uitgekomen op een tp link mesh systeem.

deze werkt wel zoals het behoort.

nu heb ik gewoon 198+ download en 230+ upload ter beschikken .

het geen waar ik dus ook al die jaren voor betaald heb maar KPN niet kan evenaren helaas.

Ā 

ik wens dus van al die jaren wat ik dus te veel betaald heb voor iets wat KPN niet na kan komen met al de oplossingen die ze getracht en gedacht hebben dat dat goed was, dat ik daarin gecompenseerd kan worden.

Ā 

ik ben zeer benieuwd naar uw antwoord en oplossing in deze.

Ā 

gr

e van Harn

Ā 

Wifi kan niemand garanderen. Als niets helpt is de enige optie op elke verdieping een super wifi punt te plaatsen en deze bedraagt op de router aan te sluiten. Ik gebruik zelf de draadloze deco m9 plus maar ook dan is goede wifi niet gegarandeerd. Bij mij werkt het in ieder geval wel naar behoren.

Ā 

Alleen bedraad zou kpn wel de volledige sneheid moeten kunnen bieden.


Je betaald niet voor wifi, ja alleen die uit je modem komt. Als dat niet voldoende is om je hele huis te dekken dien jeĀ versterkers aan te schaffen (wel of niet via KPN) en te installeren (wel of niet door KPN)

Of je koopt zelf iets,Ā kan ook. Het is immers je eigen verantwoording. Probleem opgelost.

Je hebt niks teveel betaald, dus zul je ook niks terugkrijgen.


kpn komt zijn/haar afspraken niet na helaas.

komen niet met oplossingen

dus heb al die jaren voor iets betaald wat ik niet geleverd heb gekregen.

de verantwoording ligt dus wel degelijk bij kpn.

hun geven de garantie dat je door het gehele huis een goed signaal heb.

en dat blijkt niet zo te zijn helaas.

zelfs niet met versterkers en (super) wifi punten zoals kpn dat zo mooi verteld

nu ik een mesh heb gekocht is het wel goed.

dat houd dus weldegelijk in dat kpn niet kan nakomen wat ze beloven.

en dat is dus vanaf de grond tot het dak een goed werkend wifi signaal.

het spijt mij zeer hier voor.

helaas is kpn een hele grote speler zo niet de grootste speler op de markt en zal het ook waarschijnlijk niet zoveel doen helaas.

de oplossing die ik nu heb , dat had kpn ook 8 jaar geleden kunnen vermelden.

beloof niet iets wat je niet kan na komen en dat isĀ in ons geval helaas wel gebeurt

zelfs bedraad komt kpn in ons geval niet aan de snelheid die ze hier beloofd hebben.

Ā 

ik denk dat er meerdere met mij tegen het zelfde probleem aan lopen.

Ā 

gr

ed


Met de SuperWiFi's kunt u prima het hele huis voorzien van goed wifi. Op iedere etage een bekabelde superwifi en klaar isĀ Kees. Kpn geeft inderdaad aan dat ze wifi kunnen bieden van nok tot vloer maar nergens staat dat het gratis is. Bij duizenden waaronder ik werken de wifiversterkers uitstekend. U had een wifimonteur kunnen laten komen die voor een klein bedrag het allemaal keurig verzorgt. Sowieso is dat verstandig als iemand er geen verstand van heeft. Fijn dat u toch een oplossing heeft gevonden.Ā 


nu heb ik gewoon 198+ download en 230+ upload ter beschikken .

het geen waar ik dus ook al die jaren voor betaald heb maar KPN niet kan evenaren helaas.

Ā 

Ā 

Ā 

Blijkbaar heb je een 200mb abonnement, en word dit bedraad ook netjes gehaald, anders zou je het via wifi ook niet halen.Ā KPN levertĀ dus gewoon de snelheid waar je voor betaald.Ā 

Ā 

Dat je verwachtingen mbt het wifi bereikĀ niet kloppen met de werkelijkheid, daar kunnen we niksĀ aan doen.


nu heb ik gewoon 198+ download en 230+ upload ter beschikken .

het geen waar ik dus ook al die jaren voor betaald heb maar KPN niet kan evenaren helaas.

Ā 

Ā 

Ā 

Blijkbaar heb je een 200mb abonnement, en word dit bedraad ook netjes gehaald, anders zou je het via wifi ook niet halen.Ā KPN levertĀ dus gewoon de snelheid waar je voor betaald.Ā 

Ā 

Dat je verwachtingen mbt het wifi bereikĀ niet kloppen met de werkelijkheid, daar kunnen we niksĀ aan doen.

BesteĀ @DennisA78Ā 

Alles wat je schrijft zou waar zijn. Als KPN niet al jaren heeft gecommuniceert dat Wifi bij KPN overal in huis werkt. Ā 

Misschien zou jullie commerciele afdeling wat terughoudender moeten schrijven.Ā 

Er is niemand blij als menĀ een auto koopt, die aantoonbaar meer verbruikt dan de leverancier heeft gezegd. En de verhouding van de advertenties met beloftesĀ hieromtrend vallen in mijn beleving in het niet wat sommige commercielen bij KPN al jaren over overal werkende Wifi durven te schrijven.

Een voorbeeld:Ā https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm?icid=wifimanager-homeĀ Ā 

Ā 


Met de SuperWiFi's is met gemak 200 mbit te halen. In ieder geval wel als ze bekabeld aangesloten zijn. Waren ze dat bij u?Ā 


@dommekeĀ ik haak er even op aan. Nergens heeft kpn aangegeven dat het gratis is. En de versterkers die ze aanbieden zijn prima.Ā  Helaas wordt er wordt er wat af gerommeld door mensen na het modem.Ā  Alles moet maar draadloos en dat gaat ten kosten de kwaliteit.Ā 


@dommekeĀ ik weet ook dat mijn auto geen 1 op 22 haalt maar 1 op 17 in de praktijk. Vroeger toen er nog weinig slimme apparaten waren, was het probleem een stuk minder groot. U heeft nu een mesh systeem? Geniet ervan zolang het nog kan. Ik heb er ook zoals herhaalt veel plezier van maar weet dat het moment gaat komen dat ik ze ook bedraad moet gaan aansluiten.


@dommekeĀ ik haak er even op aan. Nergens heeft kpn aangegeven dat het gratis is.Ā 

@edcindyĀ klaag ook helemaal niet over de aanschafkosten van de SuperWiFi's. Hij/zij had gewoon SuperWiFi's. En er is ook nog een monteur geweest. Ook hierbij lees ik nergens gemopper over de kosten van deze monteur. Als die er al waren, maar dat doet er niet toe.


zelfs bedraad komt kpn in ons geval niet aan de snelheid die ze hier beloofd hebben.

U zegt dat u nu met uw eigen TP-Link systeem wel 200 mbit haalt:

nu heb ik gewoon 198+ download en 230+ upload ter beschikken .

het geen waar ik dus ook al die jaren voor betaald heb maar KPN niet kan evenaren helaas.

Dat kan alleen als die snelheid er ook bekabeld is. Het is onmogelijk om via WiFi wel de snelheid van het abonnement te halen maar bekabeld niet. Dat kan gewoon niet.

Als u een 200 mbit abonnement heeft, dan betaalt u voor 200 mbit bekabeld. U betaalt niet voor 200 over WiFi. U heeft een internetabonnement. Geen WiFi-abonnement. KPN beloofd "goede WiFi" in hun reclame uitingen. Nergens belooft KPN de maximale snelheid van het abonnementĀ via WiFi.Ā 


Hi @edcindy. Ik snap je frustratie. Maar ik kan je geen vergoeding aanbieden.Ā 

Zoals door meerdere mensen hier aangegeven, we geven geen garantie dat je op de wifi dezelfde snelheid haalt als via kabel. We geven korting op wifi apparatuur en de mogelijkheid een servicemonteur te sturen. Als je verbinding zelf technisch niet in orde is krijg je een storingsmonteur. Maar de garantie de volledige snelheid van je abonnement over de wifi te krijgen is er niet.Ā 

Ā 


nu heb ik gewoon 198+ download en 230+ upload ter beschikken .

het geen waar ik dus ook al die jaren voor betaald heb maar KPN niet kan evenaren helaas.

Dat kan alleen als die snelheid er ook bekabeld is. Het is onmogelijk om via WiFi wel de snelheid van het abonnement te halen maar bekabeld niet. Dat kan gewoon niet.

Bekabeld haal ik snelheden van strak 200Mbps up- en downstream maar met wifi ga ik daar upstream ruim overheen.

Ā