Skip to main content

Al maanden zijn wij bezig om glasvezelaansluiting in onze nieuwbouwwoning te krijgen.

Ziggo ligt al maanden binnen ,ons abonnement is de 14e januari ingegaan, maar ondanks vele telefoontjes e-mails zijn we nog geen stap verder.

@4 januari gaan we er wonen, en hebben internet voor werk nodig.

Is toch te gek voor woorden!!!!!!

Hoi @lukka 63, welkom hier op het forum!

Wat jammer om te lezen dat het maar niet lijkt te vlotten met de aanleg van glasvezel in je nieuwbouwwoning! Heb je hierover al contact gehad met KPN Netwerk? Zij gaan namelijk over de aanleg van glasvezel en installeren (vaak in de meterkast) het glasvezelkastje.


Hallo @lukka 63 je bedoelt waarschijnlijk 24 januari a.s.

Via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien wat de status van je glasvezelaansluiting is. Als daar staat dat deze opgeleverd is en je een provider kunt kiezen kun je bij KPN, de provider, op activatie vragen.

Succes.

 


Hallo mensen

 

Ja datum moet 24 januari zijn.

Kpn netwerk ben ik al maanden mee bezig ,zij zeggen dat ze geen terugkoppeling hebben van planning?

Als ik status invul worden we binnen 30 dagen aangesloten maar dat staat er al vanaf oktober of zo.

Waar kan ik nog meer druk zetten, want dit is toch te gek voor woorden.

We hebben het modem en alles binnen :rage: ,maar geen glasvezel.

 

 

 

 


Dag @lukka 63 Ik snap dat je met de handen in het haar zit, maar als provider KPN kunnen we het aansluitproces niet versnellen, ben ik bang, Wat zegt KPN Netwerk over de situatie? Heb je ze gesproken? Wat speelt er precies?

Je abonnement gaat overigens pas in als je ook echt bent aangesloten. 


Kpn netwerk zegt dat ze alleen een mail kunnen sturen, dat hebben ze al diverse keren gedaan maar ze krijgen geen terugkoppeling.

Ik heb al diverse keren om een telefoonnummer gevraagd zodat ik zelf kan bellen maar helaas.

Dus nu zitten we volgende week in een nieuw huis, zonder tv en internet:rage: .

 


Hallo @lukka 63, 

Wat lastig at de communicatie zo stroef verloop, zou je voor ons je profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer. Wellicht kunnen wij iets voor jou betekenen. 


@ Hanna toegevoegd.


Als ik het goed begrijp is er gisteren contact geweest. Er is een wifi dongel gestuurd en jouw mobiele nummer heeft een upgrade gekregen.

Dit is een lapmiddel, dat weet ik maar meer kunnen we momenteel niet doen. Er staat een ticket uit waarbij we KPNNetwerk proberen te benaderen. We zijn afhankelijk van hun aannemers/planning en agenda.  Wanneer zij de verbinding gaan opleveren kan ik niet voorspellen. 


Goedemorgen

Klopt dommel kunnen we morgen afhalen, vraag is of dat het werkt want we zitten in grensgebied(belgie)waar ik mobiel matig bereik heb.

Hoe zit het met tv kijken,volgens werkte digitenne niet ?

 

Net status gecontroleerd en die is veranderd van aansluiting binnen 30 dagen naar 12 maanden :drooling_face::scream: .

Hoe kan dat nu toch ??????


Goedemorgen

Klopt dommel kunnen we morgen afhalen, vraag is of dat het werkt want we zitten in grensgebied(belgie)waar ik mobiel matig bereik heb.

Hoe zit het met tv kijken,volgens werkte digitenne niet ?

 

Net status gecontroleerd en die is veranderd van aansluiting binnen 30 dagen naar 12 maanden :drooling_face::scream: .

Hoe kan dat nu toch ??????

Dat aanleggen van glasvezel kan zo maar met 3 maanden ofzo vertraagd worden, maar je hebt een andere kabel liggen lees ik. Als draadloos (4G, Digitenne) tegenvalt, zou ik het wel weten. Test eens buitenshuis of kijk op https://antennekaart.nl/

Je zit nog binnen 14 dagen termijn van herroepingsrecht, of dat hier van toepassing is weet ik niet, maar de beoordeling is heel simpel: Je zou op de 14 werken KPN internet moeten hebben en dat is er niet. Als een concurrent het wel voor elkaar krijgt om een kabel tot in huis werkend te hebben, is het eigenlijk een no-brainer. Daarnaast zijn er 3 mobile operators, zou gek zijn als geen ervan werkbare snelheden kan leveren.

Een wifi dongle van KPN lijkt me ook gedoe om niks, ik neem aan dat je laptop wel wifi heeft ingebouwd. En beter je smartphone met een USB-kabel (USB-thethering) verbinden, dan laadt ie ook nog bij.


Hallo @lukka 63 KPNNetwerk en/of de onderaannemer(s) plannen gewoon in het wilde weg in de toekomst omdat ze geen exacte datum kunnen/willen vastleggen.

Mijn glasvezelaansluiting stond in september 2021 gepland voor eind januari 2022 en eind oktober 2021 was het ineens allemaal klaar.

Planning-data kun je dus met een wassen neus nemen.

 


@Erwin_ 

Ik neem aan dat we de deal met kpn kunnen cancelen, als noodoplossing had ik best paar weken willen proberen maar er is geen enkele zekerheid over wanneer de glasvezel aangesloten wordt.

Dan misschien een jaar lang ziggo proberen, ik neem aan de dat de glasvezel alsnog door Kpn netwerk binnen gebracht wordt.

Toch treurig dat je als trouwe KPN klant zo naar de concurrent moet:disappointed: .