Skip to main content
Beste KPN,



Ik woon nu een maand in mijn nieuwbouw woning en heb ook al een maand geen internet/tv. Ik denk dat jullie heel goed kunnen begrijpen hoe vervelend dit is voor mij en dat ik mij hierdoor nog niet thuis kan voelen in mijn nieuwe woning. Wat ik nog vervelender vind dan het niet hebben van internet/tv is dat ik ook 0,0 informatie krijg over wanneer ik het wel kan verwachten. Het kan zo zijn dat ik weer een maand geen internet/tv heb en nog geen duidelijkheid.



Het excuus van de mensen bij KPN is: dat ze "te druk zijn" en "te weinig monteurs hebben". Hier heb ik als betalende klant natuurlijk geen boodschap aan en ik verwacht van een "groot" bedrijf als KPN niet dat ze met dit soort excuses komen.



Wat ik vooral vraag is duidelijkheid! Wanneer kan ik lekker in mijn nieuwe huis op de bank liggen en tv kijken? Of een Netflix marathon houden? Of moet ik er nog rekening mee houden dat ik weken zonder zit. Duidelijkheid!!
Goedenavond @Patrickkh, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.



Ik begrijp heel goed dat je je nog niet helemaal thuis voelt, als nog niet alles werkt zoals het zou moeten. In dit geval is dat internet en televisie. Ik vraag me af waarom het al een maand duurt, dat heb ik niet helemaal uit je verhaal kunnen halen. Gaat het om een verhuizing, of moet er nog een aansluiting gemaakt worden?



Uiteraard wil ik dit tot en met de bodem voor je uitzoeken en snel zorgen voor meer duidelijkheid. Echter heb ik hier wel gegevens voor nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer (evt. oude en nieuwe adres bij verhuizing) en klantnummer(s)? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan ga ik voor je aan de slag!
Hallo Susan,



Het gaat in mijn geval om een nieuwbouw woning die nog niet is aangesloten op het netwerk. Ik heb nog geen (oranje) kabel die naar mijn woning gaat.



Ik heb mijn gegevens aangevuld. Wat ik vooral vraag is duidelijkheid over wanneer ik op zijn laatst lekker tv kan kijken en Netflixen in mijn nieuwe huis.
@Patrickkh, ik zie dat je inmiddels ook met een collega contact hebt gehad. Je kan sowieso bij de aannemer van de woning navraag doen wanneer Reggefiber komt. Daarbij lees ik dat het ticket is geüpdatet en dat er morgen (avond) weer naar gekeken gaat worden. Indien nodig nemen ze contact met je op! Dus ik ga me hier nu verder even niet in mengen, want dan loop ik alleen maar in de weg ben ik bang!
Beste Susan, ik heb nog steeds 0,0 duidelijkheid over wanneer ik internet/tv kan verwachten. Reggefiber weet niks en KPN zelf heeft ook geen idee. En de 2 maanden zonder internet en tv komen op deze manier steeds dichterbij. Ik heb juist voor KPN gekozen, omdat ik de verwachting had dat jullie de boel wel op orde zouden hebben.



Ik vind het voorral kwalijk dat er niet van tevoren is gecommuniceerd. Als ik naar volg mijn bestelling ga staat datum van installatie: 10-07-2019. Dit is dus gewoon een datum die helemaal niks zegt, maar wel gecommuniceerd.



Ik wil echt snel duidelijkheid of wat voor oplossing dan ook! Anders zijn er genoeg andere aanbieders die mij eventueel wel verder kunnen helpen.
@Patrickkh, ik zie dat er gisteren nog iemand op de achtergrond mee bezig is geweest. Ik ga direct even contact zoeken, en zorgen voor kortere lijntjes. Daarnaast ga ik aangeven dat zij contact met met jou moeten zoeken over de gang van zaken. Contact met de aannemer en overige partijen kan ik niet inzien helaas. Via de aannemer ben je ook niks meer te weten gekomen?
Kpn zou wel voor een digitennekastje kunnen zorgen. Lijkt me. Heb je in ieder geval iets.



KPN (en ook andere aanbieders) zijn afhankelijk van de aannemer die de kabel in de grond moeten graven. Die aannemer zal waarschijnlijk het hele huizenblok / wijk moeten aansluiten. En dat doet ie gewoon op zn eigen snelheid. Ik denk niet dat KPN daar veel invloed op uit kan oefenen. Is gewoon aangenomen werk, met uiteraard vast wel een einddatum dat het klaar moet zijn, maar die kan nog wel een heel eind in de toekomst liggen.
Ik heb vandaag een bericht gekregen van de verhuurder dat er vrijdag een monteur van Ziggo komt die de internet aansluiting gaat regelen. Ik weet niet wat hiervan de gevolgen zijn voor mijn KPN abonnement of dat Ziggo alleen verantwoordelijk is voor het aanbrengen van de kabel. De verhuurder kan hier ook niet echt antwoord op geven. Misschien hebben jullie hier meer ervaring mee? Ik ga er niet echt van uit dat de verhuurder mij hiermee verplicht om een Ziggo abonnement te nemen. Ik snap er eerlijk gezegd heel weinig van nu.
Ik heb vandaag een bericht gekregen van de verhuurder dat er vrijdag een monteur van Ziggo komt die de internet aansluiting gaat regelen. Ik weet niet wat hiervan de gevolgen zijn voor mijn KPN abonnement of dat Ziggo alleen verantwoordelijk is voor het aanbrengen van de kabel. De verhuurder kan hier ook niet echt antwoord op geven. Misschien hebben jullie hier meer ervaring mee? Ik ga er niet echt van uit dat de verhuurder mij hiermee verplicht om een Ziggo abonnement te nemen. Ik snap er eerlijk gezegd heel weinig van nu.

Dan moet je dus een abo afsluiten bij Ziggo en niet bij KPN. Ik weet niet of je er bij KPN nog vanaf kunt? Heb je al daadwerkelijk een abo afgesloten bij KPN? Of contract getekend ofzo? Als je bij KPN geen duidelijkheid krijgt, dan kan het nog wel eens maanden gaan duren...
Het adres dat jij ingevoerd hebt, daar is KPN mogelijk straks via glasvezel (met het huisnummer toevoeging, ook nummer C). Echter zie ik dat jouw aanvraag voor een abonnement nu geannuleerd is omdat er meer duidelijkheid is over de aansluitdatum. De aansluiting zou pas in september kunnen, vanwege technische vertragingen.. Ik vind het echt rot dat dit nu pas gecommuniceerd is en dat je hier niet eerder van op de hoogte bent gesteld 😞



Je hoeft dus niet meer op KPN te wachten ( je zit niet vast aan een contract) en kan bij Ziggo navraag doen of zij wel eerder kunnen leveren dan september. Ik hoop het in ieder geval wel!

Reageer