Skip to main content

Dag 

 

Ik zit bij budget alles in 1 als provider.Twee weken geleden hield de tv er ineens mee op en geen internet meer.. twee groene lampjes op de experiabox V10 en twee rode. En dat is al twee weken zo. Tig keer gebeld met provider. Allerlei stappen doorgenomen en niets. Ik koop de ene na de andere databundel om online te zijn en te blijven maar heb nog niets. Dinsdagochtend is er een monteur geweest. Ik dacht van KPN want dat had mijn provider gezegd. Maar deze meneer was van een ander bedrijf. Is hier een uur geweest , is tussendoor nog naar Zwolle gereden om in een kast te kijken maar nog steeds niets. Hij zei dat er een monteur van KPN bij moest komen. Ik zei toen ook dat dit al eerder door mijn provider gezegd was. Ik ben nu 48 uur verder en ik heb nog steeds geen monteur gezien , geen belletje gehad . Niets  . Wat is er aan de hand en waarom moet dit zo ontzettend lang duren. Dit is gewoon niet te doen zo. Ik betaal voor diensten die ik niet kan gebruiken en daarnaast koop ik nu data om in de lucht te kunnen blijven.  (Heb al €40 kosten gemaakt. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Raar.Motive probleem misschien?Sowieso belachelijk dat je naar kpn word doorverwezen,je bent immers bij hun klant.Ik heb dezelfde ervaring,Aan hun klantenservice heb je niks.Ik wil kpn niet promoten(ik werk niet bij hun)maar met kpn heb ik een veeel betere ervaring.

Zo zijn er betere en slechtere ervaringen bij alle providers. Zoals ik net al zei hierboven. Nooit problemen gehad. Altijd internet altijd tv. En nu dit

 


Of kunt u zeggen wat u al heeft geprobeerd?Misschien kan ik er nog wat aan toevoegen.

Alle basis dingen. Kabels er uit en er weer in, modem opnieuw op starten, kastje aan de muur geopend en naar de bedrading gekeken, modem herstart gedaan. Ze hebben me een andere modem toegestuurd de V10 en die doet ook helemaal niets. Ook tig keer herstart gedaan, dubbele reset . En niets. Tv geeft foutcode 846 al twee weken aan en er kan geen software opgehaald worden en geen ipadres

Brand het l1 lampje aan de zijkant wel?

Weet u zeker dat het geen v10is?

Ja dat weet ik zeker 🙂 die heb ik er ook staan maar niet aangesloten 

Kunt u de v10A proberen?

Heb ik aangesloten. Lampje brandt na paar keer blauw geknipperd te hebben nu weer rood


Zo zijn er betere en slechtere ervaringen bij alle providers. Zoals ik net al zei hierboven. Nooit problemen gehad. Altijd internet altijd tv. En nu dit

 

Ik snap het.Bij mij werkte het ook goed,maar zodra het niet werkt word het slecht opgelost.Bij kpn is de service een heel stuk beter op orde.


Zo zijn er betere en slechtere ervaringen bij alle providers. Zoals ik net al zei hierboven. Nooit problemen gehad. Altijd internet altijd tv. En nu dit

 

Ik snap het.Bij mij werkte het ook goed,maar zodra het niet werkt word het slecht opgelost.Bij kpn is de service een heel stuk beter op orde.

Ik laat mij daar niet verder over uit 😉 . Ken ook andere verhalen van mensen die ik ken. Weet alleen dat dit echt niet kan zo . 


 

Heb ik aangesloten. Lampje brandt na paar keer blauw geknipperd te hebben nu weer rood

Het zou misschien een motive probleem kunnen zijn.Misschien weten @DennisA78 , @NHendriks , @Ik_Hussel , @Pauwerful (monteurs op dit forum)daar meer over.


 

Heb ik aangesloten. Lampje brandt na paar keer blauw geknipperd te hebben nu weer rood

Het zou misschien een motive probleem kunnen zijn.Misschien weten @DennisA78 , @NHendriks , @Ik_Hussel , @Pauwerful (monteurs op dit forum)daar meer over.

Geen idee. 

Ik lees de reacties wel. Moet van 1 tot 5 werken dus kan in die tijd geen dingen proberen qua modem(s) aansluitingen. 

Maar bedankt voor het meedenken !


 

Ik laat mij daar niet verder over uit 😉 . Ken ook andere verhalen van mensen die ik ken. Weet alleen dat dit echt niet kan zo . 

Oke,maar dat ze je doorverwijzen naar kpn zegt al genoeg;)Maar ik heb mijn best gedaan en nu houden mijn ideeën op....Ik zou maar even wachten op de monteur op dit forum;)


Geen motive probleem denk ik.

Dus modem komt wel in sync maar geen data. Lijn van buiten komt wel aan, maar is het de goede?

  • Kruising uitgesloten door die monteur? 
  • Doet het modem het rechtstreeks in de straatkast (op de poort) wel?
  • Repro?
  • Poortwissel?

 

KPN monteur moet hier gewoon mee bezig


@martijn197108 , Waar zegt @Marianne1404 Dat ze doorverwezen is naar KPN, er zou volgen haar provider een monteur van KPN moeten komen om het op te lossen, ik verwacht een fout in de centrale of een draasbreuk waardoor alle diensten zijn uitgevallen.

En ja, bij de stunt providers is alle waar naar zijn geld, blijft altijd wel ergens weer een paar dagen liggen voordat er een actie word uitgezet om het probleem op te proberen te lossen.


@martijn197108, Waar zegt @Marianne1404 Dat ze doorverwezen is naar KPN, er zou volgen haar provider een monteur van KPN moeten komen om het op te lossen, ik verwacht een fout in de centrale of een draasbreuk waardoor alle diensten zijn uitgevallen.

En ja, bij de stunt providers is alle waar naar zijn geld, blijft altijd wel ergens weer een paar dagen liggen voordat er een actie word uitgezet om het probleem op te proberen te lossen.

Maar bij budget word je wel in de steek gelaten. Bij kpn krijg je bijvoorbeeld digitenne en extra gb's.En als er een storing is moet dat natuurlijk wel snel opgelost worden,zeker met thuiswerken.


Geen motive probleem denk ik.

Dus modem komt wel in sync maar geen data. Lijn van buiten komt wel aan, maar is het de goede?

  • Kruising uitgesloten door die monteur? 
  • Doet het modem het rechtstreeks in de straatkast (op de poort) wel?
  • Repro?
  • Poortwissel?

 

KPN monteur moet hier gewoon mee bezig

Ik heb hier geen verstand van wat u hier neer zet. Heb de monteur wel aan de telefoon horen zeggen dat de modem in sync komt maar geen data. De rest weet ik niet. 


 

Raar.Motive probleem misschien?Sowieso belachelijk dat je naar kpn word doorverwezen,je bent immers bij hun klant.Ik heb dezelfde ervaring,Aan hun klantenservice heb je niks.Ik wil kpn niet promoten(ik werk niet bij hun)maar met kpn heb ik een veeel betere ervaring.

Absoluut geen Motive-probleem. Motive staat namelijk volledig los van of er internet komt of niet. Motive is eigenlijk een combinatie van een hele hoop systemen maar bij modems zorgt het voor de updates van software maar bijvoorbeeld ook dat telefonie-gegevens ingeladen worden.

 

Geen motive probleem denk ik.

Dus modem komt wel in sync maar geen data. Lijn van buiten komt wel aan, maar is het de goede?

  • Kruising uitgesloten door die monteur? 
  • Doet het modem het rechtstreeks in de straatkast (op de poort) wel?
  • Repro?
  • Poortwissel?

 

KPN monteur moet hier gewoon mee bezig

Ik heb hier geen verstand van wat u hier neer zet. Heb de monteur wel aan de telefoon horen zeggen dat de modem in sync komt maar geen data. De rest weet ik niet. 

Dit zijn ook allemaal stappen die een KPN-monteur zou kunnen nemen. De monteur van Budget (of welk bedrijf Budget aanstuurt) zou een kruising kunnen uitsluiten maar daar houdt het op. Een repro is eigenlijk dat alle instellingen van jouw specifieke aansluiting opnieuw ingeladen worden in de aansluiting in de centrale, een poortwissel is dat er van aaansluiting veranderd is.

 

Aangezien het modem wel in sync komt (zichtbaar aan L1 aan de zijkant) verwacht ik dat er als eerste een repro gedaan moet worden. Helaas zal er door Budget toch echt een KPN-monteur gestuurd moeten worden. Dit kun je niet zelf regelen bij KPN en KPN mag ook niets doen tot Budget opdracht geeft om de verbinding te onderzoeken.

 

Trouwens iets waar je wel aan moet denken, zodra de lijn weer werkt om contact op te nemen met Budget voor eventuele restitutie. Je hebt als consument namelijk recht op geld terug als je geen diensten hebt door een probleem bij de provider. Je zou ook eens in de algemene voorwaarden kunnen kijken wat die zeggen over ontbinden van een contract zonder opzegtermijn. Als ze weigeren de juiste stappen te zetten dan zou je kunnen overwegen om naar een andere provider over te stappen. Hoeft natuurlijk niet perse KPN te zijn.


 

Raar.Motive probleem misschien?Sowieso belachelijk dat je naar kpn word doorverwezen,je bent immers bij hun klant.Ik heb dezelfde ervaring,Aan hun klantenservice heb je niks.Ik wil kpn niet promoten(ik werk niet bij hun)maar met kpn heb ik een veeel betere ervaring.

Absoluut geen Motive-probleem. Motive staat namelijk volledig los van of er internet komt of niet. Motive is eigenlijk een combinatie van een hele hoop systemen maar bij modems zorgt het voor de updates van software maar bijvoorbeeld ook dat telefonie-gegevens ingeladen worden.

 

Geen motive probleem denk ik.

Dus modem komt wel in sync maar geen data. Lijn van buiten komt wel aan, maar is het de goede?

  • Kruising uitgesloten door die monteur? 
  • Doet het modem het rechtstreeks in de straatkast (op de poort) wel?
  • Repro?
  • Poortwissel?

 

KPN monteur moet hier gewoon mee bezig

Ik heb hier geen verstand van wat u hier neer zet. Heb de monteur wel aan de telefoon horen zeggen dat de modem in sync komt maar geen data. De rest weet ik niet. 

Dit zijn ook allemaal stappen die een KPN-monteur zou kunnen nemen. De monteur van Budget (of welk bedrijf Budget aanstuurt) zou een kruising kunnen uitsluiten maar daar houdt het op. Een repro is eigenlijk dat alle instellingen van jouw specifieke aansluiting opnieuw ingeladen worden in de aansluiting in de centrale, een poortwissel is dat er van aaansluiting veranderd is.

 

Aangezien het modem wel in sync komt (zichtbaar aan L1 aan de zijkant) verwacht ik dat er als eerste een repro gedaan moet worden. Helaas zal er door Budget toch echt een KPN-monteur gestuurd moeten worden. Dit kun je niet zelf regelen bij KPN en KPN mag ook niets doen tot Budget opdracht geeft om de verbinding te onderzoeken.

 

Trouwens iets waar je wel aan moet denken, zodra de lijn weer werkt om contact op te nemen met Budget voor eventuele restitutie. Je hebt als consument namelijk recht op geld terug als je geen diensten hebt door een probleem bij de provider. Je zou ook eens in de algemene voorwaarden kunnen kijken wat die zeggen over ontbinden van een contract zonder opzegtermijn. Als ze weigeren de juiste stappen te zetten dan zou je kunnen overwegen om naar een andere provider over te stappen. Hoeft natuurlijk niet perse KPN te zijn.

Heb net weer naar budget gebeld. Er moet een kpn monteur komen en die moet uiterlijk morgen contact met mij opnemen . Er is spoed bij gezet . Moet het allemaal nog zien. Hoop dat de boel nu snel opgelost is. En ik hoor waaraan het nu ligt. Ook heb ik het over tegemoetkoming in de kosten gehad en dat zal geregeld worden zodra alles weer werkt. Ligt er ook aan waar de "fout" nu ligt . Bij provider of KPN. Dat is ook afwachten . 


Doet het sinds vanmiddag allebei weer. Lag aan database kpn. Hadden nog twee huishoudens hier in deze plaats last van. 

krijg een compensatie vanwege geen gebruik maken van diensten budget. Maar geen compensatie van de gekochte databundels wat mij wel telefonisch beloofd is door budget ( gaat wel over €35). Dus daar ben ik het nog niet over eens. 

dank voor al het mee denken. 


Doet het sinds vanmiddag allebei weer. Lag aan database kpn. Hadden nog twee huishoudens hier in deze plaats last van. 

krijg een compensatie vanwege geen gebruik maken van diensten budget. Maar geen compensatie van de gekochte databundels wat mij wel telefonisch beloofd is door budget ( gaat wel over €35). Dus daar ben ik het nog niet over eens. 

dank voor al het mee denken. 

mooi!Ik zou overigens de v10 gebruiken,die is beter dan de v10A.


Doet het sinds vanmiddag allebei weer. Lag aan database kpn. Hadden nog twee huishoudens hier in deze plaats last van. 

krijg een compensatie vanwege geen gebruik maken van diensten budget. Maar geen compensatie van de gekochte databundels wat mij wel telefonisch beloofd is door budget ( gaat wel over €35). Dus daar ben ik het nog niet over eens. 

dank voor al het mee denken. 

mooi!Ik zou overigens de v10 gebruiken,die is beter dan de v10A.

Die heb ik ook in gebruik 😊


Doet het sinds vanmiddag allebei weer. Lag aan database kpn. Hadden nog twee huishoudens hier in deze plaats last van. 

krijg een compensatie vanwege geen gebruik maken van diensten budget. Maar geen compensatie van de gekochte databundels wat mij wel telefonisch beloofd is door budget ( gaat wel over €35). Dus daar ben ik het nog niet over eens. 

dank voor al het mee denken. 

mooi!Ik zou overigens de v10 gebruiken,die is beter dan de v10A.

Die heb ik ook in gebruik 😊

top!