Skip to main content

Wat een drama….

Aangegeven om op 20 december mijn abonnement in te laten gaan, wat helaas uitgesteld werd naar de 29e, dat kan natuurlijk gebeuren. Op de 29e komt de monteur van KPN niet opdagen zonder dit te laten weten waardoor ik natuurlijk contact opneem. Het blijkt dat in het appartementencomplex de glasvezel nog niet eens is aangesloten (website zegt van wel). KPN Netwerk zou langs komen om dit op te lossen en nemen spoedig contact op. 

Onderhand zijn we meer dan 3 weken verder en er is nog niet eens contact opgenomen voor het maken van een afspraak… Bellen met KPN Netwerk hoef je niet eens aan te beginnen, die hebben 3 opties wanneer de telefoon gaat:

  • 1e keer dat de klant belt: opnemen en zeggen dat er contact wordt opgenomen (niet dus)
  • 2e keer dat de klant belt: in de wacht laten staan totdat de klant ophangt
  • na de 2e keer: klant direct ophangen

Het is triest om zo met klanten om te gaan die al 10+ jaar klant zijn met zowel Internet, TV en Mobiel. Ik hoop dat er snel een oplossing komt, want dit kan zo echt niet langer.

Kan het dan niet beter eerst via de telefoonlijn aangesloten worden?


@Nick83 Bedankt voor je snelle reactie! Dat zou inderdaad een tijdelijke oplossing zijn, echter kreeg ik in het eerste telefoontje te horen dat dit niet kon, omdat glasvezel “binnenkort” wordt aangesloten…


Hallo @lars612 stap je over van een andere provider? Dan kom je niet zonder internetdiensten te zitten, want je vorige provider sluit pas af als je nieuwe provider (KPN) een seintje heeft gegeven dat je abo actief is.

“binnenkort’ is bij KPNNetwerk, niet KPN de provider dus,  een rekbaar begrip, zo is ook mijn ervaring, helaas.


@JanD Dank voor je reactie! Nee, ik stap niet over van een andere provider, ben al 10+ jaar klant bij KPN. Ik ben verhuisd en heb daarbij op tijd aangegeven dat ik vanaf 20 december het abonnement in wil laten gaan op het nieuwe adres. Omdat hier pas recent glasvezel is aangesloten, zou dit gratis door een KPN monteur gedaan worden. Helaas klopt het begrip “glasvezel is beschikbaar op jouw locatie” niet…

 

Ik snap dat KPN Netwerk dit moet oplossen en niet KPN als provider, echter sluit ik mijn abonnement af bij KPN provider die aangeeft dat glasvezel beschikbaar is (dat klopt dus niet, want de oranje sprieten steken buiten uit de grond). Hoe dan ook, is het nu al 3 weken drama zonder oplossing in zicht. 


Hallo.lo @lars612 , als je naar www.kpnnetwerk.nl gaat, kun je via je postcode de status van je glas aansluiting zien.

Succes.

 


@JanD Ook daar staat glasvezel is beschikbaar op jouw locatie, maar dat is het dus niet...


Hallo @lars612 , dan zou KPN dus een migratie van koper naar glas kunnen doen  of glas activeren.

 


Hoi @lars612 . Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil graag meekijken.


Hallo @Erwin_ ,

Ik heb de gegevens aangevuld.


Klopt het dat jij gistermiddag geannuleerd hebt, @lars612 ? 


@Erwin_ 

Dat klopt, er is gisteren wederom contact geweest tussen KPN Netwerk en de VvE en daar is verteld dat het wederom wordt uitgesteld tot “nader order”. Helaas houdt het voor mij dan ook op als er geen indicatiedatum is of überhaupt een oplossing. Over een jaar (aflopen contract) ga ik wederom kijken of het glasvezel is aangesloten. Indien het dan klaar is voor gebruik, zal ik alsnog overstappen naar KPN.

In ieder geval bedankt voor de genomen tijd en moeite!


Ik wil je niet aan het lijntje houden. Is die postcode plus huisnummer in jouw profiel van het nieuwe adres? Zo ja, dan is er helaas geen koper mogelijk en kunnen we dat ook niet als alternatief inzetten. 


@Erwin_ dit kreeg ik inderdaad gisteren ook te horen toen ik dat voorstelde aan de telefoon. Dit in combinatie met geen uitzicht op een oplossing is dus ook de reden dat ik geannuleerd heb helaas… Mocht het glasvezelnetwerk toch geregeld zijn binnen de bedenktermijn van de nieuwe aanbieder, wil ik alsnog wel overstappen naar KPN. Ik hoop het wel :smile: