Skip to main content
Vraag

Al weken geen stabiel internet: thuiswerken onmogelijk en geen hulp van klantenservice

• April 13, 2026
  • 1 reactie
  • 37 keer bekeken

Ik heb slecht of zelfs geen verbinding met internet/wifi. Thuiswerken is eigenlijk onmogelijk. 

Ik heb al verschillende keren contact gehad met uw klantenservice, maar het probleem is nog niet opgelost. Volgens jullie eerste collega had ik een verouderde modem en is de update niet automatisch gegaan. We hebben hem gezamenlijk handmatig gereset. Evenals de twee wifipunten. 

Helaas  was het probleem niet verholpen en heb ik terug gebeld. Toen een andere medewerker en opnieuw stappen doorlopen. Vervolgens beloofde hij mij een nieuwe modem en nieuwe kabels. Die laatste heb ik ontvangen en vervangen, maar weer zonder resultaat. De Modem kreeg ik niet. 

Vandaag heb ik daar achteraan gebeld omdat de wifi en het internet het nog steeds niet goed doen. Ook tv kijken lukt vaak niet, omdat verbinding vaak uitvalt. Volgens de laatste medewerker die ik aan de lijn had, had ik geen recht op een nieuwe modem. Omdat ik volgens haar een goed werkende modem had. Ik vertelde haar dat ik geen goede verbinding heb en ook niet thuis kan werken hierdoor. Ze begreep het allemaal, maar kon er niets aan doen. 

Uiteindelijk ging ze overleggen en kwam ze terug met de mededeling dat ik wel naar een kpn winkel mocht en hem daar zelf omruilen. Volgens haar was de dichts bijzijnde kpn in Zwolle. Ruim 40 kilometer vanaf mijn woonplaats.  Dat ik dat niet wou of kon was volgens haar mijn keuze en dan kon ze verder niets voor ons doen. Opsturen was geen optie. 

Ik was flabbergasted en enorm teleurgesteld in KPN. We betalen elke maand voor een abonnement maar kunnen er geen gebruik van maken. Omdat het niet werkt, zoals zou moeten. 

Ik sta op het punt van overstappen naar een ander en dat was prima volgens jullie medewerker. Mijn man heeft op het laatst toch nog een afspraak gemaakt voor een monteur. Hopelijk kan hij het oplossen zonder dat de kosten erg hoog oplopen. 

Ik vind het heel verdrietig dat KPN zo met hun klanten omgaat. Voor een oplossing moet ik nu dus zelf hoge kosten maken.  Of een auto lenen en vervolgens bijna 100 kilometer rijden om een modem te gaan omruilen. Als die het dan wel goed doet, had ik ook nog geluk volgens jullie medewerker.....

1 reactie

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 15, 2026

Hi ​@imru, welkom op de KPN Community.

Dat klinkt inderdaad niet als een fantastische ervaring. Als mede klant heb ik daarin ook weinig invloed. Maar naast dat er al een monteur langs komt, kunnen we hier wel met je meekijken en meedenken. 

Heb je momenteel al wel glasvezel? Het is goed om eerst te kijken of jouw verbinding wel goed binnenkomt. Dit kan je doen door rechtstreeks op je modem een kabel aan te sluiten. Werkt alles dan wel goed? Dan weet je dat het goed binnenkomt, maar dat het bij jou in huis ergens mis gaat. 

Bijvoorbeeld door slechte plaatsing van WiFi punten, of slechte kabel, enzovoort. Helemaal WiFi is erg storingsgevoelig, omdat het door de lucht gaat. 

Als je ons meer kan vertellen waar je precies tegen aanloopt, hoe je thuisnetwerk in elkaar zit, wat je zelf al hebt geprobeerd, enzovoort, dan kunnen we met je meedenken en het probleem bij de kern aanpakken.