Skip to main content
Vraag

Al zes jaar storingen op internetaansluiting: soms maar 1 Mbps beschikbaar

• September 11, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Wij hebben al 6 jaar problemen met internet. Diverse oplossingen hebben de revue gepasseerd, echter niet een is goed om normaal  internet te krijgen. We hebben soms 1 mb en soms wel soms niet,vervolgens  dagen niet dan weer dagen wel. Telkens problemen diverse routers, steunpunten WIFI, monteurs, nieuwe telefoonlijn erbij gelegd. Gezien ik moet werken is dat heel lastig en ben afhankelijk van het internet. Voor de zoveelste keer aangegeven. Wat breekt mijn klomp na gisteren weer een nieuwe router te hebben ontvangen die ook geen internet levert, gebeurd het volgende. Ik heb aangegeven dat ik elke maand rond 90. Euro betaal en niet geleverd krijg.Antwoord :  de oplossing :  als u niet wilt betalen dan zegt u uw abonnement op. Ik gaf  aan dat er geen andere providers hier actief zijn en ik met mijn rug tegen de muur sta en gewoon internet wil waar ik voor betaal. Medewerker U heeft al 22 minuten van mijn tijd verspilt ik zeg u, ik kan u niet verder helpen en er is een oplossing en dat is als u niet wilt betalen voor iets wat u niet krijgt dan zegt u het abonnement op. Ik zeg dat is geen oplossing.Medewerker  Ik kan u niet verder helpen en ik heb het al 24 x tegen u gezegd, maar u luistert niet, zeg uw abonnement op als u niet hier niet verder voor wil betalen. Ik wil betalen maar dan moet ik wel internet geleverd krijgen, Ik zeg u toch ik kan u niet helpen, dus zoek een andere provider (die er niet is)  Schandelijk, ik wil gewoon internet maar u levert niet. Er ligt hier een glasvezelkabel binnen in de meterkast via Glaspoort, kan ik aangesloten worden op glasvezel. Nee er ligt volgens ons systeem helemaal nog geen glasvezel. Ik geef aan dat het zelfs binnen ligt. Dit kan helemaal niet en ik zou in de war zijn, terwijl ik het foldertje van Glaspoort had ontvangen en het ook is aangelegd tot in de meterkast. Ik kom niet verder omdat deze medewerker mij niet wil helpen, omdat ik al teveel van zijn tijd in beslag heb genomen. Echt om uit je vel te springen en erger ik sta met mijn rug tegen de muur. 

2 reacties

mrGanesha
Wijsgeer
  • September 11, 2026

Heb je dan al gekeken op https://www.glaspoort.nl/mijn-status/?

rvk01
Slimmerik
  • September 11, 2026

Ik heb aangegeven dat ik elke maand rond 90. Euro betaal en niet geleverd krijg.

Betaal je 90 euro voor DSL? Met tv? Waarom zoveel? Zelfs glasvezel is goedkoper. Als je nog op een oud abonnement zit dan is het verstandig naar de nieuwe vorm te kijken want daar zit je met tv ergens bovenin de 50 euro.

Wat betreft je verbinding... Ik begrijp dat dat nu nog DSL is? Hoeveel snelheid heb je met een bekabelde PC (gewoon alleen even bekabeld testen om te kijken wat er op de lijn binnen komt en hoeveel er e.v. via wifi verloren gaat).

Wat geeft de postcodecheck aan mbt wel of geen glasvezel mogelijkheid? Dat er glasvezel naar binnen is gebracht hoeft nog niet te betekenen dat ze de wijkcentrale ook klaar hebben. Daar kan rustig een jaar tussen zitten.