Skip to main content

Sinds vrijdag 13 januari 15:30 uur is er een algehele internetstoring in de wijkcentrale Appingedam. Dit duurt meer dan 4 dagen. KPN communiceert niet. Kan KPN aangeven wat er loos is en wanneer de verwachting is, dat de storing verholpen is?

@Appingedam Hof Welkom op het forum. 

Erg lastig dat je internet al 4 dagen niet werkt. 

Heb je al contact gehad met mijn collega's op 0800-0402? 

Mocht dat nog niet zijn gelukt, zou je dan je forumprofiel willen invullen. En hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Ik heb contact gehad net 088-0402. De medewerker constateerde dat er inderdaad een storing in de wijkcentrale was, maar kon verder geen info geven. Hij verbond mij door met KPN Netwerk en daar werd door het keuzemenu medegedeeld, dat je voor storingen bij de KPN Provider moest zijn en de verbinding werd direct automatisch verbroken. De beruchte lus. Het is nu 18 januari 2023 en er is sinds 13 januari een algehele storing in de gehele wijk. Wanneer gaat dit opgelost worden?


Er is een storing in Appingedam inderdaad @Appingedam Hof, daar wordt aan gewerkt. We hebben op dit moment geen informatie wanneer dit opgelost zal zijn. Het lijkt om een beschadigde kabel te gaan en het herstel wordt bemoeilijkt door de vorst.

Je kunt je postcode op kpn.com/storing invullen en aangeven dat je op de hoogte wilt worden gehouden van deze storing. Dan krijg je een sms'je zodra er een update is.

Heb je overigens ook een 06-nummer van KPN? Als je dat hebt kunnen we kijken of we je daar extra data kunnen geven, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Als je dat hebt, kan je die ook nog aan je profiel toevoegen?


Dank voor u bericht. Dan weten we tenminste iets. Ik vind het wel erg lang duren voor een kabelbreuk. De vorst kan het probleem niet zijn. De grond is hier vorstvrij. We wachten nog af t/m vrijdag, dan duurt de storing een volledige week. Wanneer we dan nog geen internet hebben, stappen we na 17 jaar klant geweest te zijn bij Telfort/KPN over naar de kabelconcurrent.

En nee, we bellen niet mobiel via KPN.


@Appingedam Hof Soms is een dergelijke breuk lastig te lokaliseren of zit het op een plaats die moeilijk toegankelijk is. Ik hoop oprecht dat de verbinding snel is herstelt maar ik kan dit helaas niet bespoedigen.  


De storing is gelukkig opgelost.  De schadevergoeding van KPN bedraagt 4 euro! Voor 5 dagen geen internet, telefoon en tv. Ten hemel schreiend. Staat niet in verhouding tot de geleden schade. Geen mogelijkheid om thuis te werken etc…


Ik zag inderdaad dat de storing verholpen is, gelukkig. De vergoeding voor zo'n storing is voor consumenten abonnementen wettelijk bepaald, het aantal dagen dat de storing geduurd heeft maal de kosten van het abonnement voor die dagen.

Dit wordt ook toegelicht op deze pagina bij de veelgestelde vragen: Vergoeding bij een netwerkstoring.