Skip to main content

storing is al van gisteren 16.15. telkens schijft het op. Nu naar 20.15. dat was gisteren ook!!!

Onlangs overgeschakeld naar het KPN glasvezel netwerk en sinds gisteren rond 16u geen internet meer, we zijn nu 24u verder probleem niet opgelost.

Op de website https://www.kpn.com/service/storingen.htm staat wel dat er een storing is in de regio maar verder krijgen we hier geen uitleg.

Het eind van de storing verschuift telkens met een paar uur m.a.w het kan mogelijks nog uren of misschien dagen duren?

Het verwonderd mij dat dit nog kan, mensen die betalen voor een abonnement maar in het ongewisse blijven zitten.

Slechte communicatie!

Kan hier meer uitleg gegeven worden over wat er in de regio aan de hand is en wanneer dit opgelost wordt?

 

Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic. 


Hallo @EnricoMilazzo,

Om welke storing gaat het precies? 


storing KPN sas van gent, alles ligt er uit!!


@EDC en @EnricoMilazzo Het klopt inderdaad dat er sprake is van een glasvezelbreuk in Sas van Gent. Erg lastig natuurlijk! 

Er is op dit moment een team bezig om de situatie te herstellen. Zodra ik een update heb zal ik het hier delen! 


Ik neem aan dat wij als gedupeerde een tegemoetkoming kunnen verwachten? Als het een paar uur is hoor jij mij echt niet klagen maar naar 24 uur begint het echt wel vervelend te worden. Tegenwoordig kan je helaas bijna niet meer zonder internet.


Ik neem aan dat wij als gedupeerde een tegemoetkoming kunnen verwachten? Als het een paar uur is hoor jij mij echt niet klagen maar naar 24 uur begint het echt wel vervelend te worden. Tegenwoordig kan je helaas bijna niet meer zonder internet.

Ja, dit is een behoorlijke storingsduur, ben benieuwd wat kpn gaat doen om ons tegemoet te komen


Ik neem aan dat wij als gedupeerde een tegemoetkoming kunnen verwachten? 

Na 12 uur heb je recht op een vergoeding. Dus als de storing verholpen is kan je dat hier aanvragen. Hier staat ook uitgelegd hoeveel dit ongeveer is.


na 12 uur????? het is bijna al 24 uur!!!!


na 12 uur????? het is bijna al 24 uur!!!!

Ja dus dan heb je recht op vergoeding. Nadat de storing verholpen is. 


na 12 uur????? het is bijna al 24 uur!!!!

Ja dus dan heb je recht op vergoeding. Nadat de storing verholpen is. 

Dan zouden ze toch met een flinke vergoeding op de proppen mogen komen. Want ik zie dat de tijd dat het gemaakt zou zijn weer verder opgeschoven is. Ik neem aan dat er toch wel alternatieve oplossingen zijn? Dan klanten meer dan 24 uur zonder te laten zitten door een kabelbreuk?


Zie de voorwaarden op de website. Voor de rest gewoon afwachten. Niet iets wat KPN kan versnellen.


Zie de voorwaarden op de website. Voor de rest gewoon afwachten. Niet iets wat KPN kan versnellen.

Ze hadden wel voor een tijdelijke oplossing kunnen zoeken natuurlijk. Ik zit met mijn mobiel ook bij KPN ze hadden ook kunnen zeggen we verhogen gratis je data bundel zo lang de storing  nog niet opgelost is zo dat je je mobiel nog als hotspot zou kunnen gebruiken. Ik bedoel de rekeningen die je heb liggen zouden ook betaald moeten worden. Al die leveranciers nemen vast geen moeite met sorry kan het niet overmaken omdat mijn internet provider al meer dan 24 uur met een storing zit door een kabelbreuk. 


Zijn net over naar KPN en nu al spijt! Vooral de manier van klanten op de hoogte houden is waardeloos. Dan maar weer terug overstappen


Net naar die vergoedingtabel gekeken maar dat is ongeveer €1,00 per dag…

ik heb een mobiel abb bij Tele 2 maar afhankelijk van mn wifi via KPN. Dat maal drie mobiele abb hier in huis en de mb’s vliegen erdoor. Als ik extra mb’s moet kopen nu is dat gemiddeld €3,00 per dag. 


Net naar die vergoedingtabel gekeken maar dat is ongeveer €1,00 per dag…

ik heb een mobiel abb bij Tele 2 maar afhankelijk van mn wifi via KPN. Dat maal drie mobiele abb hier in huis en de mb’s vliegen erdoor. Als ik extra mb’s moet kopen nu is dat gemiddeld €3,00 per dag. 

Wat 1 euro per dag??? Dat denk ik ook nog dat is geen competitie van de geleden schade je ergenis die je er van krijgt is meer dan dat. Maar als de compensatie 1 euro per dag is waarom betaal ik dan door de 50 euro per maand? Dan kunnen ze het ook voor 30 euro aanbieden per maand toch?


bron: https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Wat houdt de wettelijke vergoeding in?

Tijdens een netwerkstoring kun je je diensten niet gebruiken. Duurt de storing langer dan 12 uur, dan heb je volgens de wet recht op een vergoeding per dag. Je kunt per dag 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten terugvragen. Het minimumbedrag dat wij uitkeren is € 1,00.


bron: https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Wat houdt de wettelijke vergoeding in?

Tijdens een netwerkstoring kun je je diensten niet gebruiken. Duurt de storing langer dan 12 uur, dan heb je volgens de wet recht op een vergoeding per dag. Je kunt per dag 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten terugvragen. Het minimumbedrag dat wij uitkeren is € 1,00.

Dat is de vergoeding volgens de wet maar als KPN mij als klant zou willen houden zouden ze toch met iets beters moeten komen. Want de gebrekkige communicatie van KPN uit is echt bedroevend. En even serieus een kabelbreuk kan gebeuren maar dat ze daar al meer dan 24 uur nodig voor hebben om een stukje kabel te vervangen toen ze het moesten aanleggen deden ze in 24 uur 10 straten en nu lukt het niet eens een stukje te vervangen maar ja de klanten betalen nu toch wel dus nu hebben ze geen haast natuurlijk.

 


Het duurt inderdaad heel lang om deze reparatie uit te voeren.

Stel dat je zelfstandige bent en niet eens mails van thuis uit kan versturen.

Jammere zaak.


Goedemorgen allemaal, 

Zoals eerder gemeld is er inderdaad sprake geweest van een glasvezelbreuk in Sas van Gent. 

De afgelopen 48 uur hebben wij met verschillende ploegen ons best gedaan om de storing op te lossen. Dit is vannacht rond 01:00 gelukt. 

De storing is dus voorbij. Voor het aanvragen van een vergoeding kun je zoals @RBxx en @Chrizziey al aan hebben gegeven inderdaad hier terecht: https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Â