Skip to main content

Goedemiddag, sinds vanmorgen heb ik geen internet (bekabeld als WiFi). Zowel de glasvezel box als router meerdere malen gereset. Via de kpn help site geeft hij aan dat internet connectie goed is echter blijf ik geen internet houden. Geprobeerd op meerdere devices en zowel bekabeld als draadloos. Ook de wan en internet lampjes branden. Telefoon doet het ook niet.

@Rr1990el 

U heeft de reset gedaan door spanningsloos te maken of een harde reset dmv reset knopje aan de achterkant van het modem ?

 


Goedemiddag, sinds vanmorgen heb ik geen internet (bekabeld als WiFi). Zowel de glasvezel box als router meerdere malen gereset. Via de kpn help site geeft hij aan dat internet connectie goed is echter blijf ik geen internet houden. Geprobeerd op meerdere devices en zowel bekabeld als draadloos. Ook de wan en internet lampjes branden. Telefoon doet het ook niet.

Dit heb ik ook 1 keert mogen mee maken na ongeveer een week KPN glasvezel. Echter gebruik ik een eigen router en dacht eigenlijk dat ik iets verkeerd had ingesteld oid (bleek niet zo te zijn).

Symptomen bij mij waren geen internet (duh), maar ook de lampjes op de NT (glasvezel box) flikkerde niet en bleven constant groen na dat alles volledig opgestart was. De site van KPN gaf ook aan dat de verbinding in orde was, maar in mijn geval dat de router niet bereikt kon worden. 

Bij mij was dit opgelost door de stekker van de NT en router een paar minuten ipv 10 tot 30 seconden  van de stroom af te halen. Hierna weer aangesloten en binnen een paar minuten werkte alles weer. Uiteindelijk weer mijn eigen router aangesloten en sindsdien (even afkloppen) geen last meer van gehad.

Nu kan het natuurlijk puur toeval zijn dat dit bij mij het probleem oploste, ben natuurlijk geen KPN medewerker. Maar misschien dat dit voor jou ook de oplossing bied. 

 


Beste @Rr1990el, welkom! Hoe staat het er nu voor? Heb je inderdaad het glasvezelkastje al eens stroomloos gemaakt? Welke Experia Box heb je? Je kunt het beste even contact opnemen met de collega's via 0800-0402. Mocht je willen dat wij met je meekijken, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer?


@Rr1990el

U heeft de reset gedaan door spanningsloos te maken of een harde reset dmv reset knopje aan de achterkant van het modem ?

 

Bedankt voor je reactie, ik heb beide opties al geprobeerd en hadden geen effect. 


Beste @Rr1990el, welkom! Hoe staat het er nu voor? Heb je inderdaad het glasvezelkastje al eens stroomloos gemaakt? Welke Experia Box heb je? Je kunt het beste even contact opnemen met de collega's via 0800-0402. Mocht je willen dat wij met je meekijken, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer?

Bedankt, ik zal mijn gegevens invullen in het profiel. Het glasvezelkaste ook van stroom afgehaald (ook langere tijd) en weer terug. Kunnen jullie meekijken?

 

Via de site geeft hij namelijk wel aan dat ik verbinding heb met KPN. Ook brand het lampje internet, maar het gekke tot op heden zowel draadloos als wifi geen internet, maar ook kan ik niet bellen.


Dankjewel! Je geeft aan dat het lampje internet op de Experia Box brandt, maar branden de lampjes op het glasvezelkastje ook? Wil je eens kijken of de kabels allemaal goed stevig vastzitten? Mocht het goed lijken, maar toch niet werken, wil ik graag een monteur voor je aanvragen. Deze kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur komen, in tijdsblokken van 2 uur. Wanneer zou jou dit uitkomen?


@Rr1990el is het nog gelukt bovenstaande stappen te doorlopen?


Hi @Rr1990el, we hebben niets meer van je gehoord, ik hoop dat dit een goed teken is. Anders weet je ons hier te vinden.


Hi @Rr1990el, we hebben niets meer van je gehoord, ik hoop dat dit een goed teken is. Anders weet je ons hier te vinden.

Hallo, ik heb vannacht de hele nacht het glasvezel kastje eruit gehad en vanmorgen doet hij het gelukkig weer. De oplossing is dus echt langer van het stroom af.


Goedemiddag, sinds vanmorgen heb ik geen internet (bekabeld als WiFi). Zowel de glasvezel box als router meerdere malen gereset. Via de kpn help site geeft hij aan dat internet connectie goed is echter blijf ik geen internet houden. Geprobeerd op meerdere devices en zowel bekabeld als draadloos. Ook de wan en internet lampjes branden. Telefoon doet het ook niet.

Dit heb ik ook 1 keert mogen mee maken na ongeveer een week KPN glasvezel. Echter gebruik ik een eigen router en dacht eigenlijk dat ik iets verkeerd had ingesteld oid (bleek niet zo te zijn).

Symptomen bij mij waren geen internet (duh), maar ook de lampjes op de NT (glasvezel box) flikkerde niet en bleven constant groen na dat alles volledig opgestart was. De site van KPN gaf ook aan dat de verbinding in orde was, maar in mijn geval dat de router niet bereikt kon worden. 

Bij mij was dit opgelost door de stekker van de NT en router een paar minuten ipv 10 tot 30 seconden  van de stroom af te halen. Hierna weer aangesloten en binnen een paar minuten werkte alles weer. Uiteindelijk weer mijn eigen router aangesloten en sindsdien (even afkloppen) geen last meer van gehad.

Nu kan het natuurlijk puur toeval zijn dat dit bij mij het probleem oploste, ben natuurlijk geen KPN medewerker. Maar misschien dat dit voor jou ook de oplossing bied. 

 

Dit is dus de oplossing, echter ik had hem al eens 15 minuten gedaan maar dat bleek niet te werken, maar langer tijd was bij mij de oplossing. Bedankt.